27 Mayıs 2016 Cuma

Kokusuyla, damlasıyla; Yağmur sonrası

Bugünlerde Ankara yağışlı. Çok sevindirici bu durum. Çok hoş kokulu etraf bu yüzden. Yağmur sonrası ortalığı kaplayan kokuyu sevmeyen yoktur. Yağmur sonrası görüntüler de kokudan ayrı bir hoşluk. Böyle mesela. Damlalı yapraklar gibi.

Yağmura sevinilir hep. Ayrıca  tam şimdilerde havanın bulanık olması, ışığın kırılması bana da hem de nasıl iyi. Yine de bu sabah gün pırıl pırıl. Oysa hava durumunda şimşekli filan hava, yağışlı. Bekliyorum havanın bozmasını. Işıksız ortam yeğ çünkü bana, biraz daha. Arkadaki fidanından yetişkin mazısına, meyve ağaçlarına dek de yağmur beklemekte. Kökleri henüz derinlere ermediğinden su bulması güç olan her ağaç yağmur bekler çünkü.

Bu güzellik, yağmurun ardından belirmişti. Çisil çisil yağsın, güneş gıpgri bulutların gerisinde kalsın ve kurşuni bir gök biraz daha hüküm sürsün dileğimle.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 27.05.2016, 11:01

Paylaş :

23 yorum:

  1. ah ben de yağmur bitsin diye dua ediyordum şimdi :) ama haklısın diğer canlıların ihtiyacı var yağmura ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam, orada bitsin, burada başlasın :) Arar ara bulutlanıyor; ama ağırdan alıyor. Hüdaydalı selamlarımla :)

      Sil
  2. Duydum ki adım geçiyor geldim.. :) İstanbul'da yağmurlu çok güzel yağıyor, bulutları severim dağılsınlar istemiyorum bende. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bu ne hız :) Hoş geldin. Beklenen Yağmur'un ilki geldi :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç bile kalmışım ilk yoruma yetişemedim:)

      Sil
    2. İlki çeyrek geçe. Bu da çok iyi bir skor :)

      Sil
  4. Normalde yağmurlu havaları pek sevmem ama öyle bir anlatmışsınız ki, keşke hep yağmur yağsa dedim :)
    Sevgi ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'da yağmur, yeşil demek. Haziran sonrası, Temmuz ortaları bozkır kenti oluveririz yine yağmur kesilince. O yüzden seviyoruz yağmuru. Bekliyoruz. Hele şu sıra benim yağmurun serinlettiği ve puslandırdığı havaya ihtiyacım var :) Çok sevgiler burcuuuuk :)

      Sil
  5. Canım selam ;
    İstanbul da yağmurlu , karanlık ve şimşekli ... Uyku veriyor bana böyle hava bugün niyeyse ...
    Senin ihtiyacın neyse o gelsin hayırlısıyla inşallah ...
    Biz insanlar sıcak ister , sonra yağmur yağsa da deriz ... Ben sıcak severim ama doğanın yağmura ihtiyacı var ... Besleyici haliyle zarar vermeden yağsın
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değiş tokuş mu yapsak İstanbul havası ile Ankara havasını :))) Nasıl pırıl pırıl, nasıl ışıklı bir gün. Oysa gözün ışıktan hoşlanmıyor. Hava durumu yalancı değildir sanırım :))) Ankara'nın bir yerlerine yerlere yağıyordur da artı Kızılcahamam mı, Lalahan mı, Beypazarı mı bilmem.

      Sevgiler Didemcim.

      Sil
  6. Aslında gözlerinizi dinlendirmek amacıyla bugün yorum yazmayacaktım. Cevap yazma zahmeti olmasın diyordum. Ama düşündüm ki bazen de ruhumuzun dinlenmesi lazım.
    Yağmurdan sonraki toprak kokusu harikadır. Ama kentlerde pek toprak da kalmadı ne yazık. Yazın Mersin yaylalarında öğleden sonraları çok yağmur yağar. 1500-2000 m. yükseklikte Toros Dağları'nın sisli görüntülerine doyum olmaz. Mor dağları ilk kez orada gördüm.
    Sevgiler... Gözlerinizi yormayın lütfen. Yoruma cevap vermeseniz de olur. Uzun yorumlarla sonra ödeşiriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyisiniz, incesiniz, dolusunuz. Ve sizi burada görmekten her defasında çoook mutluyum. Kucak kucak sevgiler Makbule Hanım :)

      Sil
  7. Ay inanamiyorum cidden orasi yagmurluyken Almanya günesli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanmamakta haklısın. Yalancı yağmurlardan yok mu orada? Hani her yanın yeşil kalmasını, toz tutmamasını sağlayan, şakır şakır yağmayan, yerden su akmayan; ama yeri ıslatan yağmurlardan?

      Çok selamlar. Hüdaydalı :)

      Sil
  8. Yağmurdan çok, yağmur sonrası o toprak kokusu yok mu. Bir kahve bir de kitap olsun yanında daha ne isteyebilirim :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O taptaze koku. O soluk almanın rahatlığı. Kahev zaten olsun. Kitapsız zaten olmaz... Çok güzel KİTAP GÜNEŞİM. Çok selamlar.

      Sil
  9. Yağmur sonrası toprak kokusu <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzel kokulardan, değil mi :) Selamlarımla...

      Sil
  10. Yağmur tamam da soğuktan balkondaki çiçeklerim kuruyacak diye korkuyorum. Ben mi abartiyorum acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))) Çiçekler üşür, benim gözler bekler yağmuru :))) Bugün kapalı. O güzel çiçeklere bir şey olmasın. "Hüdayda" diyerek buzlu kalem, selamım :)

      Sil
  11. Yağmur tamam da soğuktan balkondaki çiçeklerim kuruyacak diye korkuyorum. Ben mi abartiyorum acaba

    YanıtlaSil
  12. aman aman yağsın gelmesin o sıcaklar :)

    YanıtlaSil
  13. Bugün gelmedi sıcaklar deeptone :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci