13 Kasım 2015 Cuma

Evvelki yılların güncellemesi

Çeşme'nin içi. Evvelki yıllarda çektiğim resimlerin güncellemesi. Bu yılki halleriyle her şey yeniden kadrajda.


Değişmeden kalan yer yok artık. Öyle yer galiba tek İngiltere'de kaldı.


Bir yerin büyümesi, oranın sahip olduğu güzelliklerin küçülmesi demek. Keşke bu orantı, ters orantı olsa...

 
Ara sıra arkama baktığımda, resim çekenlerin de resminin çekildiğine tanık oluyorum:) Resim çekmekten benim resmim çekilemiyor yoksa. 


Çok yer var ki bulunduğumuz, benim orada çekilmiş tek bir resmim dahi yok. Ama oraya ait her detayın resmi fazlasıyla var.



Çeşme Kalesi. İki yanı merdivenli yol. Güzel yerdir. Aşağıdaki Çeşme'den bambaşka bir hayat sürer orada. Hiç bozulmasa. Orada tanıdığımız ve bambaşka bahçesinde , sert toprakta hala adaçayı yetiştiren Fevzi Amca gibi.


Yirmi beş yıldan fazla süre önce şimdi penceresi camsız bu eski yapı, çok farklıydı. Balkon demirleri ve demir kapısı seyirlik. 


Şimdi boyanmıyor bile. Kimi yeri paslı. Kapıdaki nakışlar hala kendini gösteriyor. Eskimek, bu kağıda, bu yapıda gizli bir öykü halinde anlatılıyor. 


Yirmi beş yıldır bana modellik yapmakta. Yıpranması o yüzden değil. 


Kalenin dibinde olmak, bir türküyü çağrıştırıyor. Kaleli çok türkü var. Aklıma gelen, onlardan biri.

Yazın, burçlarında insanlar gezer. Pozlar verilir. Kışın kale de her yer gibi tenha.



Buralar bomboşken, görüntü, insanlardan oluşan bir setle engellenmiyorken ele geçen poz verme fırsatı mutlak değerlendirilmeli. Ben de öyle yaptım.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 13.11.2915
acemi.demirci@yahoo.com.tr
@AcemiDemirci




Paylaş :

0 yorum:

Yorum Gönder

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci