30 Aralık 2015 Çarşamba

Eğer bulut, sırf beyaz görünümdeyse gerçek renklerini görebilmek için ekranın duruş açısını değiştirmek, eğmek faydalı olacaktır :) Ayrıca tarih her  ne kadar 2014 gözükse de 2015. Bugün. 

Beklediğimiz doğa olayına değil; ama apayrı ve ilk kez gördüğüm bir doğa harikasına tanık oldum bugün.

Hep derim; “her göz, görmek istediğini görür”. Hangi konuları görmek istiyorsa algıda seçiciliği ona yöneliktir.  Benim doğaya düşkünlüğüm malum. O yüzden baktığım da gördüğüm de doğadır.

Bu sabah, serviste, çevre yolundayken fark etti,m. Sis yüzünden alçaklara konan şahin yine alçaklarda mı diye bakınırken. Neyse ki şahin, şahinlerin yüksekliğine ulaşmıştı sanırım. Hava açık, güneşli olduğunda ve sis  olmadığından şahinler gözükmüyordu.

Ama hiç beklemediğim bir görüntü, tepenin ardındaydı. Önce buluttaki pembeliği fark ettim. Biraz yaklaşınca ki bunlar saniyeler içinde oluyor, başka renkleri de seçtim. Beyaz bulutun sinesi hare hare renkti. Ve mahcup bir şekilde tepenin yarısından gözüküyordu. Ama yine de gösterdi kendini bana.
 
Sanki gökkuşağı, bulutun içine sıkışıp kalmış, hapsolmuştu. Bulut rengarenkti. Renk cümbüşüydü o an beyaz bulutun sinesi.

Gerçekten görmek istediklerim bunlar. Doğanın sırları. Sakladıkları. Herkese göstermedikleri. O yüzden bugün teşekkür doluyum  bu görüntüler için.

Saha önce birbirine koşut iki gökkuşağının belirdiğini görmüş hatta fotoğrafını çekmiştim. Çift gök kuşağının aynı anda belirme olayını okumuştum. Ama bulutun gökkuşağı gibi renge bürünmesini okudum mu daha önce ya da böyle bir bilgiye rastladım mı emin değilim.

Bu güzelliği sizinle paylaşırken blogumdaki yazılarımdan fotoğraflarıma tüm paylaşımlarımın her hakkının bende saklı olduğunu bir kez daha hatırlatmak isterim.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 30.12.2015, 20:02
Paylaş :

0 yorum:

Yorum Gönder

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci