20 Temmuz 2015 Pazartesi

Bir Kartal Kondu Yakınlara


 (Telif Hakları Kanunu  gereğince  yalnızca kendi çektiğim fotoğraflardan oluşan burada yayınladığım   fotoğraflar,  iznim alınmaksızın hiçbir yerde yayınlanamaz)

Kartalları biliriz. Ancak kartalların türlerini pek bilmeyiz ya da ayırt edemeyiz. Ben, bu kartalı ilkin atmaca sandım. Oysa  kartalmış. Hem de yılan kartalı! Ve neden orada olduğunu  Boz Kanat  tam üstümüzden uçarken pençesindeki avdan anladım.

Kızıl şahin Boz Kanat'ı artık tanıyorsunuz resimlerinden. Ben de çığlığından, uçuşuna dek aşinayım. Binlerce resmini de çekmişliğim var. Bugün, hem de çok yorgunken ve biraz da düşünceli iken bir çığlık geldi kulağıma. Alışılmadık. Boz Kanat'ın çığlığına hiç benzemeyen. Merakla bakındım yukarılara. Ve yılan kartalı olduğunu sonradan, işin uzlarından  öğrendiğim kartalı gördüm.



Göğüs tüyleri, kanat ve başındaki tüylerin rengi, kızıl şahin Boz Kanat'tan çok farklıydı. Yapısı, kızıl şahine göre daha inceydi.  Gövdesi daha uzun. Çık zarif bir kartal. Diğer kartallardan daha narin yapıda. Göğsündeki kırçıllar çok bariz fark ediliyordu. Keskin bakışlı gerçekten. Kısacık bir süre için  görüntü verdi.


Başı farklıydı. Baş yapısı, pek alışıldık değildi.  





Yılan kartalı, konduğu yerden uçmadan önce Boz Kanat'ın çığlığını duydum. Kızıl tüyleriyle yılan kartalından çok farklıydı Boz Kanat. Uzun uzun süzüldü havada. Bir ara,  süzülüşünü açıkça görebileceğim kadar yukarımda ve yavaşça uçtu. Pençelerinde  bir av vardı. Kertenkele değildi. Muhtemelen yılan kartalının da peşinde olduğu avı yakalamıştı. 

Boz Kanat havadayken  kanatlarının desenlerine bakmak müthiş.  Ona, gözden kaybolana dek baktım. Resmini çekmeye çalışmadım. Çünkü o kadar kısa zaman içinde oluyor ki anlattıklarım, objektifle onu yakalamak, üç ayaksız makinemle sabit  şekilde çekmek o an mümkün olamayacağından seyrin tadını çıkarmak daha akılcıydı.

Boz Kanat'ın sesini duyar duymaz uçup gitti yılan kartalı.
(Her hakkı saklıdır, resimler ve yazılar iznim  almadan hiçbir yerde yayınlanamaz)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 20.07.2015, 22:42
acemi.demirci@yahoo.com.tr; AcemiDemirci
Paylaş :

0 yorum:

Yorum Gönder

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci