7 Mayıs 2016 Cumartesi

Ova Gözlü, Dağ Yürekli Naif Ana Kızın İçten Pozu

Uzaklarda dağın yücesinin, ırmağın, akar suyun Karadeniz'den de bol olup gürül gürül akanının, etrafı bakır sahan kırtığı gibi inişli çıkışlı dağlarla oylanmış ovaların uzanıp gittiği, dağların başının çikolatalı pastaların kreması gibi katmer katmer  karlı olduğu, soluğun oksijene doyduğu, otun tadı damakta kalan cins cinsinin sofralarda öğün geldiği, dağ göllerinden tutulmuş sazan balıklarının sokak aralarında tablalarda satıldığı, göğün berraklığının duru su ya da  camı kıskandırdığı,  önünde duman, sis, pus olmadan yıldızların çakır çakır kendi parlaklığıyla yandığı doğunun uç illerinden birinden diğerine yolculuk sırasında o muhteşem sarayda rastladım onlara. Ana kızdılar galiba. Vakitsizlikten soramadım bile yakınlıklarını. Malum ben biraz şip şak çekerim şartların dayatması sonucu. Zamanı yönetmek konusunda ustalaştım o yüzden; fotoğraf ustası olamasam da daha.

Hiç konuşamadım onlarla öyle uzun boylu. Yolcu, yolunda gerek biliriz. Tek, fotoğraflarını çekmek için izin istedim. Gülerek poz verdiler. Samimiyetlerine bayıldım. İçtenlik başka bir şey. Yapmacıksız. Olduğu gibi. Yürekten. Anlıyorsunuz ki onlar da poz vermek istiyor siz objektifiniz önünde onlardan poz vermelerini isterken. O yüzden bu karem, biraz da samimiyetin resmi benim için. En değer verdiğim şeylerin başında içtenlik gelir. Hesapsızlık kitapsızlık. Açık yürek yani. Çok uzaklarda rastladım o açık yüreğin gözlerdeki yansımasına. 

Yaşlarına bakmayın, naifler. Çocuklar gibi hem. Onları bir kez daha yine böyle otantik, şık, kendilerine yakışan  hallerde görmeyi çok isterim.

(Duvarlar içindeki avludan İshak Paşa Sarayı’nın  girişinin ilk basamakları, Doğu Beyazıt.)
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 07.05.2016, 09:51

Paylaş :

8 yorum:

  1. Harika kareler eşliğinde çok güzel bir yazı paylaşmışsınız. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaader K, çok teşekkür ederim. Daha çok fotoğrafı çekilecek bir konuydu. Ama az vakitte bunu çekebildiğim için sevinçteyim. Hele de yorumdan sonra... Çok sevgiler :)

      Sil
  2. gitmediğim uzak yerler :) evet çok masumlar onlar yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yerler. Uzak olunduğundan bilinmiyorlar. Ama koyusundan doğa, temizinden hava, kirllenmemişinden su ve gökyüzü ve Karadeniz derelerinden çok ırmak, nehir oralarda. Dağın da dağ gibisi var her yanda. Acaba bu cevaba Hüdaydalı selam yakışır mı? :)

      Sil
    2. o zaman, Hdaydalısından :)

      Sil
  3. Nekadar güzel betimlemişssiniz anlatmışsınız , gitmek görmek istedimmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat bulunca görüldüğünde geç kalınmış olunduğuna hayıflanaılacak yerler Başak. Gidersen, resimlere bakmak zevk olacak senin gözünle çekilmiş. Çok selamlarımla :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci