29 Mayıs 2016 Pazar

Kaya serçesi çitte

Hava kapalı. Gıpgri. Serin. Esintili. Ağır, yüklü, yukarda gezinen dumanmışçasına bulutlar kapladı göğü. Güneş ara sıra gözükmek istese de bulutlar baskın. Kısacası, gözlerinin arası konjonktivit ile hoş olmayanlar için harika bir gün. Çok güzel bir gün yani.



Karşı tepelerde hareketler olmalı. Kızıl şahinin çığlıkları geliyor. Bu sene buraya yapmadı biliyorum; ama ben görmemişimdir belki. Ya da yuvası tepenin öte yanındadır. 


Onun yavrularının yumurtadan çıkışını, palazlanışını geçen senelerde olduğu gibi bu yıl da izlemek isterdim. Ama yuva yapmadılarsa da buralara çok haklılar.


Saksağan nüfusu öyle arttı ki her mazıda upuzun dallardan derme çatma görünümlü yuvaları var. Ve şahinmiş filan dinlemeyip etrafını sarıveriyorlar kızıl şahinlerin nereye konsalar. Kanadından, kuyruğundan gagalıyorlar. Onca saldırgan saksağanın kuşatmasında kalan şahin de çaresiz kaçıyor. 

Çok çektiler geçen yıl saksağanlardan yavrular yuvadan uçana dek. Yuvalarında bile dirlik vermeyen saksağanlardan yıldılar, imdat isteyen çığlıkları hiç susmadı. Belki de bu yüzden daha sakin bir yer istediler bu yıl.

Ufacık, boz bir kuş uçmakta bir süredir kısa mesafelerde. Kavakların, mazıların arasında kayboluveriyor. Baktım çite konmuş. Kısacık bir süre kaldı konduğu yerde. Ama kısa süreler yetiyor onları fotoğraflamaya.


Pek özenli tüylerindeki nakış. Nasıl güzel, nasıl ince bir iş. Başının üstünde iki boz şerit var. Kızılay’da gençler görüyorum belki yirmi bile olmamış. Lise çağlarında olmalılar.


Saçları iki yandan kazınmış, ortadaki uzun kısım önden kıvrılmış. Sanırım bu iki çizgiyi kaya serçesinden görüp benimsediler.


Çoook güzel bir gün. Hava kapalı. Güneş bulutların gerisinde saklı. Yorgun ve ışıktan biraz uzak kalması gereken gözleri gözetiyor gibi sanki. İbibik kuşu ötüyor yine kendini göstermeden. Kaya serçesi çite kondu.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 29.05.2016, 17:34

@AcemiDemirci

Paylaş :

10 yorum:

  1. Kaya serçesi çit üzerinde korkusuzca poz vermeyi seviyor galiba. İyilerle karşılaşınca zarar görmeyeceğini de artık öğrenmiş galiba.
    Saksağanlarla şahinlerin çatışması diğer kuşları da rahatsız etmese keşke.Kuşlara da tam huzur yok sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen sen epeyce resimlerini çektim ve yavruların da palazlanmasının resmini gün be gün yayımladın kızıl şahin ailesinin. Saksağanların kendi ailelerine düşkünlüğü; ama başka canlılara saldırışları inanılır gibi değildi ve belgesel seyreder gibi seyre değerdi.

      Şahin de olsalar saksağandan çekiyorlar. Kuşların hayatları kolay değilmiş :))))

      Çok sevgiler <3

      Sil
  2. Ne güzel yazmışsın Ayşe mi Yasemin mi diyelim ?
    Şiir gibi huzur buldum. Güzel bir yüreğin var kelimelerine yansıyor bu huzur buldum.^.^

    YanıtlaSil
  3. Mutluluk duydum okurken. Eğer senin yüreğin de güzel olmasa nasıl fark ederdin eğer benim yüreğim güzelse. Çoook çok sevinç duyuran satırlar okudum. Sana da FeLady –Demir Lady- deniliyordu değil mi? İster misin, ben de öyle diyeyim mi?

    Doğduğumdan beri bana sesleniş, Yasemin diye. Hep Yasemin diye çağrıldım. Ama şimdi en eski, lise arkadaşlarım bile Ayşei de diyor, Yasemin de hatta artık ikisini de bırakıp Acemi diyenler de var

    Ayşei yerine Aysel denilince yadsıyorum hatta irkiliyorum tek. Ayşe, zaten Ayşei’nin aslı. Ayşei, tıpkı Farabi, Buharı, Ankarai gibi. Yazım hatası değil yani. Doğru. Ayşei.

    Ben, ol git Yasemin yani yenilerde farklı seslenilse de )) Ama Ayşrei de denilse, Ayşe de, Yasemin de hatta Acemi de artık alıştım. Bana seslenildiğinin farkındayım. Sonuçta hepsi de benim adım.

    İspanyollarla Portekizliler düşünsün gerisini. Beni ad uzunluğunda geçecek pek yoktur galiba )
    Çok sevgilerimle Demir Lady.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de istediğini diyebilirsin canım :) Adım Derya. istersen demirlady istersen felady istersen derya seç beğen al :D
      Ayşei ilk defa duyuyorum Çok hoşmuş.
      Sevgiler canım ^.^

      Sil
    2. Tamam Deryacım, Demir kadın demir, Fe Ladymiz :)

      Sil
  4. Ay o saksağan çiftlerinden birini ben besliyorum :)) Yemekten artan pilav, makarna ne varsa döküyorum camın önüne (alt kat boş bu sene ;) benim de cam kirliymiş temizmiş hiç umurumda olmaz) börtüsü, böcüsü; serçesi, saksağanı benim camın önünde bütün gün. En sonunda iki tane sivri zeka camın önündeki ağacın tepesine diktiler villayı. Yemek derdi de yok nasılsa, her gün kapı önü bedava servis :)
    Ama geçen gece bunlara ne olduysa, saat bire geliyor nasıl ötüyorlar, feryat figan. Aşağı bir baktım, sokaktaki köpekler dört dönüyor. Dedim deprem falan olacak herhalde. Sonradan aklıma geldi; bunlar her halde yavruyu düşürdüler :(
    Neyse yorum olayını abarttım galiba, gideyim ben, sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl kaptırmış okuyordum. Arkası yarın mı olsa acaba? Neden ötüyorlarmış? Kesin yavru düşmüştür.

      Bu arada kuşları besleyenlere hep teşekkürüm var, bilirsin değil mi? Çok sevgiler :)

      Sil
  5. ha haaa kaya seçesi modeliymiş heee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayaları güzelleştirmek için ne çok çalışmış sırt, baş deseninde :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci