14 Kasım 2015 Cumartesi


Bugün, akşama doğru neredeyse her ardıcın tepesine birbirinden farklı kuşlar kondu. Kuşlar konar; ama uzun boylu konaklamazlar kondukları yerde.


Kondukları yerde uzun uzun tüneyen kuşlar bellidir. Kukumav gibi. Bazen güvercinler de. Ama kuşların çoğu tedirgindir ve kondukları gibi uçuverirler bir anda. 

Kızıl gerdan

Av olmak işten bile değildir beklemedikleri anda. En ufak bir çıtırtı, en ufak bir ses onların ürkmesi, havalanması demektir.


Bazı kuşların da türleri gereği ha bire o daldan bu dala konmaları gerek. Resimlerini çekecek kadar zaman bile bulamazsınız.


Karatavuk
Sese elbette çok duyarlılar. Deklanşöre bastığınız anda ne kadar uzakta olurlarsa olsunlar duyup dikkat kesiliyorlar. Kimi hemen havalanıveriyor. Kimi biraz bakınıyor. Ancak siz yakınlarken yani zum yaparken daha fazla beklemeyip kaçıveriyor dalından. Tam deklanşöre basacakken hem de.  


Resmini çekmeyi kaçırdığım kuş, resmini çektiğim kuşların kaç katı bilmiyorum.

İspinoz

Bugün, teşekkür doluyum. Çok farklı kuşlar  gördüm, fotoğrafladım. Yemedi bir de göç müydü yoksa yakınlardaki kuş cennetinde mi konaklayacaklardı bilemiyorum kuş sürüsüne rastladım.


Öyle küçük kuşlardan oluşan bir sürü değil. Aşağıdan bakıldığında iti kuşlar oldukları belli. Turna gibi, leylek gibi. Ancak onların çoktan göç etmiş olması gerek. 


Yine de Kasım’ın ikinci haftası yollardayken bir leylek gördüm, göz hizamda uçan. Kocaman, siyah beyaz kanatlarını çırpışına kısacık bir an da olsa bakabildim.


    Karatavuk
    Kızıl gerdan olduğundan konuyu iyi bilenler sayesinde iyice emin olduğum kuşu fotoğraflamayı çok istiyordum. Turuncumsu kızıl göğsüyle kaç kez gözüme çarptı. Ama kuş bu, durup poz vermez. Görünce kaçar. Kaçsınlar da zaten. Bir lokmacık etleri için av olabiliyorlar yoksa. Dahası buralara getirilip  sonra da dönüşte yanda götürülmeyip terk edilen kediler de cabası.

    Bugün, bir an, bir çok kuş şölen yaşattı. Üstüne birkaç dakika ara ile kuş sürüsünün üç ayrı kafi,le halinde geçmesi ise katmeri oldu şölenin.
     
    Şölenlere doyulmuyor. Daha da isteniyor görüldükçe.
    (Her hakkı saklıdır)
    Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 14.11.2015, 20:08
    acemi.demirci@yahoo.com.tr;
    @AcemiDemirci





    Paylaş :

    2 yorum:

    1. Uçun kuşlar uçun doğduğum yere;
      Şimdi dağlarında mor sünbül vardır.

      Emeğinize sağlık :)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Yanıtın çok güzel olmuş Yusuf. Teşekkürler. Turnaları gördük dün böylece. Üç gruba rastladık. Harikaydılar.

        Sil

    İzleyiciler

    En çok Okunanlar

    Arsiv

    Follow by Email

    Toplam da

    Copyright © Acemidemirci