23 Mayıs 2016 Pazartesi

O Kare!

Mayıs olur, bahar gelmiştir de çiçek çimen açmaktadır etraf artık. Bahçe yeşermiştir de çimler bile biçilmektedir apartmanlarda, bloklarda. Bir gül açar bir köşede. Sarı.

Sarıya ne göz kayar ne de iç ısınır pek çoğumuzda. Ama gül bu, her renkte açacak, sararacak rengindeki tazeliğe inat bir ölgün sarılıkla, solacak. O güzellik bir köşede sessizce renginin hem eş anlamlısını dipdiri yaşayacak  hem de solarken zıt anlamlısını da görecek an gelecek.

O zaman onu bir kareye hapsetmeli. O lekeli lekeli süslü yaprakları dökülmeden. Yağmurun sert düşüşüyle incinmeden.

İşte sarı güllü o kare.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 23.05.2016, 21:44

Paylaş :

30 yorum:

  1. Sarı gülü çok severim.. Bahçemizin girişinde vardı gelip geçerken karşılardı adeta.. Resim öyle canlı ki kokusunu aldım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur hayallerimi suya düşürdün sevincime yağmur gibi yağdın.. ilk yorum diye yazmıştım :) neyse benden hızlıları da varmış :D

      Sil
    2. Sağlık olsun bir dahakine:)

      Sil
    3. Burası kır gibi, çiçekçi gibi, bahçe gibi zaten. Tam senlik o zaman Yağmur :)

      Sil
  2. İlk Yorum Benden :D sarı güle herkes gibi benim de ne gözüm kayar ne de gönlüm kayar.. ilk okuldayken çok yapardım.. gül solmasın diye kitabın arasına koyardım.. gülün şekli pestile dönerdi :) ama kokusu ilk günkü gibi kokardı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçeğe yakışan renkler sarıdan başka gerçekten. Kırmızı, mor, pembe ve beyaz tabii. Unuttuğum kaldı mı bilmem... Selamlarımla :)

      Sil
  3. Belki hapsedilmemiş de "korumaya alınmış", muhafaza edilmiş. Sarı renk için renk uzmanları çok da iyimser konuşmazlar doğru... Ama bu gül fark yaratmış, bir başka sarı adeta. Alacalı sarı...
    Çok sevdiğim "Sarı Gelin" türküsünü hatırlattı bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki yayınlamışım o zaman. Çoktandır elim varmamıştı çünkü, bekliyordu bir kenarda. Bugün önce fotoğraf gruplarımda yayınladım, sonra burada. Galiba sırf karede yer alsın diye elinden geleni yapmış, ben de bu güzel gülü kırmayıp fotoğrafladım. Emeğe saygı yani. Ayrıca dediğiniz gibi kare ile korumada görüntüsü artık :)))

      Selamlarımla :)

      Sil
  4. Oooo, bu ne güzel karşılama :)) Yağmur ve admin:ömer sohbette :)))

    Çiçeklerin hepsi güzel.. Ben çiçekte en çok beyazı severim. Kırmızı zaten çiçeğin rengi. Mor çok yakışır. Yayınladığım çiçeklerde de solgunluğu anlattığı ve çiçek dilinde hastalık filan gibi sevimsiz :))) kavramları yansıttığı için daha canlı renkteki çiçekleri seçiyorum. Ama bu gül katmer katmer çok güzel açmıştı. Bir de arsız pembeden lekeleri vardı. Çok özenmişti. Zaten bunca özeni görünce rengin değil görselin önemi önde.

    Keşke sohbet devam etse. Çok beğendim. Çok selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayende yağmurla tanışmış oldum. Paylaşımlari tam benlik :) ayrıca güldeki her rengin farklı anlamı var. Belki bilmeyenler vardır (mesela ben) :) söyleyen de bizi aydinlatsan :)

      Sil
    2. :)Teşekkür ederim. Seni bekledim yorum yap diye :) Her rengin farklı bir anlamı var. Sarı gül ayrılık, hastalık falan deseler de asıl anlamı 'hoşgeldin' demektir.. İlk görüşte aşkı da anlatır..Seni önemsiyorum manası da vardır.. Güzeldir yani, kapı girişlerine koymaları bundandır. Girerken 'hoşgeldin' der seni karşılar adeta..

      Sil
    3. Vayyy. Sarı gül de anlam yüklüymüş.neden bu kadar sevdiğin anlaşıldı:) sarı gülü sevmeye başladım:)

      Sil
    4. kalp kalbe karşıymış bende yorum yap diye seni bekledim.. nede olsa benden hızlısın :)

      Sil
    5. Ben gece gördüm yanıtı da dedim ayıp olmasın şimdi 'bir daha ki sefere' yazmışım o kadar, o sebepten bekledim.

      Sil
    6. Ben de şaşırdım benden önce nasıl yazamadın diye :) meğerse sözünde durmak içinmiş. Sen Süpersin :)

      Sil
  5. İnsan bu kareleri görünce doğanın mükemmelliğine bir kez daha şaşıyor. Ne kadar güzel. EN çok sevdiğim çiçektir gül. Kendim yetiştirmeye çalışıyorum şimdi. Bakalım fidelerim daha büyümedi inşallah tutarlar. Benim de pembe karanfilim var, açtılar. Kenarları beyazlı, ebrulili. İnsan şaşıyor, bir çiçekte bu kadar renk cümbüşü olmasına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçekler sevilmez mi? Ne güzel açmıştır karanfiller kim bilir. Güllerin de sağlıkla büyüdüğü haberini bekliyorum. Çok sevgiler.

      Sil
  6. Ah o güzel bahar Almanya´ya da gelse biran önce :)

    YanıtlaSil
  7. ay annemin en sevdiğiiiiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim o zaman Derincim. Çok güzel bir gül. Kocaman açıyor. Belki edebiyatın hep içinde olduğumdan ve sarı rengi ile sararıp solmak gibi şeyler simgelendiğinden gül sarı olduğu için bu resmi yayınlamaya elim biraz geç gitti. Ama beğeniler alınca "iyi ki yayınlamışım" dedim. Ben de çok sevdim, çünkü çok güzel. Sarısı da çok güzel pembesiyle beraber. Sevgiler Deep :)

      Sil
  8. Bizim komşuda çok renkli güller var. Sarı, beyaz, pembe ama hayatta vermez kimseye. :D Çok seviyorum gülleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yayınlayayım o zaman. Gül resmi çekmeye bu sıra çok fırsatım oluyor, güller açtı çünkü. Selamlarımla :)

      Sil
  9. Kırmızının yanında soluk dursa da çok farklı benim için, sarıyı her şeyde çok seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarı güllerin en güzeli belki de bu gül :) Ben de çok sevdim renklerini de kocaman açısını da :)

      Sil
  10. Beyaz gülün goncasına vurgun bu yürek ama sarı da başka bir güzellik 😉❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl yakışıyor renkler gül yapraklarına. Kadife yapraklı bordo,baygın pembe, uçları pembemsi tomurcuklu beyaz gonca, eflatun, sarı.... Hepsi de birbirinden güzel. Selamlarımla Cafe Tigris :)

      Sil
  11. Ah ah bahar gelmesine geldi de bu havalarda ders çalışmak koyuyor adama biraz:) sitenizi takipe aldım kendi siteme de beklerim :)

    YanıtlaSil
  12. O zaman baharı naklen sunmada daha yoğunlaşayım. Birazdan sitendeyim; ama yine de gecikme olursa benden değil:))))) Hep arkadaşımdan :)))) Çünkü sol gözüm sargılı ve ben sadece sesli olarak katılımdayım şu an, yazan ben değilim, yakın arkadaşım.

    YanıtlaSil
  13. Mis kokusunu bi koklarmısınız benim için..:)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci