29 Mart 2016 Salı

Keklik Üçlemesi

Daha önce bahsettiğim gibi sabah dışarı çıkmadan önce beş dakikam bile olsa arka balkondan bakmadan edemem. Hem havayı solur hem de kekliklerin ötüşmelerini duymak, kızıl şahin BozKanat bir yerlere tünemişse onu görmek isterim. Kerkenez GökBaş havada durarak av bakınıyor mu diye şöyle bir göz atarım.

O gün biraz fazla vaktim vardı. Hava soğuktu. Keklikler tepeden yola inmişlerdi. Düzlüğü severler ya malum, türküde anlatır onların avcılarca  düz ovalarda avlandığını hani.


Otların arasında görünmez olanlar sayılamadığından yedi, sekiz bazen on iki ya da daha fazla sayıda sürü halinde gezdikleri olur.  O zaman fotoğraf makinesi de mutlak elimde olur.


Bu kez ellerim dondu. Buz kesti. Vakit az. Hem de üçü sıralanmış halde yemleniyor. Simetri karşımda. Fakat  kuş bu. Sürekli hareketli. Ben deklanşöre basarken sondakinin de başı gözüküyordu; ama ne ara yeme uzanmış bilmiyorum.

Çok sevdim çektiğim bu fotoğrafları. En çok da ilkini. Fotoğraf gruplarında beğenen arkadaşlar da sevincimi arttırdı. Hepsine de çok teşekkürler.

Şimdi yuva zamanı. Sonra kuluçka, yavru çıkarma. Geçen yıllarda, tepelerin kenarındaki otsuz bayırda yavruları ile gezerken çektiğim resimleri var. Epeyce kalabalık ve her biri kendi başına yemlenmeye dalan ya da çevreyi merak eden keklik yavrularının başındaki annelerinin disiplin sağlamak için yaptıklarını seyretmek, herhangi bir anneyi izlemekten farklı değil. Yani kendi anneniz  ya da çocukları ile cebelleşen herhangi bir bir anneden hiç farkları yok. Yavrular da ister insan  olsun ister keklik, hep yaramaz.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 29.03.2016, 22:53
Acemi.demirci@yahoo.com.tr;
@AcemiDemirci

Paylaş :

6 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Teşekkürler Açelya. Çok güzeller sahiden :)

      Sil
  2. Harikasınız, anın içinde resimlerde buldum kendimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Cafe Tigris. Hep beklerim. Beğendiğine sevindim. Çok sevgiler. Selamlar :)

      Sil
  3. Merhaba, bu kareler bayıldım ne güzel yakalamışsınız gören gözlerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gezgin Kova. İyi ki uğramışınız. Böylece o güzel blogunuzdan da haberdar oldum. Takipçiniz de oldum tabii :))) Uzun uzun baktım resimlere. Sıkça görüşmek üzere. Sevgiler. Hüdaydalı selamlar :)))

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci