7 Haziran 2016 Salı

Bulutsuz Ankara’da, çim yeşili üzerinde ağaç gölgesi


Bulutsuz, güneşin alabildiğine ışıdığı bir gün olunca, böylece gözlere zor anlar başlayınca çalan telefon çare oldu.


Nasıl olduğumuza, çoğunu atlattığım göz rahatsızlığına gelince konuşma sırası, evin fazla  ışık alması konusunun sadece elbette şu an için  bayağı bir sorun olduğunu duyan yakınımız, hemen davet etti. 



Üstelik ısıdan, buhardan  dolayısıyla ocaktan uzak kalabilmem için  çok güzel bahçesine çağırıyor.


O bahçeyi anlatmaya gerek bile yok. Ön tarafın meyili, sedum yani yayılıcı bitki için tam yerinde. 


Ama diyelim ki iğde yaprağını andıran boz yeşil yaprakları arasından bembeyaz çiçekler açan sarıcı, örtücü, yayılıcı bir tür olan fare kulağı dikilseydi o eğimli ön tarafa,  fare kulakları arasında çimler üzerinde gezildiği gibi gezilemeyecekti bu kez. 


Arka bahçe yine çimle kaplı, meyve ağaçları ve çiçeklerle süslü. Bahçe dediysem, hakkıyla  eni konu bahçe. Bir buçuk dönüm. Bir ev için fazlasıyla iyi. Bostan değil ki anlattığım J


Çiçekler coşmuş. Rengarenk ve çeşit çeşit. Bodur dut ağaçları simsiyah dutla dolu. Kiraz ağacının dalları, yıkılıyor kirazdan. Dalları kiraz basmış yani. Türkülerdeki gibi.


Ayva çoktan meyvesini vermiş. Henüz ceviz büyüklüğünde. Sonbahara dek usuldan olgunlaşacak. 


Kayısıların uç yaprakları kızıllanmış. Meyvesini verdi demek ki. 


Erikler toplanmış. Kirazlarla yıkanıp masaya geldi. Beyaz dut da öyle. Ceviz ağacının yaprakları oynaşıyordu. Hiç bakamadım bile kaç ceviz var dallarında diye.


Ne televizyon geliyor akla ne de diziler bir bahçede otururken… 



Kuşların cıvıltıyla uçuşuyor. Ağaçların  rüzgarda kıpır kıpır kımıldayan yaprakları, sanki bir dans gszterisi. 


Alabildiğine uzanan yeşillikte bozkır bilinen Ankara’ya el değdiğinde, bir fidan dikildiğinde ortaya nasıl yemyeşil Ankara’nın çıkabileceği apaçık ortada şu an.


Güneşin terk ettiği esintili arka bahçede, ağaçların altında, gözler ışık değmediğinden perişan olmazken  ruhlar nasıl dinleniyor… 


“Metropol  çok zor olmaya başladı” diye  hep düşünülür ya zaten, bir kez daha ne kadar haklı olunduğu kavranılıyor böyle varsaymakla.


Metropolden artık tümden kopulamaz bu saatten sonra; ama insanların kaçacak böyle yerleri olabilse. 


Bir köyde, bir dağ eteğinde mesela. Ruhun aykırı bulduklarından biraz uzaklaşılabilse ara ara. Cadde dolusu arabaların metal renkleri yerine ağaç dallarındaki, kırlardaki, bahçelerdeki renkler görülebilse…


Sakalar ötüyor, şarkı gibi. Karabaşlı çinte damdan dana konup, ötüyor, ötüyor. Bülbüller şakıyor. Onca açmış gül, belli ki mest... Ak kuyruksallayan oyunlar yapıyor kah çitlere konup, kah yerde sekip, kah çatıya uçarak.


Ağaçların koyu gölgesinde, ön bahçede kahve içerken gözler bayram ediyor, kırk yıllık hatırlar yudumlanıyor.
(Her hakkı saklıdır)



Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 07.06.2016, 20:41

 @AcemiDemirci

Paylaş :

18 yorum:

  1. Tamda dediğin gibi böyle bir yer olmalıydı kaçacak. Böyle bir yer olsaydı belki de tüm bildiklerimi unutabilirdim. Nasıl ki ufacık bir saksıya ektiğim domateslerim inanılmaz bir heyecan veriyorsa ve bunu sadece ufacık bir saksıda yaşıyabiliyorsam kim bilir o bahçede nasıl olurdum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğadan koptukça kendimizden kopuyoruz. Apartman hayatında asansör başında karşılaşınca kırk yılda bir selamlaşabilirken bahçeden bahçeye kaç kez selam verilmesi çok güzeldi.

      Sil
  2. Küçük bir cennette gözlerinizi dinlendirmişsiniz ne güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözlerim bayram etti. Ruhum dinlendi. Karabaşlı çinte resmi çektim ki kolay görülebilen bir kuş değil. Hepsi ağaç olduğu için. Çok sevgiler :)

      Sil
  3. Göz rahatsızlığınızın tedavisi daha ne kadar sürecek ? Merak ettim, şifa diliyorum. Gittiğiniz yerde aldığınız huzur yazınız her satırında belli oluyor daha çok huzurlu günleriniz olsun. Sevgiler.
    Ben de çektiğiniz her kareyi ve yazınızı okurken çok haz aldım o bahçenin sahibesinede selam sevgiler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Bahsetmeyeyim bir daha göz konusundan :) Anladım :))) Çoğu gitti azı kaldı ama. Konjonktivit de olduğundan kolay geçmiyor. Ama artık bahsetmesem de yeridir.

      Bahçenin sahibesine Haziran ayı içindeki onlar Ankara'dan gitmeden gerçekleşecek görüşmemizde selamını iletirim Gezgin Kova.

      Sil
    2. Yanlışmı anlaşıldım sormakla acaba?
      Ben sadece çektiğiniz sıkıntıdan dolayı somuştum......

      Sil
    3. Dert etmeyin, yanlış anlamadım. Ama hep bahsedince "telaşa mı saldım?" demedim değil kendi kendime :) Çok teşekkürler dostane ilginize.

      Sil
  4. Sizin şu yazılarınızın doğallığını (öz manada) öyle çok seviyorum ki... Sevgiler ve de acil şifalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğallık en sevdiğim şey de ondan. Makyaj filan bilmem ben, biliyor musun? Gerçek bu :))) Bu da yazılarıma da yansıdı demek ki. Ben de senin yazılarının yolunu gözlüyorum; ama geç kalabiliyorum. Malum <3

      Sil
    2. Olsun canım, duruyorlar zaten bir köşede ;)
      Ben makyajsız pek çıkmam ama doğal makyaj yaparım (bir de böyle bir şey var di mi:))

      Sil
    3. O kadar da olsun. Öylesi, herkes kadar az çok benim de elimden geliyor :)

      Sil
  5. Gözlerin bayağı zorladı seni be canım ...
    Bir an önce rahata ulaşmanı ve sağlığına kavuşmanı diliyorum .
    Keyfiniz bol olsun ... Kıskanılası anlar yaşamışsınız ...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözünün, gözünün yaşına bakmıyorum da onda. Daha ilkokul birinci sınıfta okuma yazmayı söktüğümden beri yaşımın kitabıymış değilmiş her kitabı sabah saat en geç beşte kalktığımdan gizlide , loş ışıkta okurdum. Okul öncesi gazete satırlarına sanki anlarmış gibi tek tek bakardı. O zamanki karikatür kahramanlarının her karikatürünü okutturur bir de beğenir ya da beğenmezdim. Bugünleri hazırladım yani.Düşünsene, ortaokul bitmeden o zaman kadar Nobel almış çok kitap ve klasikler bitti. "N'apmışım ben?" diyorum bazen. İyi yapmışım da gözüm biraz yorulmuş. Olsun.

      Bir de renk konusu. En hassas renkmiş. Dolayısıyla zaman zaman molalarım oluyor.

      Çok sevgiler Didemcim. Moral oldu yazın. Ne güzelsin sen :)

      Sil
  6. Güzel yerler, güzel resimler... Umarım gözleriniz daha iyidir şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yol aldım. Hala sakınıyorum; ama artık neredeyse geçti.. Çok az kaldı. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. ya ne güzel evler var yaa ne şans yaa :)

    YanıtlaSil
  8. Oralar çok güzel gerçekten. Komşulukları da güzel. Bahçeler de gözlere şenlik. Sanki Bolu'da bir yer gibi. Ne zaman gitsek, çok dinlenir ruhum, gözüm. Çok selamlar.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci