21 Mayıs 2016 Cumartesi

Ağrı Dağı'na karşı

Çok şartlandığımız bir şeydir deniz seyretmek, seyredilecek en güzel konudur yanılmacası.

Değil! Seyredilecek en güzel şey deniz değil! Deniz, seyri en güzel şeylerden biri; ama en güzel değil... En güzeller arasında dağ da var çünkü. 

Ankara’da değil dağ, tepeler silsilesi gibi şeyler bile yok. Dağ dediğin,  heybetli, başı karlı, doruğu olan yerlerdir. Ağrı gibi. Tepelerde kar filan olmaz. Doruk hiç olmaz. Ağrı Dağı, dağ gibi dağ.  

İlk kez gördüm Ağrı’dan gözükmese de aman aman, asıl Iğdır’dan tam anlamıyla gözüktüğü halde adını Ağrı’dan almış bu başı buluttan gözükmez dağı. Hiç görmemiştim böylesi bir dağ evvelce. Heybeti biraz korkutuyor ilkten. Devasa geliyor. Karları hala üzerinde hem de saçak saçak, uzanmış ta en altlara.

Gerçi orada bulunduğumuz  kısa süre içinde Ağrı Dağı bize tamamını göstermedi. Bulutların arasındaydı hep. Ama altta kalan kaidesi bile öyle heybetli ki bizi daha çok korkutmak istememiş olmalı. Bir daha gelelim ve alışa alışa görelim o ilkten ürpertici heybetini istedi sanırım. Yine de Küçük Ağrı’yı şöyle böyle de olsa gördük sayılır.

Evet, denize bakmak güzel olabilir; ama en güzeli o değil... Kim dağa bakmanın  güzel olmadığını söyleyebilir? Başında kardan donmuş bir deniz varken hem?
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 21.05.2016, 22:12

aygyuksel@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci
Paylaş :

8 yorum:

  1. Merhaba blog yorum etkinliğinden geliyorum. Sizi blog üzerinden takibe aldım :) Ne de güzel bir yazı olmuş... Fotoğraflar da aynı şekilde :)

    Bu arada ben de bloguma beklerim, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Tabii, hemen geliyorum. Selamlarımla.

      Sil
  2. Ben böylesi yüksek volkanik dağları uçaktayken gördüğümde çok heyecanlanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uçaktan da ayrı güzel böylesi manzaralar. Bir de özellikle Doğu Anadolu bölgesinde en az Karadeniz kadar görkemli hatta daha geniş ve derin nehirlerin kıvrım kıvrım akışını seyre doyulmuyor yukarıdan. Çok sevgilerimle buzlu kalem :)

      Sil
  3. Bir Agrili olarak yaziya atladim resmen :D Dogubeyazitta yokus tarzi bir yer var dag tam onunuzde duruyor , ordan cok daha guzel :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel ve doğası çok zengin bir yer. Ama hiç bilinmiyor, hayret. Biz kısacık bir sürede ve puslu havada orada olunca resimlerin çoğunu yolculuk esnasında çektim. Doğu Beyazıt'tan çok güzel görünüyordu gerçekten. Nereden bakacağımızı öğrendiğim de iyi oldu. Bir daha gidersem çok işime yarayacak :)

    YanıtlaSil
  5. bayılırım karlı sisli dağlaraaaaaa ah ah kim gitcek şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derin :))))) Çok güzel manzara, hava. Gidilmez mi?

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci