24 Mart 2016 Perşembe

Bahar; Soğuk kışın ılık teşekkürü

Beyaz çiçekli bahar, beyaz kar taneli kışın teşekkürüdür.

Sabah çıkmadan önce en fazla beş dakika; ama çoklukla beş dakika bile değil bir vakit kalır bana. Öyle ayarlarım aslında vakti.

O vakit, önce arkalara bakma vaktidir. Eğer kızıl şahinler direklere tünemişse ya da kayalara, kerkenezler havada durarak av bakıyorlarsa görmek istediklerim karşımdadır.  Ürkek tavşanın yolu bu tarafa düştüyse  diye bakınırım onu görmeye alışık olduğun, geçtiğini bildiğin patikalara. Kulağım da kekliklerin sesinde olur. Tilkiler mi? Epeydir gözükmüyorlar. Kaplumbağa, yamaca iz bırakmış. Acaba kurtardıklarımdan biri miydi izi bırakan?

İşte dün sabahtan. Birkaç dakika görebildiğim  arkadakilerin sundukları. Gerçek bir şip şak foto hepsi de. Zamanım yok uzun uzun en güzel pozu yakalamak için beklemeye.  Uçanı, zıplayanı, sekeni. Hepsi de pek hareketli. Hele boz tavşan! Kısacık zıplamasıyla ne yana döneceği, ne zaman kaçacağı hiç belli olmaz. Ben makinemi kılıfından çıkarıp açamadan gözden kaybolur bazen. Bekleyecek  zamanım da olmayınca tek önceliğim karşımda duran ya da tepemde çığlık atarak kendince günaydınlaşan şahinleri, kerkenezleri çekmek incelikleri gözetmeden çekebilmek.

Ağır, soğuk, uzun, dondurucu kışın bitimi işte   bu görüntüler için  bekleniyor, sabırsızlıkla. Bahar, soğuk kışın ılık teşekkürü. Onca sabra, beklemeye değdiğini rengarenk, uçarak, zıplayarak anlatması. Kışın bitmesi, sanki bir ambalaj kağıdını, örttüğü şeylerin üzerinden çekip almak gibi. Kış beklemek, bahara özlem demek.
(Her hakkı saklıdır)
 
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 24.03.2016, 20:13

Paylaş :

6 yorum:

  1. "Kışın bitmesi, sanki bir ambalaj kağıdını, örttüğü şeylerin üzerinden çekip almak gibi."
    Ne güzel bir benzetme bu.. Ve ambalaj kağıdından miss kokulu bir bahar çıkar...
    Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmurlu, rüzgarlı, fırtınalı, falları çiçekli bahara girdik nihayet. Kuşlar da geldi. Yazmak kaldı bana.

      Çok sevgiler. Hüdaydalı selamlar Renkli Pasta Sepeti :)

      Sil
  2. Beyaz çiçekli bahar, beyaz kar taneli kışın teşekkürüdür

    Hiç böyle düşünmemiştim ... Çok sevdim ... Anlatımdan sonra ise orada olmak istedim ...
    Huzurlu geceler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep beklerim.

      İyi ki başlık olarak koymamışım da giriş yapmışım o ilk cümlemi. Bir an düşünmedim değil başlık olarak . Ama giriş için daha uygun buldum.

      Çok sevgiler. Hüdaydalı selamlarımla :)

      Sil
  3. merhabalar :)
    çok güzel bir anlatım tarzınız var baharın renkleri tüm anlarınıza yayılsın..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Hoş geldiniz. Bugün birkaç kez aynı şeyi yüzüme söylenirken duydum. Duymasına duymuyor değilim sıkça; ama inanın ne kadar çok duyarsanız bir o kadar daha böyle şeyleri duymak istiyor insan. Çünkü sevinci çok az tattığımız şu sıralar öyle sevindirici ki bunu işitmek...

      Sevgilerimle. Hüdaydalı selamlar.

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci