2 Aralık 2015 Çarşamba

Karlı ve Kavaklı Tepeler


İlk kez yağdı bu yıl. Hep yaptığı gibi Kasım’ın başlarında şöyle yağarmış gibi yapıp, tozutup kaybolmadı. Gürleyerek yağdı.


Öğlenleyin patlarcasına gümbürdeyen bir ses duyuldu. Gök gürlemesi gibi. Ama alışıldık  bir gürleme değil.  Basbayağı patladı gök öğle saatlerinde. On iki ya da ona yakın bir saatte.



Dönüş yolunda da konuştuk, herkes öyle düşünmüş.


Gök, hiç duyulmadık bir gümbürtüyle patlarsa başınızı işinizden kaldırıp pencereye bakarsınız gayri ihtiyari. Bir şey gözükmüyordu. Şimşek gibi filan. Ancak, flaş yanar gibi bir aydınlık görenler de olmuş. 



Gök gürlemesinin ardından yağmur gelir. Oysa bu kez  gürlemenin hemen ardından kelebek iriliğinde ve kelebekler gibi uçuşan kar yağmaya başladı. Kar öncesi gürleyen gök, yağmur öncesindekinden çok  farklı gürlüyor. Çok daha hışımlı halde. Patlarcasına.

Ankara’da kar artık gök gürlemesiyle yağacak galiba. Haber vererek.

Akşam dönüşte, o müthiş yaman sesin yıldırım olduğunu ve paratönerce karşılandığı konuşuluyordu. Konuşulmayacak gibi değil; böylesi gök gürlemesini hepimiz ilk kez duyduk.

Ankara, bugün bir ilk yaşadı. Kar öncesi gök gürlemesi. Heybetliymiş.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 02.12.2015, 20:05
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci

Paylaş :

2 yorum:

  1. Küresel ısınmanın da etkisiyle sanırım, doğa olayları değişiklik gösteriyor... Buna da alışmak gerekecek. İnsanoğlu doğayı çok yordu..

    Fotolardaki güzellik insanı alıp götürüyor... Çok beğendim.. Ben Adana'da yaşıyorum. Biz kar göremiyoruz tabi.:::) Fotolara bakıp avundum biraz...:)
    Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Renkli Pasta Sepeti,

      Ankara'da da çeltik tarımı mı yapacağız diye düşündüğüm oluyor zira yağmur da değişti. Bir yağıyor, ne var ne yok döküyor.

      Bugün de yazdığım gibi alışılmadık bir gök gürültüsü sonrası kar başladı. Oysa gök gürültüsü yağmur öncesi olur :)

      Fotoğrafları sevdiğine sevindim. İlk kez eşimin çektiği resimleri yayınladım. Telefonda benim için çekmesini istemiştim. Sararmış kavaklarla karın değişik olacağı kesindi. Senin için kar resimleri yayınlarım.

      Çok sevgiler.

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci