25 Temmuz 2016 Pazartesi

Çiçeklerin konukları; Arılar

Arıların çalışma vakti. Soğanlı tohum başı, diken, çiçek, ot, hanımeli hanımeli gezmedeler, sabahın erkeni, akşamın geçi demeden. Bal özü topluyorlar. Konakladıkları çiçekler: Kokuların arası. Ürünleri bal. Dünyanın en tatlısı. Tarlası çiçekler.

Arılar  böyle. Çiçek, koku, bal demek. Ki bal bozulmayan gıda binlerce yıl boyunca.
Üstelik arılar yok olursa insanlık sadece birkaç yıl dayanabilecekmiş…
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 25.07.2016, 22:02

Paylaş :

20 yorum:

  1. Ayşe'cim arılar yok olursa insanlık da yok olurmuş ya, bu sözü daha önce de bir yerde okumuştum, şimdi senin paylaşımında da okuyunca hatırladım tekrar. Ne diyorum acaba bilerek arıları yok etsek mi?:(
    Yani yok olsun yeter diyorum şu gezegen...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok, onlara bir şey olmasın. Güzelleştirelim biz elimizden geldiğince kendi kapımızın önünü :)

      Sil
  2. Doğanın öyle bir dengesi var ki zincirden bir halka kopmaya görsün darmadağın olur herşey.
    Dünyadaki her canlının bir yararı mutlaka var . İnsan denen canavar dışında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her canlının bir yararı var. O dengede gidiyor her şey. Çok teşekkürler özet gibi yoruma. Çok sevgiler :)

      Sil
  3. Aklıma geldi, arıların doğadaki önemini çocuklara anlatmak için bir çizgi film yapmışlardı. Orada arılar biterse, tüm çiçeklerin öleceğini, çiçekler ölünce tüm hayvanların ve en sonunda da insanların yok olacağını çok ölçülü ama etkili şekilde anlatıyorlardı. Tabi ,mutlu sonla bitmişti, son kalan kahraman arı dünyamızı kurtarmıştı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arılar olmazsa tozlanma olmayacak. Meyve veremeyecek bu durumda ağaçlar, çiçekler. O zaman tohum da olmayacak. Hem de açlık tabii. Ne aç ne susuz yaşayamayız. Bunların kaynağı doğa. O zaman doğa olmadan yaşayamayız. Soluk almadan da. Ama temiz havada. Yine de doğayı bitiriyor, havayı kirletiyoruz. O çizgi film gerçek olsa. Son tek arı değil de şimdiki tüm arılar kahramanımız olsa :)))

      Sil
  4. Öyleyse yaşasın arılarrrrrrrr :)

    YanıtlaSil
  5. Canlıları, sevk-i ilahi ile biz nankör kulların hizmetine veren Allah'a hamd olsun ❤

    YanıtlaSil
  6. Arılardan çok korkuyorum, birkaç talihsiz sokulma macerasından sonra.
    İnsanlık için önemlerini bilmesem farklı şeyler düşünebilirdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşadası'nda, Davutlar'da karşıdaki adadan Sisam'dan gelen arılar kıyıda baygın yatar yorgunluktan. Kumsalda yürüyüşte ayağımı sokunca zıplamıştım. Bu kez arıya basmışım. O da soktu. Nefes alamamıştım. Sabahın erkeninde kıyıdan uzakta kalan çevre yazlıktakilerin de haberi olamadı. Uzun zaman oturup kaldım. Bir ara korkmuştum nefes alamayacağım daaaa.... diye.

      Sil
    2. Kendilerini savunurken sokmaları güzel ancak biz onlara zarar vermek istemiyoruz ki :). Bir daha yaşanmaz umarım. Benim de saçımdaymış yaz günü kuru yaprak diye düşündüm elimle almaya çalıştım çarpılmış gibi oldum çok kötü bir andı :)

      Sil
    3. Evet, yaşanmasın. Hem de iki kez üst üste. Nefes alamamak çok zor. Yine de kaçmıyorum arıdan.

      Sil
  7. Arı vız vız vız.,Arı vız vız vız...
    çalışkandırlarrrr...
    Önce menekşeyi koklar,
    Snra güle konarlar....
    Diye,
    Devam eder çok güzel çocuk şarkısıdır.Birden o şarkıyı çocuklarla söylediğimiz günler geldi aklıma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akla ilk o şarkıyı getiriyor gerçekten. Çok severim hala o şarkıyı. :)

      Sil
  8. Arı vız vız vız diye dolaşır.
    Yaz geldi çicekler açtı.
    Arılar hep dolaştı.
    Arı vız vız vız,
    Arı vız vız vız diye dolaşır.
    Önce menekşeyi koklar,
    Sonra gülü emeriz.
    Çicek balını,çicek balını,
    Biz çok severiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akla ilk o şarkıyı getiriyor gerçekten. Çok severim hala o şarkıyı. :)

      Sil
  9. yaa "arı vız vız vız" şarkısı çok severim yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dahaki resmi senin için sesli çeksem :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci