10 Temmuz 2016 Pazar

Baştankaranın öğünü

Dün, arka bahçe. Ön taraf esiyor. Ama ne esiş. Bazen daha yüksek verandalarda ki masaları sürükleyip bahçeye atıyor. Sandalyeler zaten yerde.  Arka taraf daha korunaklı. Esiyor tabii; ama tatlı tatlı.

Çamdan kozalaklar düşmüş. Yenidünya ağacının meyvelerinden saçılan çekirdekler orada burada. Tırmıkla almıyorum. Biliyorum onları gagalarıyla alacaklar var.

Serçeler üşüşmüş, maydanoz tohumları, kırmızı ve koyu gri Kafkas mısır tohumlarını yiyecekler. Toprağı deşip arıyorlar. Bu arada bir baştankara fark ediyorum. Önce serçelerin arasında kalınca sağından solundan uçuşan serçelere bakınıyor. Sonra boğazda kavga var; yani doyma derdine düşüyor.

Yere ekmek saçmıştım. Hem de tazecik ve tandır ekmeği. Baştankara hemen bir parçayı sahipleniyor. Bu arada makinemin zum sesini duyup bakıyor. Ölçüp tartıyor. Tehlike var mı diye? Serçelere kaptırmamak için de küçücük ayağı pençe gibi öğününü sahipleniyor.

Dün, baştankara kızgın, meraklı, ürkek, tedirgin ve birazcık da umarsız bakışıyla öğününü sahiplenme pozu sırasında.
(Her hakkı saklıdır)


Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 10.07.2016, 11:00

Paylaş :

16 yorum:

  1. Ne güzeldir, özgürlüğe uçanları beslemek :)

    YanıtlaSil
  2. Sayenizde bütün kuş alemini tanımış olacağız :) Ne güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke... Çok sevinirim. Ve çok isterim. Bu, büyük baştankara.

      Sil
  3. Konu mankenin çok yakışıklı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da farkında. Baksana nasıl kurum kurum kuruluyor :) :))))

      Sil
  4. Ne güzel bir yerde yaşıyorsunuz. Böylesine güzel fotoğrafları çekmek için bol bol imkan sunuyor size, bizde nasipleniyoruz. Hem deklanşörünüzden hemde kaleminizden. Baştan kara daha önce tanışma fırsatı bulamadığım bir kuş. Sayenizde bu güzel kuşla da tanışmış oldum. Teşekkürler 😊💕

    YanıtlaSil
  5. Yazları, izinlerde buradayız. Otuz yıl önce yanımdan kızıl tilki geçerdi. Sahlep için baharda orkide toplanırdı. Şimdi yok oluyor. Koylar, mültecilerin geride bıraktığı tonlarca kirle, çöple, her şeyle dolu. Kuşlar, ağaç varsa var. Tabiat varsa var. Etraf sit alanı. Ama orya bile bir kokoreççi gelmiş ve beton dökmüş bir ardıça giden yola. Seyrediyoruz bu akıl dışı işleri. Yok olmayı görmek değil de var edileni görmek mesela yeni ağaçlar dikilerek ormanlaştırma çalışması gibi güzel olan.

    İçimi döktüm galiba. Bu büyük baştankara. Bir de minyatürü var :) Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Çok tatlı :) Baya da pozcu tam artist :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi, tam şimdi iki fotoğraf makinemin de şarjını bitirdim, kaç tür kuş çektim ama... Aslında çok sıkıcı, vakit geçmez bir insan olmalıyım :))) Saatlerce sessizce fotoğraf çekmek başka nasıl açıklanır. Ama kuşlar, baştankaralar ve karatavuk bana öyle güveniyor ki aramızda on santim bile yoktu kez yakınıma geldiklerinde. Hele kara tavuk galiba resimlere bakınca anlayacağım, onun beni ara sıra bir yetiklemesi yani kontrolü var ki... Başak bir eğlence. Temiz havada, kötü sözsüz, fotoğraf çekmek sanatıyla... Çok güzel bir öğleden sonrası oldu. Gerçi kitabımı bıraktım kuşlar gelince. Ama kuşlar sadece burada, kitap her yerde okunabilir.

      Sil
  7. Kuşlarla olan muhabbetinize bayılıyorum . Bir de hwpsini adıyla biliyorsunuz , hepsi sizin arkadaşınızmış gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitkileri de öyle. Bir kez basit bir operasyon geçirdim. Hani bademcik filan gibi. Gözümü açıyorum, hemşire adımı soruyor. İlk kez narkoz almışım ve bir derin uyku ki. Baktım anlamıyorlar meğer tam uyanmadığımdam anlatamıyormuşum. Ama aklım yerinde. Dedim ki "Yasemin, zeytingiller familyasından".. Hemşireler kıkırdadı... "Adını zeytin sanıyor, uyanmamış hala" diyerek :))))))

      Sil
  8. Hahahaha süpermişşşş nerden bilsin hemşireler 😉❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonradan da söylemedim, beni sayıklıyor sandılar :))))

      Sil
  9. baştankara. ne güzel isim yaaa :)

    YanıtlaSil
  10. Onların her şeyi güzel Derincim :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci