1 Haziran 2016 Çarşamba

Göğü dar eden; Saksağan

Saksağanlar çok şaşırtıcı kuşlar. Değişik yapıları, hep hareketli kuyrukları ve renkleri  gösterişli tüyleriyle göze  batarlar hemen.

Daha önce onları birkaç kez anlattım. Tekrarlamayacağım o yüzden. Kızıl şahinlere neler ettiklerine de değinmiştim. Dün o anlattıklarımı resimledim.  İşte saksağanın şahine saldırısı. Kızıl şahinin peşinde, ona havada bile rahat vermiyor. Bu sene kızıl şahinler, saksağanlardan geçen seneki gibi çekmemek için sanırım, karşılara yuva yapmadılar. Sesleri geliyor yine de. Galiba öbür sırttalar.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 01.06.2016, 21:49

Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci
Paylaş :

16 yorum:

  1. Saksağanların şahini kovalaması çok şaşırtıcı. Resmi yakalamanız harika. Ben yavru sincapları bile kaçırmıştım birkaç gün önce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahini fark ettikten çok sonra fark ettim ben bu durumu. Senelerdir de fotoğraflıyorum. Önceki sayfada direkteki haine topluca saldıran, kanadını, kuyruğunu gagalayıp onu kaçırtan saksağan resimleri de eklemiştim. Saksağanların çok başka tabiatı var. Topluca hareket ediyorlar. Çok akıllılar. Bir yuvanın birçok koruyanı var. Daha önce anlatmıştım. Bunlardan biri de “Saksağan Yüreği” isimli birkaç yerde yayındaki çalışmam. Saksağanlara kızsam yeridir. Bu sene şahinlerin yuvası göz önünde değil ki göz önünde dediğimin de yine bir en az beş yüz metresi vardı. Seslerini duyardım. Yavruların bembeyaz hallerini resimlemiştim. Ama saksağanlardan yıldıklarından bu sene başka yere yuva yaptıklarını sanıyorum.

      Dediğiniz gibi ilk görüldüğünde çok şaşırtıcı. Ama doğa çok şaşırtıcı şeylerle dolu. Sincap görmek bir şans. Ancak Datça’ya giderken yolu geçen küçücük sincaplara rastladık birkaç kez. Umarım fotoğraflarsınız, biz de görürüz.

      Sil
  2. Nasıl yakaladınız öyle tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Naz. Kaç taneyi kaçırdıktan sonra bir taneyi yakalamak mümkün. Dün öyle çok kaçırdım ki. Tam tepede;ama makineyi açana dek görünmez oluyorlar. Yine de çekebiliyorum zaman zaman. Çok selamlar.

      Sil
  3. Derdi ne acaba? Biara kendimi düşündüm de saksağan olarak gülmem geldi:)

    YanıtlaSil
  4. Saksağanların tabiatları öyle. Kendi yuvalarını korumak için her şey.

    YanıtlaSil
  5. Ben de Şahinleri saldırgan bilirdim oysa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bilirdilk; meğer neler çekerlermiş neler. İlk kez şahini etrafı saksağanlarla çevrili gördüğümde saksağan yuvasından yumurta çaldığı için saksağanlar saldırıyor sanmıştım. Saksağanlar bir bölgede varsa orada ne şahin ne köpek ne tavşan istemiyorlar. Köpek ve tavşana saldırışlarına da tanık oldum.

      Sil
  6. Nasıl güzel fotoğraflamışsın... :)
    Bu hafta çok yoğun geçiyor Acemi Demirci... Fark ettim ki, bilhassa da seni okumayı özlüyorum. Bu cumartesi, çayımı alıp, ayaklarımı uzatıp burada zaman geçirme planım var. Yazılarında, fotoğraflarında huzur var, sohbetinde de vardır eminim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen gözükmeyince anladım zaten. Gözükmeyince de gözüm arıyor Blanacım :))) Bu haliyle bile ki ilk hali gibi değil. Kahve yazım da hazır, beklerim kahve kokulu anlara :)))

      Sil
  7. bilmediği şeyleri öğrenmek teşekkürler :) bloğunu takibe aldım bana da bekliyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim. Hemen geliyorum :)

      Sil
  8. Arkadaşıma bak ya yakalamış yine ... Maşallah sana tatlım
    Şahanesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didemcim, özletme bir daha bu kadar lütfen. Bak gözüm iyileşmez yolda kalmaktan sonra :))))

      Sil
  9. son yazımdaki kastryhos thrya bi okusanaaaa :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci