16 Mayıs 2016 Pazartesi

Yol Kenarı Selamları


Günler uzadı. Yaza doğru güneş geç batmaya yüz tutar. Bir de yaz saati uygulamasına geçildiyse eğer, ortalıkta ne var yok çiğ güneş altında görülebilecek açıklıktadır artık.


Yokuşta bir yanım kule dikilmeyi bekleyen yabanileşmiş çavdar başağı ile  dolu şimdinin arsası eskinin tarlası. İçinde neler bitiyor daha, çavdardan başka.


Gelincikler zarif başları üzerinde al al tüm görkemiyle kendilerini gösterme çabasında. Al selam, gelinciklerden yani.


Beyaz papatyalar masumluğun çiçek hali. Beyaz selamı onlar  yol kenarının. Sarı papatyalar da yanı başlarında sarı sarı selama durmuş. Sitelerden budanmış bir yayılıcı ya da sarmaşık çiçek kök salmış, çiçeğe durmuş mor mor.


Kollar atarak odunumsu olmayan yapraklı dallarıyla uzanmakta sağa sola. Mor çiçekler açıyor yeşil yapraklar arasında ki o nasıl renk uyumu! Selamın moru, yeşil capcanlı yapraklar arasında.


Dikenlerin çiçekleri başka güzellikte. Mavimsi mor ya da morla mavi arası. O da öylesi bir selam işte. Daha deve dikenlerinin çiçekleri açmadı. Sarı çiçeklisi, ufak morlar halinde açanlarıyla dikenler güle oynaya  açıp durmakta. Selamları renk renk.


Gözüm hep Ankara soğanlılarından olan beyaz orkidede. Zerafet, sadelikten geçer. Abartıdan, abur cuburdan uzaktır. Çok sade, çok zarif o soğanlı. Ama orkide olduğunu saklamayacak kadar da gösterişli gizliden bu orkide.


Beyaz çiçeklerin güzelliği bana bir başka gözükür zaten hep. Evet, çiçek renkli olmalı aslında. Çiçeğe renk yakışır. Ama beyazın anlamı bir başka. Arı. Arılık, tek beyaza has!

Yabani çavdarlar arasında hem de birkaç tane açmış bu sesiz kibirdeki orkide. Ve sünmüşler yukarı doğru; sanki onları görmemi istercesine. 


Gördüm; ve herkes görsün diye de çektim bu sadeliğin  gösterişi olan beyaz çiçeği. Öyle bir imza ki bu çiçek, hem abartısız hem de gösterişsiz. İşte o yüzden de benzersiz.


Yol, site girişinde biter. Girişte sizi kıpkırmızı bir selam bekler. Gül biçiminde. Bahçe çimleri üzerinde coşmuş onca kök güller cins cins. Eflatunundan geri kalan tüm renklere.


Selamın rengarengi, bahçelerde.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 16.05.2016, 20:33


Acemi.demirci@yahoo.com.tr;
 @AcemiDemirci
Paylaş :

16 yorum:

  1. Ne kadar şiirsel anlatmışsınız....
    Bu arada ben de beyaz , özellikle beyaz gül severim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bahçedeki beyaz güllerden çekeyim o zaman :)

      Sil
    2. Birazdan yayınlama fırsatım olacak bugün çektiğim gülleri, beyaz gülleri kahve telvesi. Hüdaydalı selamlarımla :)

      Sil
  2. Ben de dağ yollarında, kır yollarında rastladığı bütün çiçeklerin selamını alan bir çiçekseverim.
    Yazınızda sözünü ettiğiniz bütün çiçekler benim de can dostum.Ve çiçekler çiçek dostlarını iyi tanıyorlar. Çiçek dostları da birbirlerini...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yüzden sizi tanıdığıma çok memnunum. Mutluyum. Bakarsınız çiçek kokuları arasında kahve içeriz gün gelir :) Sevgiler. Hüdaydalı selamlarımla :)

      Sil
    2. Ah pardon cevabı geç gördüm. Duygular karşılıklı. Çiçekler arasında kahvenin tadı da bir başka oluyor.
      Sevgilerimle...

      Sil
  3. bir gül saksısı koy önüme neşemi bulurum öyle çiçek sevdam var hele ki gül koklamak bile iyi geliyor :) fotoğraflar çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül kokmuş zaten sayfa :))) Etraf Mayıs ayı güzelliği içindeyken gördüğümü çekiyorum. Hüdaydalı selamlarımla Gülşah :)

      Sil
  4. Ah gelip o güllerin miss kokusunu çekip içime depolasaydım..:::)
    Gelinciğin selamını da aldım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yan tomurcuk tomurcuk, gonca gonca, rengin envai çeşidinde gül. Ve balkona kadar da iğde kokusu. Mayıs çok güzel ay. En sevdiğim ay galiba. Hüdaydalı selamlarımla :)

      Sil
  5. Deeptone sayesinde böyle harika bir blog tanıdığım için çok mutluyum. Zaman buldukça tüm yazılarınızı okumaya çalışacağım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep sayesinde nelerden haberdar olmuyoruz:) Hüdaydalı selam göndereyim bu satırla ona. Ben de birazdan seni ziyaret edeceğim. Blogun var değil mi, burcuuuuk? Hüdaydalı selamlarımla :)

      Sil
  6. Bahar gelip de, çiçekler açtı mı, daha da boğuluyorum İstanbul'da. Karar verdik, önce küçük bir arsa alacağız Ege'de, sonra yavaş yavaş, gücümüz yettiğince küçücük bir ev kondururuz dedik. :) Belki o günler geldiğinde, ben de sana gönderirim çiçeklerimin fotoğraflarını ve kimbilir belki böyle güzel bir günde bir dost çayı bile içeriz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun cevabını bir yukarıda yazdım. Ege'de komşu olmayı bekliyorum. Artık sabah kahvesi, akşam güneş batırması için kayalarda oturma, makiliklerde dolanma, fotoğraf safarisi.... Yapacaklarımızdan Blanacım.... Harmandalı da seyrederiz bolca. Ben çok severim o oyunu seyretmeyi :)

      Sil
  7. Şiirsel bir yazı eşliğinde bu mis kokulu çiçekler bana tam anlamıyla baharı hissettirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sıra sayfam çiçeğe bezendi. Baharın kattığı güzellikler. Çok teşekkür ederim.Çok sevgiler :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci