4 Nisan 2016 Pazartesi

Tepe Gezginleri

Kedi ya da köpek yahut da kafeste muhabbet kuşu beslemek gelir akla ilk hayvanseverlik denilince. Değil oysa.

Kimi köpeklere kimi kedilere düşkün. Kuşlara düşkün olanlar da var. Ama öyle kafestekilere değil. Uçanlara.

Bir Badem vardı. Akdeniz foku. Evlat edinilmişti hani. Bu doğadaki hayvanı evlat edinme iyi bir şey aslında. Kimileri de kaplan evlat edinmişti. Ne görmüşlüğü ne de yanına yaklaşılabilirliği olmasına rağmen o kaplanın  hayatta kalması ve neslinin sürmesi için bu yapılan iyi bir şeydi.

Doğada yaşayan hayvanları ortamlarından koparmadan, kendi huylarından, tabiatlarından ayırmadan; ama yaşadıkları çevrenin korunmasına  katkıda bulunarak bu canlılara arka çıkmak, aslında yaklaşımların en doğalı. 

O halde arka tepelerin gezginleri kızıl şahin ve kerkenez de benim edindiğim hayvanlar. Köpeklerin, kedilerin adları varsa şahinin adı BozKanat; kerkenezin adı da GökBaş o zaman.

Onlar da biliyorlar artık  onları sahiplenmiş biri var. Tam karşımda durup poz veriyorlar bu yüzden.

Poz vermeyi çok sevdi kerkenez GökBaş. Akşam beni görür görmez bir baktım fıstıki yeşil renginde taze taze patlamış kavak dallarının tepesinde. Profilden poz veriyor. Böyle manken bulunca… Hemen çektim ben de J))

Yolda da elektrik direğine konmuş ve çok büyük olasılıkla kara kızıl kuyruğa rastlatıp fotoğraflamıştım.
(Her hakkı saklıdır)

 Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 04.04.2016
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci
Paylaş :

8 yorum:

  1. Harika bir blog keşfetmiş oldum, mutluyum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumu iyi ki keşfetmişiniz; böylece sizi keşfetmiş oldum ben de. Geç cevapladığım için özür dilerim. Ancak akşamları sayfama girebiliyorum. Çünkü hala telefonumda internet yok. Olması zor değil de çok kısıtlatıcı olacak eğer telefonumda internet olursa her şeyden. Yazmadan, okumadan ve etrafa bakmaktan. Yani gözlemden. Sevgilerimle, Hüdaydalı selamlarımla :)) Birazdan blogunuzdayım bu arada...

      Sil
  2. Küşların resimlerini çekmek büyük maharet istiyor. Benim 3 saat bekleyip boş boş resimler çekmişliğim var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Poz konusunda çok sorunlular. Gördüğüm ile çektiğim kimi zaman farklı oluyor. Tam deklanşöre basarken uçtuklarında bazen sürpriz harika resimler çıkıyor ortaya bazen kuşun uçup gittiği ve ortada olmadığı kareler. Çektiklerin varsa görmek isterim. Çok selamlar Emrah.

      Sil
  3. GökBaş gibi güzel model herkese nasip olmaz :) Çok güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Kuş beyinli" lafını akıllı oldukları konusunda gerçekten hak ediyorlar. Çok sevimliler. Uçarken pas rengi sırtı ve erkek kerkenezin mavi başı müthiş bir renk uyumu. Tam görsel şölen.
      MACİDE adlı bir öyküm var. Gerçektir. Bir güvercinin saçının sakalının kederden nasıl ağardığını gözlerimizle gördük. Telefon çalınca o sesi duyanın telefona bakmasını öğrendiğini ve beklediğini öğrendik. Yani kuşlar akıllılar.

      Çok sevgiler. Çok selamlar Blana K.

      Sil
  4. mahallede mi ki bunlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen arkada Sevgili deeptone. Arka balkona çıkınca. Arkası fidanlı tepeler; orman demek için belki henüz erken. Fidan sayısı olarak değil de yetişmişlikte. Ağaçlandırma. Ağaç olunca böyle sevimli şeylere de rastlanıyor iyi ki :))

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci