17 Mayıs 2016 Salı

İğde kokulu yolda

Ferahlatıcı rüzgarın gezindiği mis gibi kokan bir yolda yürümek… Eğer mevsimlerden baharsa ve aylardan Mayıs ise mümkün. Bugünkü gibi.

İğde kokuyor dört bir yan. Sağ sol, balkonlar, dışarısı…

Buralar esintili. Esinti, çiçeklenmiş iğde dallarının arasındaki gezenti. Koku, rüzgarın bineği. Rüzgar, kokunun taşıyıcısı, dağıtıcısı…

Esecek yel, değecek parlak boz yeşil  iğde yapraklarına. Dalları silkeleyecek değdikçe. Silkelendikçe  koku çiçekten uçacak, rüzgarın kanadında yolculuğa çıkacak.  Burcu ne demek duyuracak buram buram;  soluklananlara.

Bugün iğde kokan yolda yoluma çıkan al gelincik.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 17.05.2016, 23:11


Paylaş :

8 yorum:

  1. Çok severim, iğde kokusunu da gelinciği de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar, olağanüstü bir tablo. Bahar ve baharla bilinen her şey çook güzel değil mi? :)

      Sil
  2. İğde kokusu hep anneannemi hatırlatır bana, verdiği huzuru... Şimdi bahçeli, sıcacık evinin yerine apartman diktiler, iğdeler de çocukluk anısı kaldı bende. Baharda bol bol yürümek gerek, vakit oldukça... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ege fikrini çok sevdim. Şimdi, orada komşu olacağımız gün haberinde kulağım Blanacım. Çeşme taraflarını düşünüyor musunuz? Harmandallı selamlarımla o zaman :)

      Sil
    2. Çeşme tarafları ne güzel olur :) Çok ciddi aklımızda bu fikir... Denize mümkünse yakın olalım ama bahçemizi de ekelim istiyoruz :)) Sevgilerimle Acemi Demirci, her daim... :)

      Sil
  3. Dün Eymir'deydik. Mühye köyünden eymir'e giden yol iğde ağaçları ile çevrili. Açtım arabanın camını, "oğlum kokla bak" dedim. Derin bir nefes çekti "Ne güzel kokuyo, çiçek kokuyo." dedi. Dedim bu iğde çiçeği. "İğde mi, pamuklu olan iğde mi?" dedi.
    çiçeğinin kokusunu da meyvesini de çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eymir'e bu taraflı olduktan sonra yol düşmez oldu. Eskiden here sabah orada koşardım. Yürüyüş yeri şaşmaz oraydı. Yukarıdan göldeki buran bakmak doyumsuz. Badem ağaçlarının çiçeklenmesi sırasında o koskoca ormanın görüntüsüne doyulmaz. Kışın ayrı güzel. Vee..

      Bayıldım oğlunun "İğde mi, pamuklu iğde mi?" sorusuna. Çocuk gözü, dünyası. Müthiş. Çok sevdim onu <3

      Sil
  4. Doğanın değişimi, canlılığıyla öyle güzel aktarılmış ki burnuma buram buram iğde kokusu geldi. Çocuk gözüyle o iğdelerin pamuksu içini, çocukluğumuzda soyup yiyişimizi hatırladım. Kırlara çıkıp gelincik toplayasım geldi.Neyse, al gelincik o kırlara daha çok yakışır.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci