17 Haziran 2016 Cuma

Gölgeli yaşamlar

Dün sabah, bariyeri geçip yokuşa inmekteyim. Güneş çiğ. Başımı kaldırıp bakamıyorum, o kadar. Bir kıpırtı var yolda, küçücük.

Bir serçe, neredeyse  kendi kadar bir kuru ekmeği gagalıyor. Bir o yana sıçrıyor bir bu yana. Ara ara gagasına kıstırdığı ekmek parçası ile havalanmaya çalışsa da uçamıyor bile, zıplayıp kanatlarını açmakla kalıyor kala kala.

Ekmeği kapıp uçamıyor ki güvenli bir yerde yesin. Böyle ayan beyan ortalıktayken etrafı kolaçan ediyor bir yandan da. Öyle ya geniş cadde ortasında gün gibi açıkta serçecik. Bir kedi görmesin! Serçe, ekmek  buldum diye sevinirken kediye yem olup kediyi sevindirmesi işten bile değil o zaman.

Servis beklemek üzere durağa doğru inerken serçe gagasına alıp havalanamayacağı kadar ağır ekmek parçasının etrafında kanat açıp sıçrayarak dönüp duruyordu. Ben de etrafta kedi var mı; varsa serçeyi ürküteyim de kaçsın telaşındaydım.


Yem bulma sevincini, yem olmak kaygısıyla gölgeli yaşamak... 
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 17.06.2016, 19:50
acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci
Paylaş :

8 yorum:

  1. Hehehehhe sen serçeden daha çok korkmuşsun kediden ...
    Güzel gönüllüm kıyamamış yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklım kaldı zaten. Çok korktum :)))

      Sil
  2. Hayat gibi olmuş insan da biraz mutlu olsa korkmaya başlıyor "Sanki fazla mı mutlu oldum?":) diye.Kaleminize sağlık...:)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler Büşra. İç içe yaşanıyor dediğin gibi çok şey :)

    YanıtlaSil
  4. Bütün sevinçlerimiz gölgeli değil mi?! Bir yanımız dolarken, bir yanımız boşalıyor. Minnoş oğlan umarım güven içinde doyurmuştur karnını :)

    YanıtlaSil
  5. Şöyle bir her yanı taradım. Kedi gözükmüyordu. Zaten bizim civarda sokak kedisi yok, tilki ve tepelerin köpek sürüleri var. İlk kez köpek sürülerine çok seviniyorum. Çünkü Çeşme'de sahiplerince geri götürülmeyip salıverilen kediler köpekler de mandıraların koyunlarına kışın kurtlaşıp saldırıp telef edince uzaklaştırldıklarından ne kadar ağaçta kuş yuvası varsa bozmuş ve en başta karatavuk nüfüsunu çok aza indirmiş halde birkaç yıldı. Bunu da "Noksan Halkanın Biledikleri" adlı çalışmamda anlatmıştım.

    Hiçbir canlıya başta da kuşlara bir şey olmasan :))))

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci