27 Haziran 2015 Cumartesi

Ve... GİZCE



Kızıl şahin  yuvası boş. Ben, son günlerin koşturması içinde yoğunken Bozçe ve Bozca yuvadan uçmuş. Kanatlanmışlar. Artık onları süzülürken görmeyi bekliyorum havada.


Onların yokluğunu aratmamak istercesine epeydir görmediğim dağ tavşanı beliriverdi. Artık ona da bir ad bulmam gerektiğinden bu  biraz zamanımı aldı. En ufak bir çıtırtıda saklanır dağ tavşanı. Gizlenir. O zaman adı da GİZce olsun istedim.

Saksağanlar çok yaman yaratıklardır. Ailelerine, yuvalarına ve yavrularına onlardan daha düşkün bir canlı olduğunu sanmıyorum. Cansiperane savaşırlar yavruları için. Ancak saksağanlar bir yere dadanmışlarsa  orada diğer canlıların yaşam alanları giderek daralır. Güvercinler üreyemez mesela. Çünkü  saksağanlar ya güvercinlerin yumurtalarını çalarlar ya da yuvanın başında bekler, anne güvercini taciz ederler. Anne güvercin yuvadan azıcık uzaklaşsın  güçlü gagalarıyla güvercin yavrusunu öldürür ve kalbini yerler. Saksağanlar, kızıl şahininden tavşanına hatta  köpeğine kadar yaşadıkları yerin civarında gördükleri her canlının başına üşüşürler. Kızıl şahinin kuyruğunu, kanadını gagalayıp çekiştirirler. Dirlik vermez, rahat yüzü göstermezler. O yüzden bir yerde saksağanlar görülmeye başlanmışsa eğer, diğer canlılar yavaş yavaş oradan çekilir.


Gizce'yi  fark eden saksağan, hemen onu yakın takibe aldı. Peşinden bir an olsun ayrılmadı. 

Bir keresinde üzüm yemek için bir asmaya gelen tavşana doğru saksağanın  nasıl pikeleyip sonra da başından başından tavşanı gagaladığını görmüştüm. Tavşan ne yapacağını, neye uğradığını şaşırmıştı. 

Boz Kanat da yavrularını büyütürken çok çekti kuyruğundan tüyler koparan,  kanatlarını yolan  saksağan ordusundan.


Saksağanlar yetmezmiş gibi bir de siyah köpek gözükünce Gizce  kaçtı. Gizlendi. Birdenbire gözükmez oldu.


(Her hakkı saklıdır.)


 Not: Yayınladığım tüm fotoğraflar, yalnızca benim tarafımdan çekilmiş, sadece kendi çektiğim  fotoğraflardan oluşan kendi albümlerimden seçip, paylaştığım fotoğraflardır

Dolayısıyla yalnızca bana ait olan,  benim çektiğim ve  www.acemidemirci.blogspot.com.tr adresli kendi blogumda yani burası ile bana ait diğer adreslerde yayınladığım yazılarım, çektiğim fotoğraflar ve kendi çizdiğim ya da boyadığım resimlerime ait fotoğrafların hepsi, Telif Hakları Kanunu gereğince başka bir yerde iznim ile telif hakkım olmaksızın ve kaynak gösterilmeden  asla paylaşılamaz, yayınlanamaz.

 acemi.demirci@yahoo.com.tr
@AcemiDemirci

Paylaş :

2 yorum:

  1. Belgesel izler gibi hissettim kendimi. Çok güzel yazmışsınız, kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Sıkça yayınlıyorum En Bebek doğadan paylaşımlarını... Bir doğa delisiyim :) Sevgilerimle <3

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci