26 Şubat 2016 Cuma

Puslu Sabah, İbrişimli Yol



Şubat ayı ortalaması üstünde seyreden hava durumunu dinlemek kulağa güzel geliyor. Ama kızarmış kızılcık dallarını görünce yakında sarı sarı çiçek açacaklarını, meyve ağaçlarının en erkencisi olan eriğin çiçeğe duracağını bildiğimizden de gözümüz korkuyor. Ankara’nın ağaçları Şubat’ın sıcak günlerine hep aldanır. Çiçek açar kirli beyazlı pembeli. Sonra bir bakarsın soğuk hava dalgası gelir. Kar yağar. Çiçekleri don vurur.


Geçen sene her yıl yirmi sekiz Şubat  tarihinde gelen leyleklere rastlayınca elbette metropol sevimsizliğinde doğanın gerçek bir parçasını görmenin mutluluğunu hissetmiştim. İki güne kalmadı öyle bir soğuk hava dalgası Ankara’yı kapladı ki karakış yaşandı. 


Leylekler daha yuva bile yapamadan sazların kenarında yorgunluk atar, avlanırken üstlerine yağan kar ile artık leyleğe benzemez olmuşlardı. Tıpkı Nasreddin Hoca’nın fıkrasındaki leylekler gibi görünüyorlardı.


Hani Hoca “leyleğin bacakları, gagası uzun, kanatları geniş” demiş de kesmiş ya gagasını, kanadını. Sonra da “Şimdi kuşa benzedi işte” demiş ya. Üzerine kar yağan leylek, artık  leyleğe benzemiyor, Hoca’nın misali.


Sazların kenarında sulak yerdeki leyleklerin beyaz tüyleri kardan ıslanıp yapışmıştı. Boyun tüyleri sanki annesinin birazdan saçını öreceği küçük kızların örgü için kümelere ayrılan saç demetleri gibi yapış yapış, deste deste ayrılıp boynu tüysüzmüş gibi gözükünce leylekler de bir tuhaf gözüküyor. 


Hele başının üstündeki tüyleri  insana sudan çıkmış sıçan deyişiyle akla gelen görüntüyü hatırlattığında leyleklere çok acımıştım.


Leylek grubunun içinde az görülen kırmızı kanatlı leyleklerden de iki tane vardı. Geçen sene resimlerini çekemedim. Zaten çok kısa  bir an için  görebiliyorum.


Leylekler kar yağdığının ertesi sabahı gözükmez oldular. Belli ki daha sıcak yerlere göçtüler. Sazlık da boş kaldı.


 Şu sıralar hava epeyce ılıman olduğundan sabahları puslu oluyor. Kışın sisi gibi değil  elbet. Puslu görüntü,  farklı bir tablo sunuyor. Ben de çekiyorum sabah herkes uyurken o değişik renklerle bezenmiş görüntüyü.


Bu arada dağ kekiğini suluyor, taze yaprak vermiş çileğin de çiçek açıp açmadığını yetikliyorum. Artık bahar geldi. 


Evet, yine soğuk hava Martla birlikte yeniden hissedilecek; ama artık  kışın koyusu geride; bahar da kapıda.


Durağa az kalmışken incecik ibrişim iplik sanki makarasından boşalıp yola karmakarışık halde döşenmiş gibi parlak hatlar dikkatimi çekti. Salyangozlar gezinmişti demek. Onların izlerini de çektim. Ama ortalıkta olmadıklarına sevindim. Trafiğin arttığı saat onlar için pek iyi sayılmaz.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 26.02.2016, 22:12
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci
Paylaş :

0 yorum:

Yorum Gönder

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci