16 Temmuz 2016 Cumartesi

Islık Çamı Altındaki Kuru İbreler Neden Savruldu?

Fotoğraf gruplarında yayınladığım kuş, çiçek ya da doğa resimlerini hemen sonra blogumda yayınlıyorum. Karatavuk resmi için biraz geciktim.

Şu an Ankara dışındayız. Buradaki  televizyon bozuk. Pek de memnuniyet verici bir şey televizyonun çalışmaması. Zaten bakılmıyordu. Yenilenecek ama yine de. Dolayısıyla dünyadan nerede ise habersiziz  Komşular da orada burada haliyle böyle bir yerde. Dün internet hızı düşünce  fotoğraf gruplarında yayınladığım karatavuk resminin blog yayını bugüne kaldı.


Karatavuk,  önce yaprakların, kuru çalı çırpının açılıp dağılması için hışımla gagasını sağa sola savurtarak diyelim ki benim ıslık çamı dediğim çivi çamının altına düşmüş kuru ibre yığıntısını dağıtır. İçindeki mazılardan düşen kozalakları, meyveleri, kurtçukları, salyangozları  yani gizlideki besinleri bulur. Dağıtırken pek bir  öfkeli halleri olur, hırslıdır. Sanki gözü dünmüş gibi; ama güldürür beni bu haller. Sonra zıplar ve sanki iskeleden denize dalan biri gibi gagası üzerinde  çakılırcasına deştiği yere dalar.
 
Böyle besleniyor. Sakin sakin değil. Dağıta zıplaya. Hareketli. Beslenirken zaten epeyce kalori yaktığından sürekli yeni besine ihtiyacı var galiba ki ha bire yaprak kurularına gaga savurtuyor.

Otu çöpü gagasıyla yanlara havalandırırken benim orada olduğumu bildiğinden arada yetiklemeyi,  yani benim ne yaptığımı kolaçan etmeyi de unutmadı.

İyi ki unutmadı  da bu güzel yan bakışı yakaladım.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 16.07.2016, 10:30

Paylaş :

9 yorum:

  1. Bazısı beslenmek için avlanır, bizim karatavuk avlanmak için besleniyor anlaşılan:D

    YanıtlaSil
  2. Ben daha ne yazayım bu yoruma. Bizim karatavuk böyle işte. Fidayda'nın yanında Harmadallı selamlar :)

    YanıtlaSil
  3. Hani kimi nehirler vardır sakin sakin akar. Kimisi de vardır hırçın akar. Doğanında bir ruhu, kişiliği var diye düşünüyorum. Bu güzel kuş da tabiatı gereği biraz hırçınca sanırım :) Yinede çok güzel.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Savurturken hırçın, çevreyi yetiklerken dikip gözünü bakınca meraklı, ürkek, komik.

      Sevgi ve selam ile.

      Sil
  4. Bir sürü kuş türü var.Karatavuğu da ilk kez duydum sayenizde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün de sanırım çinte yakaladım. Sarı. Onu yayınlayacağım. Sanırım hoşunuza gidecek bir kuş. Daha önce görmediyseniz vesile olacağım için sevineceğim:)

      Sil
  5. aman dünyadan haberin olmasın zaten. videoları izlesen ağlarsın çok. halk askerleri linç etti öldürdüler, askerler, ne olur annem görmesin yapmayın diyor, of of.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  6. Televizyon bozuktu ve habersiz kaldık. Yenilenmesi Pazartesi gününe. Ve yorumdaki yazım hatası nedeniyle yenileyince yeni televizyon kurulu.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci