3 Temmuz 2016 Pazar

Mutluluk mayaları

Mutluluğu yazdım ya, mutlu olunacak şeyleri önce göz görmeli diye de yazayım. Kulak da duyuyor bir yandan.

Sabah, belli belirsiz ötüşünü duydum ibibiğin yani hüthütün. Kendini göstermiyor, biliyorum. Görmeyi istiyorum yine de kaç yıldır o süslü kuşu. En son, Nisan sonu Mayıs başında sınır ötesi bir yerde görmüştüm.

Sonra tavşanlar. İki taneler hem de üstelik. Resimlerini çektim. Kısacık görünürde kalıyorlar. İyi kötü demeden çekiyorum pozlarını. Burada yayınladıklarım benim en beğendiklerim. Tam türküdeki gibi gubarak diye ötenleri, çitin üstündeki gözcü keklik.



Ama bir görüntü vardı ki... Objektife takıldı gerçek anlamda. Gözle görülemeyecek uzaklıkta. Karşı tepelerde.

Zaten kızıl şahini fark etmiş ve resimlerini çekiyordum. Çok uzakta, düzlenmiş toprağın züerinde. Zum da o yüzden en sonda. Bu, görüntünün biraz dağılması demek.

Birden kızıl şahin iki büklüm oldu. Kamburunu çıkarıp gagasını öne uzattı. Gagasından az ötede de tilkinin burnu. Karşı karşıyalar.

Tilki döndü; ama birkaç adım öteye gitmekten başka uzaklaşmadı. Kızıl şahin birkaç dakikaya kalmadan havalandı. Tilkinin onun ardından bakarkenki resmini de çektim.

Yani bugün netlik olarak mükemmel bir kare olmasa da yakalanması ender bir kare çektim. Böyle fotoğraflanası anlar yakalamak bile, mutluluğun mayası. Gel de mutlu olma J
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci),02.07.3016,  23:48
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci

Paylaş :

23 yorum:

  1. İşte mutluluk bu insanlar hep maddesel anlamda büyük olanlardan hoşlanıyor. Maneviyatımızı kaybediyoruz yazık... :(
    (Bu arada çok güzel yakalamışsın tilkiyi ama dikkat et yinede ne olur ne olmaz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanında şahin de vardı :) Şahin uçtuktan sonraki bakışı. Bir ara o resmi de yayınlayacağım, ikisinin ters ters bakışmalarını.

      Dkkat ederim canım :)

      Sil
  2. Çok güzel bir anlatım, çok güzel fotoğraflarla tamamalanınca bize de sadece keyfine varmak kalıyor =) Çok güzel bir çalışma olmuş acemicim. Emeğinize, kaleminize sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Zehracım. Şahin, keklik, tavşan hep görürüm de tilkiyi birkaç kez görmüştüm. Bu uzaklıkta ve şahinle karşı karşıya da ilk kez gördüm :)

      Sil
  3. Ne kadar güzel anlar yakalamışsın, tilkilerin kuyruğuna bayılıyorum, sabah kahvaltısından oldu:))e kuşların kanadı olunca kediler de yakalıyamıyorlar:)))doğanın kanunu ne acımasız:( o yüzden deist oldum zaten merhametli bir yaratıcı böyle birbirini yeme prensibi üzerine kurulu bir dünya yaratamaz diye düşünüyorum hep..
    sevgilerimle..:)

    YanıtlaSil
  4. Bu arada kertenkele çok olurdu. Siteden çıkar çıkmaz güneşlendiklerini görürdüm. Sitenin bahçesinde de kurbağalar olurdu, geceleri çıkardı. Bazılarına rampada rastlardım. Gece gece bir arabanın tekerlekleri altında kalıp ezilmiş hallerine. Birkaç yıldır şahinlerin besini kertenkeleler çok azaldı haliyle. Tarla fareleri kaldı kala kala . Sanırım böyle bir av peşindeyken şahini görünce sevindi; ama arkasından bakakaldı şahin uçunca. Şahine bir şey olmasın, onun yavru çıkarmasına , yavrularına kadar blogumda var evvelki yıllarda. Saksağanlar dirlik vermediğinde yuvalarını bu sene biraz uzağa yaptılar.

    Sohbetini özlemişim. Bir daha kaybolma canım benim :)

    YanıtlaSil
  5. Netliği arka plana atabiliriz ara sıra bence de :) Benim de bir fotoğraf makinesi edinip fotoğraf çekesim var şu aralar ne yapsam bilemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba bir fotoğraf makinen olacak gibi. Şimdiden güle güle kullan :)

      Sil
  6. Harika anlar yakalamışsın 😀 öyle ki bırak fotoğrafını çekmeyi, Ben gerçek hayatta tilki bile görmedim. Zaten anlatımın harika oluyor,tam belgesel havasında 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğur böcekli çiçekleri de yayınlayayım. Gözümüz gönlümüz açılsın :)

      Sil
    2. Lütfeeen :) Özellikle oğlum bayılır uğur böceklerine, ona da gösteririm ;)

      Sil
    3. Seni kırar mıyım? Kırmam :) Eğer şimdi yayınlamazsam gecikecek, zaman olmayacak bir süre. Hemen yayınlıyorum. Sonrası da gelir sanki :)))9

      Sil
    4. buradan da teşekkür etmek istedim ❤️❤️

      Sil
  7. İbibik kuşu türkülere konu olmuş. Ben hiç bu kuşu görmemiştim. Sizin yazınızdan sonra google görsellerden baktım. Gerçekten ne de süslü bir kuşmuş o. Tasvirleriniz ve yazılarınızla bir ekol oluşturmuşsunuz. Tebrikler.

    YanıtlaSil
  8. Mutlak oralarda da vardır. Yakınlarda gördüm; ama Nahçıvan'da gördüm. Orada zaten doğa koyusundan ve bu kadar güzel bir hava, dağ, doğa, mimariye sahip şehir ve gepgeniş olup de hiç trafik hatta tek bir trafik yokken hızın kırk kilometreyi aşamadığı ve bu nedenle hiç kaza olmadığı orada havalanırken gördüm. Kartal, şahin çokçaydı. Keklik sürüleri arabanın önüne çıkıyordu.

    Size ve eşinize çok selamlar.

    YanıtlaSil
  9. Passando pela net encontrei o seu blog, estive a folhear achei-o muito bom, feito com muito bom gosto,sim , gostei do que vi e li.
    Tenho um blog que gostava que conhecesse. O Peregrino E Servo.
    PS. Se desejar fazer parte dos meus amigos virtuais faça-o de forma a que eu possa encontrar o seu blog para o seguir também.
    Que haja paz e saúde no seu lar.
    Sou António Batalha.
    http://peregrinoeservoantoniobatalha.blogspot.pt/

    YanıtlaSil
  10. Dear Antonio,

    I can only say "Thanks" for your message that wasn't understood by me. I wish I do :)

    As known English is the most common foreign language in Türkiye like the rest of the countries in the world.

    Now, I would like to request you to send me a new message in English. If it happens, I will try to reply it.

    Have a nice evening.

    Acemi Demirci (or) Yasemin

    YanıtlaSil
  11. İşte bu . Farkında olmuş, farkındalığı yakalamış bir blog arkadaşımın gözünden keyif veren kareler süsledi ekranımı. Belgesel hastası biri olarak belgesel tadı bıraktın damağımda :) Ne mutlu sana bu kareleri yakaladığın için, ne mutlu bize bu güzel anlara kısmen de olsa şahit olduğumuz için. Çok teşekkürler :)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba başlıktaki Öykü, Anı, Deneme, Gezi ve Köşe yazısına bir de Doğa ibaresi ekletmeliyim Sevgili Blog Yazarki'ye :) Çok teşekkürler Sade. Ben de mutlu oldum :)

      Sil
  12. botanik bahçe ile hayvanat bahçesi gibiiiii senin evin arka taraflarııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle :))) Bir kış, tepeler bembeyaz. Öyle kar yağdı ki kayak bile yapılabilir. O beyazlıkta, beyaz hareketler gördüm. Hemen görürüm ben. Malum algıda seçicilik.Bende bu yönde gelişmiş :) Altı tane kuğu. Epeyce ilerde Kuğu Gölü adlı bir gölet ve restoran var. Sanırım oranın kuğuları. Tepelerde yukarı doğru koştular azıcık sonra kanatlandılar. The Snow Goose aklıma gelmişti o zaman :)

      Sil
    2. ne güzel. sen nat geo wild fotoğrafçısı olmalıymışsın :)

      Sil
    3. İyi ki bu yorumu yapmışın. Ben tümden yere ayak basan şeylere düşkünken -uçan kuşlar da dala konuyor sonuçta, her ne kadar havada olsalar bile uçarken- yerle değil gökle ilgili olunca.. Bir yazı yazdım tabii. Yayında değil henüz. Aklıma gelmiş oldu böylece. Teşekkür ederim . Ve haklısın deep...

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci