25 Mayıs 2016 Çarşamba

Çiçekle anlamlanan kavram; Renk


Çiçek denince akla gelen hangi çiçektir bilmem. Belki renk, belki de koku akla ilk gelen.


Ama falanca çiçek denince akla gelen renk, dikenli bir sap ya da değil, koku, biçimdir. 


O zaman renk renk, yaprakları biçim biçim, sapları diken kaprisli ya da kırılgan, kokuları  başka başka çiçek buketi  olsun bu yazım.

 
Çok da uzun tutamayacağım. Sol gözüm izin vermiyor. O yüzden tuştaki parmaklar, tuşlarda misafir. 


Yani benim elim uzakta kaldı bugün klavyeden. Ama uzaktan göz atmaya başladım bile. Kısa tutmalı o yüzden.


Meraklanmayın kötü bir şey yok. Görmekle de ilgili değil. 


Zaten miyobum, olsa olsa lazer işlemi olur miyoplara ki tüm miyop göz doktorları gözlerini lazer ile tanıştırıp gözlüğü bırakmadan da niyetim yok bu işleme J)) Yani biraz mümkünsüz  bir seçenek bu.


Galiba bir göz jelinin verdiği sıkıntı içindi göz hastanesinde yedi buçuk saat harcamak. Geçti, atlattım.


Güller ne sevilirmiş meğer… Bilirdim de güllerin bu özelliğini, okumak pekiştirdi. 


O zaman  her renkten, kokudan, gülden kır çiçeğine dağarcıkta neler var bir bakmalı. Uzun boylusundan olamayacak, malum...


Kokuları resimlerinde saklı çiçeklerin; ama renkleri, görüntüleri capcanlı halde.


Çiçek demek, renklere yolculuk demek. 


Her renk çiçeklerle güzel ve çiçekler renklerle anlamlı. 


Bir çiçekte “en güzel renk şu renktir” demek çok zor. 


Hep öyle düşünürüm; yine de ilk baktığım renk beyaz olur ama.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 25.05.2016, 15:02

Acemi.demirci@yahoo.com.tr;
 @AcemiDemirci




Paylaş :

26 yorum:

  1. Ayy çok güzeller içim açıldı.. Yine benim sarı gülle bitmiş, mis gibi kokusu da burnuma kadar geldi o derece canlı bir resim. Beyaz gülde ayrı güzel, beyaz ötesi dedikleri bu olsa gerek yada kar beyaz..Ya katırtırnakları.. hangi biri güzel değil ki hepsi birbirinden güzel. Buarada geçmişler olsun çiçeğe daldım, çiçeklerle buluşturanı unuttum. kocaman sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarı güller senin içindi zaten Yağmur. Biraz meraka düş istedim. O yüzde sonda.

      Beğendiğine sevindim. Çiçekler, sayfayı bahçeye çeviriyorlar, hasından. Bunca doğa sever, çiçeksever ile bir arada olmak çiçek kokulu bir mutluluk :)

      Çok sevgiler Yağmur :)

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun. 💐 Güllerin beyazına vurgunum ama hepsi ayrı güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çiçekte beyaza bir başka düşkünüm; ama çiçekler hangi renkte olursa olsun çiçek. Mavisi de, pembesi de, moru da, kırmızısı da apayrı güzeller ve yerlerini tutacak, yerlerine konacak hiç başka bir şey yok.

      Çok sevgier:)

      Sil
  3. çok geçmiş olsun cnm beyaz güle ayrı bir hayranımmm ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gülşah. Beyaz dupduru, değil mi? Selamlarımla :)

      Sil
  4. Güzellikleri görebilen, çok yazan, çok okuyan gözlerin daha çok dinlenmeye ihtiyacı var. Gözlerinizin erken uyarılarını dikkate alın lütfen. Geçmiş olsun.

    Her çiçeğin, her rengin , her kokunun ayrı bir anlamı, ayrı bir güzelliği var. Ama beyaz ve turuncu güller favorim. Bir dönemler bu renkler ve çiçeklerle neler anlatılırmış. Şimdi akıllı telefonlar en çabuk, en kolay şekilde iletişim sağlıyor sanırım.
    Tekrar geçmiş olsun.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihayet kısa süreliğine uğradım. Çok zor okumadan, yazmadan oturmak. Gözleri yormamak için. Ama ben gözler yorulmadan yaşamayı hiç bilmiyorum ki... Bir türlü de öğrenemediğimden ara sıra çekiyorum. Bu kez nazar ama. Eminim :))))

      İlginize çok teşekkür ederim.Çok memnun oldum ki kısa yazamadım. Oysa kısa tutmalıyım. Sevgilerimle :)

      Sil
  5. Geçmiş olsun. Dikkat edin kendinize.. Güller gibi güzel ve sağlıklı günler diliyorum..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür Renkli Pasta Sepeti. Çok sevgilerimle.

      Sil
  6. Çiçekler de cümleler de çok güzel ve iç açıcı. ..
    Ayrıca çok geçmiş olsun. Sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dilekleri duymak iyi oldu. İyi ki gelmişim. Çok sevgiler :)

      Sil
  7. Geçmiş olsun. Beyaz gül ayrı bir güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çok sevgiler:)

      Sil
  8. Geçmiş olsun. Benim favorim de beyaz gül:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çok selamlar.

      Sil
  9. Geçmiş olsun. Dikkat edin. Güller harika fakat alerjim var. Bu güzellikleri hep uzaktan seyretmek zorunda kalıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çok selamlar.

      Sil
  10. Bayanlar gülleri neden bu kadar severler. En kızgın oldukları zamanda bile bir gül verdimmi barıştık gitti;)) fazla
    Masraf yapmadan barışmak.. güller çok işe yarıyor coooooook:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi o zaman. Çok teşekkürler. Çok selamlar.

      Sil
  11. Canım benim merhaba;
    Hay Allah nazar mı değdi sana ... Çok geçmiş olsun ...
    Bana çiçek doğa olsun :) var olmazsa olmazım da .... Kamelya , Erguvan ve sakura denince akan sular durur mesela ... Ama yolda sokakta gördüğüm herhangi bir çiçek de etkiler farketmez ...
    Esas tüm çiçekler kucak dolusu sana , geçmiş olsuna gelsinler ki enerji depola e mi ...
    Sevgiyle kucaklıyorum arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazar değdi Didemikacım :))) Çocukluğumdan beri de hep değdi zaten :))) Erguvan Ankara'da da yayılıyor. Görünce çekerim. Çok teşekkürler canım.Çok sevgiler Didemcim...

      Sil
  12. Bütün çiçekler ve bütün renkler güzeldir, kıymetini bilene:)) çook geçmiş olsun..
    blog keşif etkinliğinden geliyorum blogunuzu takibe aldım bende beklerim:') http://meleksalman.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Kanlanmış gözümle ben de buraya geldim. Göz atmaya. En kısa zamanda sizi takibe geliyorum... Hüdaydalı selamlarımla :)

      Sil
  13. geçmiş olsun melhem :) iyi geldi miii :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci