15 Mart 2015 Pazar

Bugün Annem’de bir şey buldum. Ben bile unutmuştum bugün bulduğum çok eski şiirimi. Şimdi şiir değil öykü ve deneme yazıyor olsam da edebiyata çoklukla şiirle “Merhaba“ deme geleneğini benim de bozmadığımı sevinçle söyleyebiliyorum hiç şiir yazmadığım şimdilerde.

Eski ve baskısı biraz farklı bir kağıdı Babam’ın neden sakladığını merak edip açıp bakındım. O gazetede basılmış benim bir şiirim için saklamış meğer.

Babam, o yerel gazeteyi, Hasan Dağı Gazetesi’ni,  saklamamış olsaydı ne o şiirim aklımdaydı ne de daha çocukluk dönemimde o şiiri yazdığım kağıtlar yerli yerinde kalacaktı. Ben sahip çıkıp saklayamamışım  benim yazdığım şiirin kağıdını; ama babam saklamış şiirimin basıldığı gazete kağıdını. Ve Babam, ölümünden sonra bana en güzel ve anlamlı mirası bıraktı bu eski gazete ile.

Hem Babam hem de Acemoğlu Mehmet Acır Dedem nur içinde yatsınlar. Mekanları cennet olsun.


Acemoğlu; Dedem Benim

Toprak tevazulu yüreğin,
Ervah’ın en yüksek tepesinde toprağa karıştı.
Dağ esintileriyle solur ruhun,
Aksaray havasını…
Eylül’ün yirmisi; Ramazan’ın üçüydü ölüm günün.

Gömüldüğünde,
Bir demet çiçek bırakmıştım mezarının üstüne…
Kasımpatları, aslanağızları ve birçok çiçek.
Geçen gelişimde baktım,
Şimdi onlar da can verdi, verecek…
Acemoğlu,
Acem’in oğlu, Dedem benim…

Son nefesinde zemzem alırken “Tamam” dedin…
Oruç mevsiminin bir Cuma günü
Kapadın gözlerini; tek evladın ve üç torununun içinde.
Ölürken bile güleçti iyiliksever yüzün…


(20 Eylül 1974 yılında kaybettiğimiz  annemin babası; yani dedem Acemoğlu  Mehmet ACIR için yazdığım bu  şiirimdeki imzam, o zamanki adımla; Ayşei Yasemin GÖKŞEN) 

Ayşei Yasemin (GÖKŞEN) YÜKSEL (Acemi Demirci) 15.03.2015

acemi.demirci@yahoo.com.tr
@AcemiDemirci
Paylaş :

0 yorum:

Yorum Gönder

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci