18 Nisan 2016 Pazartesi

Boz Tavşan, Kızıl Şahin, Kerkenezler



Dün, sabahtan dışarı çıkana dek ve döndükten sonra her arkalara bakışımda onu gördüm. Boz tavşanı. Aslında öylesine uyumlu ki çevreye, alışkın olmadıkça kolayca fark edilecek gibi değiller. Gözüm, onları seçiyor artık. Yine de aramızdaki mesafe açık seçik gözükmelerini engelliyor, eğer hareketli değillerse.


Onu seneler önce ilk gördüğümde müthiş sıçramalarla koşuyordu. Ceylan sanmıştım bir anda gördüğümü. Ve önce “buralarda ceylan olmaz” diye düşünmüştüm. Koşarken açılan bacaklarını görünce ceylan sanıyorsunuz ilkten. Sonra ayaklarını içe çekerken “bu kanguru  ta Avustralya’dan buralara yüzerek mi gelmiş?” demiştim. Sonra anladım ki ne ceylan ne kanguru; bir boz tavşan. O gün bugündür denk geldikçe resmini çekiyorum.


Dün önce arkada, atmış metre kadar  ötede, şöyle arkadan bir an yarısını gördüm boz tavşanın. Hemen biraz yukarıda iki tane boz tavşan daha görmez miyim? Sanki sıraya girmiş gibi arka arkaya ve kulaklar dik. Aynı pozu, aynı anda vermeleri beklemediğim bir güzellikti. Kaçırmadım, ki öyle poz verecek kadar da uzun süre aynı halde kalmıyorlar. Bir o yana bir bu yana kendi çevrelerinde dönüp duruyorlar.

Onların resimlerini çekerken kerkenez GökBaş ve eşi de hemen on metre yukarıdan, başımın üstünden uçuştular. Selam vermeyi çok sever onlar. Ben de onların selamını almayı. Bilen için, kerkenezin bile dostluğu başkadır!

Saksağanlar dün Boz Kanat’a dünyayı dar ettiler tünediği telde. Öyle ki bu sene yuvası karşı kayalarda değil. Saksağanlara kızmamak elde mi bu durumda. Bir belgesel gibi izliyordum bu seneye dek kuluçkalarını, yavruların yumurtadan çıkışlarını. Ama geçen sene saksağanların şahin ailesine neler çektirdiklerini gözlerimle gördüğüm için  bu yıl başka yere yuva yapan BozKanat’a hak veriyorum. Şahinler de çeker. Hem de saksağanlardan.

Dün boz tavşan, kızıl şahin ve kerkenez günüydü. Ne mutluluk!
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (AcemiDemirci), 18.04.2016, 21:24


Paylaş :

6 yorum:

  1. Ne şanslısınız. Ben henüz hiçbirisini canlı canlı görmüş değilim. Tavşanların kulakları dimdik anten gibi, neye dikkat kesilmişlerdi acaba :)

    YanıtlaSil
  2. Aramızda öyle aman aman bir mesafe yoktu. Ben balkonda onlar yüz metre en fazla ötedelerdi. Makinemin zum sesiyle kalakaldılar öyle. Ben de birkaç yıldır görebilme imkanına sahibim. Şehrin göbeğindeyken ancak belgesellerde görürdüm :) Çok sevgiler. Hüdaydalısından selamlar :)

    YanıtlaSil
  3. nat geo wild çay yoluuuu. çok heycanla okuyom valla yaaa senin maceralarııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Sevindim Deep. Yenisini de beğenmeni dilerim. Selamlarımla :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci