28 Haziran 2016 Salı

Acemborusundan balözü toplayan arı

İş dönüşü. Karşıda kuleler biterken pıtır pıtır, yolun bu tarafındaki eski tarlalarda bir yandan yabanileşmiş  çavdarlar bir yandan da yaban havucu çiçekleri boylanmış. Bir arpa boyu ya da bir çiçek boyu uzanmışlar güneşe doğru.

En neşeli demlerindeler.  Rüzgârla salınıp dalgalanıyorlar.  Böylesi dalga, bitkilerin işi. Damlalı dalda değil. Islak değil. Mavi değil. Çakılsız. Ama çiçek rengi. Bitki güzelliğinde.


Hemen üç beş metre ötemdeki bir ak kuyruksallayan bir de kara kızılkuyruk havalanıp uçtu ben daha fotoğraf makinesini bile elime alamamışken. Serçeler daha aldırmaz davranıyor. Her sabah akşam gördüklerinden tanıyorlar beni, o yüzden. Biliyorlar ki en fazla resimlerini çekiyorum. Ünlü olmayı da kanıksadılar eni konu. Keyiflerini bozmadan epeyce sıçradılar önümde. Hiç serçe sıçraması seyrettiniz mi? Oyun gibi. Ve ne oyunlar yaparak. Yokuş bitmesin istetiyorlar neredeyse. Öyle oyuncular minik serçeler.

Geldik girişe. İki yan da salkım salkım çiçek. Bir taraf  acemborusu renginde yavruağzı, turuncu, gün batımı kızılı. Bir yanda çitlere sarılmış sarmaşık güller. Kırmızı, pembe.

Acemborusu çiçeklerinin üzerinde bir bal arısı uçuşuyor. Bacaklarına sarı sarı balözleri depolamış. Görünmez oluyor çarçabuk öze gittiğinde. Yakaladığım kadarıyla çektim ben de.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 28.06.2016, 22:31
Acemi.demirci@yahoo.com.tr;@AcemiDemirci

Paylaş :

12 yorum:

  1. Aah bu çiçekler, ahh bu serçeler. Doğadan iki güzel kare. İkisini de çok severim. Bu turuncu çiçekleri annem çocukken parmaklarına takarmış. Benimde yapmışlığım var. Şöyle hoş bir gezinti yaptım sayfanızda. Bir merhaba demek istedim :)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  2. Acemborusu çiçeği miymiş onlar? Harika! Bir de acem halısı çiçeği var. Onları da çok severim. Ben zati Farsça'yı da severim :) ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Acem halısı çiçekleri çok güzel Emine. Sevgiler :)

      Sil
  3. Ne güzel çiçekler ve kuşlar :) İnsanın içine ferahlık veriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boz, çıplak, renksiz bir yeri nasıl değiştiriyorlar. Selamlar :)

      Sil
  4. Acem borusu çiçeği de nar çiçeği rengindeymiş. Minik serçelerin zıp zıp sıçramaları çok sevimli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlerken gülüyorsunuz. Oyun oynar gibi hareketleri var. Bugün yine önden önden gidiyorlardı. Her gün karşılıyorlar gibi gelmeye başladı bana :)

      Sil
  5. Ben bu çiçeğin rengine bayılırım ama ismini bilmiyordum, çok güzel fotoğraflar...bu arada buzlu kalem'in sayfasında tesadüf buldum seni oraya da yazdığım gibi kimi arkadaşlarım google izleyici gadget sorunu mu nedir - bir ara herkesin listesinden eksilmeler olmuştu- seni göremiyordum hemen takibe aldım:)
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. O sorun bende de baş göstermişti. Giderilen sorunlar olması , sorun olmaması demek aslında. Yeniden merhaba. Çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
  7. ayyyy akrabamız gibi oldu bu kuşlar ile çiçekler yaaa :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci