22 Nisan 2016 Cuma

Heidi’nin Kırlarından Bir Çınıltı

 
Eğer hemen çanı resimleyip yayınlamasaydım sanırım bunu yapmaya hiç fırsatımın olmayacağı bir on gün kadar geçecekti aradan deeptone. Sonra da ne zaman gerçekleşirdi  bu yayın bilmem.

Bu yüzden endemik bitki işlemeli çanı, Heidi’nin dağlarına özlem duymasın diye tepe manzaralı olarak fotoğrafladım.


Bir yolculukta, bir mağazada bir çan görmüştüm. Kadifeden tutma yerinde beyaz çiçek işli. Çiçek olunca nakışta bile olsa, benim de gözüm onda olur. Tanımadığım bir çiçekti.

 
Hediyelik porselen tabaklarda, vazolarda  her şeyin üzerinde hep o çiçek. Oranın saati ünlü. Saatlerin kadranında yine o beyaz çiçek. “Hay Allah, başka çiçek bilmez mi bunlar?” diyecektim ki “bu beyaz çiçeğin bir özelliği olmalı ki hep bunu kullanmışlar” diye düşündüm. Satıcı kıza sordum, neden başka çiçekler değil de özellikle bu beyaz çiçeğin her şeye motif olarak kullanıldığını.


Meğer o beyaz çiçek, Alp Dağları’nda yetişen İsviçre’nin tek endemik bitkisi olan çiçekmiş.


Kıymet bilirliğin, anlamlı şeylerin anlamını anlayanlardan olmanın ayrıcalığına gözümle ve sözlerle tanık olarak, üç bin endemik bitkimizden hangisinin kıymetini bilip bu denli öne çıkardığımız sorusunun sızısıyla başka vitrinlerde, raflarda o çiçeğe rastlayarak bekledim  kalkışa kadar.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 22.04.2016, 14:45

 @AcemiDemirci



Paylaş :

9 yorum:

  1. ayy belki de evet kendisi de doğayı özlüyodur orda olmak istiyodur. ne de güzel çiçekmiş yaaa :) bi de geçen vardııı, ünye görmedim yaaa :) ankara izmir istanbul dışında pek yer bilmem bi de antalya işte :) sen bence ailenin hikayesini yaz hatta kitap olur valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'yı bildiğine sevindim. Hiç olmazsa bozkır hakkında da fikrin var. Gerçi öyle bir bozkır ki Ankara, yeşil Bursa'dan kat be kat yeşil. Zorla da olsa yeşillendiriyoruz :))) Bir düşüneyim. Ne yazabilirim diye :)))))

      Sil
  2. Ne güzel ifade etmişsin .... Kıymet bilmek gerek ....
    Heidi kırlarında olmak :)

    Bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heidi'nin çizgi filmi ne zaman oynasa seyrederim. Filmlerine de bakarım;ama sanki çizgi filmi daha şirin. Çok selamlar. Hüdaydalısından :)

      Sil
  3. Çiçegin adi da edelweiss yani seçkin beyazdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim D.Soygül. Adını o zaman sorup öğrenmiştim. Tabii unutulmaya mahkum hiç kullanılmayınca. Çok sevindim yazdığın yazdığın için. Oralara selamlar :)

      Sil
    2. Rica ederim. Çok sevdigim bir çicektir. Burada da takidan kiyafete heryerde kullanilir. Bahçelerde de yetisiyor . Sevgiler.

      Sil
    3. Tohumunu getirdiniz mi hiç? Belki dağ kenarlarında, uygun yerlerde yetişir :)

      Sil
  4. Avusturyada var zaten tohum da çiçek de alp daglari bizde de oldugundan. Ekmedim hiç biz çok yüksekte degiliz. Deneme amaçli birtane yetistirebilirim.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci