9 Nisan 2016 Cumartesi

Ayva Gülü

Fotoğraf severlere  öyle zengin kareler sunar ki bahar ayları. Martmış, Nisanmış, Mayısmış. Rengarenk. Çiçek çiçek… Dalların zarafete büründüğü, körpe güzellikler.

Mevsim elbette iklimine göre erkenci ya da gecikmeli. Dağlara başka yakışıyor bahar, bahçelere başka. Bahar çok yakışıyor dünyaya. Ruha.

Ağaçlardan çiçeklenmede elini çabuk tutanlar erik, kayısı, kiraz. Ayva ağacı, ağırdan alır. Geç çiçeklenir; erkenciler çiçeklerini döküp yaprağa durduğundan ayva dalları  tadını çıkara çıkara ucu pembemsi tomurcuklarını   gösterir. Kocaman beş yapraklı, yaban güllerini andıran çiçeklenmesiyle böbürlenmekte haklıdır. Koskoca ağaçların küçücük de olsa güllerle bezenmesi baharın zenginliğidir.

Ayva gülü görüldüğünde şarkılarda bile dize olmuş bir haber ağaçlardan alınır. Yaz geldi gelecektir artık. Kış çoktan geçip gitmiş hatta bahar gireli çok olmuştur. Sonbahar meyvesi ayva, yazın müjdecisidir.
 
Eminim hala sürmektedir o adet. Bahar aylarında bebek bekleyenlere ayva gülü yedirtirlermiş. Çocuklar güzel olsun diye.

Bugün, henüz doğmamış iken annemin bolca yiyerek beni beslediği o ayva güllerinin resmini çektim. Ve tattım da iki ayva gülünün yapraklarından. Henüz doğmamışkenki ilk gıdamdan bugün de tattım. Tadı mı? Çiçek, çiçek. Nefis. Hoş kokulu ve tatlı. Tabii ayva çiçeği yaprakları yani gülü, dibindeki oluşuma zarar vermeden toplanmalı.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 09.04.2016, 20:17


Paylaş :

10 yorum:

  1. Biliyor musun? Baharın en güzel yanı bu. İnsanın içini açıyor. Her yerde çiçekler çok hoş oluyor. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle Yağmur Tozu. Koca yılda birkaç haftalık bir şölen. Buralara uğramana da sevindim bu arada :)))) Hüdaydakı ya da Fidaydalı selamlarımla :)

      Sil
  2. Ayva çiçek açmış, yaz mı gelecek?.. :)) Bizde de ayva yiyen annenin bebeği güzel olur derler :)) Çok güzel fotoğraflar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet... Bu adetin, kanının yaygın olmasına çok sevindim. Benim de doğmadan önceki gıdammış ayva gülü yani çiçeği:)) Gerçekten çok lezzetli. Öneririm.

      Sil
  3. işte ben de bu yüzden baharı çok seviyorum.::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akşam Merhabası Renkli Pasta Sepeti,

      Bahar, renk, çiçek çünkü di mi?
      Oralarda yaz başlamıştır bile. Baharın son çiçekleri ayva gülleriyle burada biraz daha, bir iki gün kadar daha var galiba. Çok selamlar Adana'ya. Hüdaydalı, Fidaydalı :)

      Sil
  4. ay ne güzel bunlar yine evin orda mı yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))) Nerelerde deeptone diyordum. Bu soruna çok alıştım :)))) Resimdekiler, Tunalı Hilmi Caddesi civarında. Büyüdüğüm yer. Kavaklıdere. Annemle çıkmıştık, görünce hemen çektim. Bir apartmanın bahçesinde. Ama tüm kareyi değil, görmek istediğim kadarını kare yaptım :))) Dün bizim bloğun bahçesindeki ayva güllerini çektim. Bu sabah ve akşam da daha evvelki sabah ve akşamlar da yolda kendi kendine biten bir ayva ağacı çiçeklerini. Birazdan sana özel yayınlayacağım Sevgili deeptone. Çok selamlar.

      Sil
    2. :) ne güzel bir yerde büyümüşsün. kıtır piliç var de mi ordaaa :)

      Sil
    3. Evet, Kuğulu Park'a manzaralı. Biz orada liseliyken ve sonrası öğrenciliğimizde Milka ve Flamingo PastaHAneleri vardı. Milka epeyce yakın bir zamAnda kapandı. Evimiz gibiydi Milka.Çok üzülmüştük. Neyse ki Flamingo hala duruyor. Bozasıyla, kendi çikolatasıyla, dondurmasıyla, kışın salebiyle. .

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci