28 Temmuz 2016 Perşembe

Dingin tepelerde gün inerken bir tavşan

Eskiden belgesel izlerdim. Yedi yıldır tepeleri izliyorum.

Yeter ki tepe silsilesine yakın olun. Ağaçlandırılmış osun sırtlar. Koyakları, kendince vadicikleri olsun. Ufak iki bayır inişi kucaklaşmış halde, kırışmış kadife görünümlü olsun. Mevsimler, renk katsın bayırlarına. Dört mevsimde dört ayrı renge boyansın.

Kışın beyaza kessin. Karın altında koyu yeşili siyah gibi gözüken mazı, çam dalları, kar yığınlarını taşımakta zorlansın. Baharın başka bir beyaz gelsin bu kez. Çamların yeşili altında açan beyaz çiçeklerle tek tük meyve ağaçlarının beyaz beyaz çiçeklenmesi, cemrelerin gelip geçmiş olduğu uyanışla şenlendirsin ortalığı.

Yazın, Temmuz ortasında daha, onca ot, yabani havuç, soğanlılar solsun sararsın. Tek çam yeşili kalsın  bir de at kestaneleri, kavak ve iğdelerin yaprakları kalsın yeşil olarak.

Sonbaharda sarıdan kızıla çalsın ortalığın rengi. Yapraklar kuru  güzellikte ağlasın.

İşte böyle tepeler olsun tek. Dağ olamasa bile. Ova ya da. Hatta vadi. O zaman tek tepeniz olmaz. O zaman kaplumbağasından kerkenezine, kirpisinden kuyruk sallayanına, kara kızıl kuyruğundan, tilkisinden tavşanına neler neler olur gözünüzün önünde. Tek tepe olsun da… Gerisi olur... Gelir.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 28.07.2016, 20:22



Paylaş :

20 yorum:

  1. Belgesel yerine canlı canlı izlemek daha güzel olsa gerek :)

    YanıtlaSil
  2. Biz grliklerden tepeleri göremez olduk. Yapay çimler sarmış etrafımızı

    YanıtlaSil
  3. Şehrin göbeğinde, Kavaklıdere'de, Bahçelievler'de öyleydi. Biraz kaçınca bu kadarının bulunacağını hiç tahmin etmezdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şanslısınız vesselam 😉

      Sil
    2. Görüntü olarak ebet. Ancak ulaşımda zorluğu çok. Bazı şeyler yeni yeni geliyor. Market gibi. Zaman yolda kayboluyor. Tek sorun, bunları göze almak. Tunalı'ya Annem'e gitmek bile bir saati geçiyor. Bir saat de dönüş.... İki saat yolda. Bir de şehirden en az 3 derece soğuk buralar.

      Ama dün çektiğim tavşanın resmini kadrajda görünce unutuyorum bunları. Çok yorulduğumu da :)

      Sil
  4. Tepeler güzel ve görkemlidir gerçekten. Her canlıya geçit verir. Bünyesinde her canlıya yer vardır. Yakınına kadar ulaşınca tavşanlarla bile arkadaş olursunuz.
    Dostça...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz tüm daireler satılmamıştı. Birileri karşıya bakmaya geldi. Arka balkona çıkıp tepeleri görünce ki hala çok boylanmadı fidanlar o zaman ot gibiydiler, küçücük, "tamam beğenecek bu hanım, bana arkadaş olacak" demiştim. Ne gezer. AVM'ye bitişik değilmiş. Yakında çok fazla alışveriş yapılacak yer yokmuş. Beğenmemiş. "Hıııımm, beğenmediniz?" dedim önce şaşkınlıkla sonra beni öyle bir gülme tuttu ki içeri kaçtım. Şimdi eminim işle bir cadde üzerinde, egzoz kokusu yutarak ve trafik sesi dinleyerek geçiriyordur AVMlere yakın. Bizim de karşılara hep residanslar dikilmekteydi. Ve hepsinin de kendi AVMsi var.

      Sil
  5. Böyle bir tepe bulabilsek küçümenleri seyredebilmek için, üç beş güne bir gözü açık müteahhitliğe soyunup o tepeciği de kitabına kılıfına uydurup yok etsin. Küçümenler mi? Onlar da ne? Nerde, hani?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir bizim buralar böyle bina bina bina... Küçücük Hollanda çiftlik dolu. Bir oda kadar yer, her yanı ince kanal yine odacık kadar toprak yine kanallar ve her yerde beyaz inekler. Modern olmak tabiatsız, çiftliksiz, ağaçsız olmak sandık biz galiba :(

      Sil
  6. Hayaller gerçekler... Gideceğimgideceğim bir gün Ege'nin sessiz bir kasabasına... Sen de geleceksin Acemi Demirci. :)) Olacak bak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bekliyorum seni. Çeşme'ye yakın geleceksin, fide takası yapacağız. Ayaş çileklerim o zamana kadar kalırsa ki Ankara'dalar, Çeşme'de biz dönünce yok oluyorlar, bahçende yetiştireceğiz. Kahvaltı masanda Ayaş çileğinden reçel olacak canım benim :))))

      Sil
  7. Yorumum ulaşmamış sanırım. Tavşan kadar hızlı olamadım demek ki.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk yorumunuz gelmiş de ben iş çıkışı eve dönünce açıp bakıp hallettiğim için geç kalıyorum. Cep telefonumda internet yok. O yüzden akşamları bakabiliyorum. Çok sevgiler :)

      Sil
  8. Keske o tepeleri ben de izleyebilsem , onun yerine belgesel izliyim bari cunku mumkun olan tek sey evde yapilabilecek aktiviteler :/

    YanıtlaSil
  9. Tek şeyi göze almak lazım. Şehrin merkezini esas almayıp tepelere yakın oturmayı. Ankara'da Çayyolu sonradan oluştu. Tarlalar ve tepeler vardı. Bu tarafın merkeze uzaklığını umursamadan, günün en az onda birini yolda geçirmekten yüksünmeyenler için olası :))

    YanıtlaSil
  10. Dogayi izlemekten güzeli var mi? Huzur dogada ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hani romanlarda, filmlerde, hikayelerde bahsedilir ya, küçük bir balıkçı kasabası, orman eteğinde bir kasaba diye... Neredeyse öyle yer yok şimdi. Sadece metropollerdeki ağaçlandırma bölgesi olan yerler ya da doğunun hiç bozulmamış doğası dışında.

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci