7 Temmuz 2016 Perşembe

Rüzgârda uyuklayan kuku

Sörfçüler için bulunmaz; ama masa örtüleri için kim bilir hangi dala takılı kalacağı şiddetteki rüzgârda onu her sene gördüğüm çatılardan birinde değil bir pencerenin panjuruna sığınmış haldeydi. Tüyleri kah darmadağın, kanadından bir telek havalanır halde kah… 


Rüzgâr öyle şiddetle esiyordu ki, dövüyordu sanki. Ve üstlerde pamuklu, kapişonlu, kolsuz yazlık yelekler görmek de çok olağandır böyle bir esintide.
 
Dövercesine esen rüzgâr,  uyku getirir. O da uyuyordu zaten. Uzun uzun da uyudu. Ne zaman yüksek sesle şarkı söylemeye çalışan birini duydu, o zaman  yarı uykulu gözlerini açtı.  O pozu işte bu kare.

Bugün, Çeşme’de rüzgarda uyuklarken bir ara duyduğu seslenişle uyku mahmuru gözlerini açan kukumav J
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 23:21
acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci

Paylaş :

20 yorum:

  1. Ne oturuyorsun öyle kukumav kuşu gibi? cümlesinin öznesi bu kuşmuş demek. Baykuş familyasından olduğu belli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kendisi... O da alıştı resminin çekilmesine. Çok akıllı bu kuş türü. Ve baykuşlar bilge kuşlarmış. Malum bir ansiklopedinin de simgesi. Rüzgarda sığındığı yerde uyurken bile düşünceliydi :)

      Sil
  2. Kukumav kuşu gibi düşünüp duruyorum,bu kadar güzel bir ayrıntıda sözlerin ressamı yine kalemindeki renkleri konuşturmuş. Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En dost ve güzel sözlerden bir demet de çok sevdiğim bir kafeden uçup buralara gelmiş :) Sevgiyle :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Akşamları çıkar ortaya, burası fazlasıyla yeleken, o tüyler savrulur durur. Dün müthişti rüzgar. Epeyce zorlamış belli, kukuyu :)

      Sil
  4. Sizin benzetmelerinize bayılıyorum.Şiir tadında ve romantik geliyor bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumlara da ben :))) Çok seviniyorum. Çok sevgiler :)

      Sil
  5. Nasılda güzel yakalamışsınız her bir kare ayrı bir güzel . Ben çok severim bu kuşu Kanada'da çoğu evin bahçesinde çok değişik objeleri olur bilgeliğine çok inanırlar .
    Her zamanki gibi çok güzel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))Ah, o fotoğraf çekişlerim. Hepsi bir öykü. Kaç resimden seçmek gerekiyor. Tam deklanşöre basmışken rüzgar makineyi sallıyor, ortada kuş yok ya da kuşun kafası kaybolmuş. Ya da kuş uçuvermiş oluyor kimileyin. Bunu, arada havuz olan öte yandaki evlerden birinin panjurunda olduğundan havuzun giriş alçak pimapen kapısına kollarımı dayayarak çektim. Yarım saatten fazla sürdü diyeyim abartı olmaması için. Ama sanırım bir saate yakın harcadım dünkü şiddetli rüzgarda makineyi sabitleyebilip de çekebilmem:99 Tam hikaye. Kollarım dayalıyken fark ettim, çizildi. Kabuk bağladı bugün.

      Bilge biline gelmektedirler değil mi?

      Sil
  6. Gözlerini açtıranı bulup haklamak niyetiyle bakıyor bence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, çok beğendim bu yaklaşımı. Neden olmasın ? :))))

      Sil
  7. Bu kadar çabaya rağmen bi de böyle görüntüleri yakalıyamamış da olabilirdiniz:( ama siz bu konuda uzmanlaşmışsınız bence tekrar emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu netliği çok zor yakaladım rüzgar yüzünden. Çabaladım. O zaman oluyor. Emeksiz yemek yok derler ya :))))

      Sil
  8. Tebrik ederim.Yine bir güzellik ve güzel sözlerden bir demet.
    Elleriniz dert görmesin ne zor iş bu güzellikleri fotoğraflamak.

    YanıtlaSil
  9. Kukuyu fotoğraflamak çok zor oldu. O da rüzgardan çatı altındaki panjura sığınmıştı. Öyle şiddetli ki rüzgar fotoğraf makinemin ki küçük de değil, objektifini sallıyor. Yarım saatten fazla kollarını dayadığım yerde durup uğraştım. Sonunda ortaya güzel kareler çıktı. Kolumdaki çizikler de yakında iyileşir :)

    YanıtlaSil
  10. şiir gibi anlatıyorsun ya her şeyi, çok leziz oluyor :) arkadaş pek bir tatlı pek de bir uyuşuk görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şekerleme yaptı bir şekerleme... Tadını çıkardı rüzgardaki uykunun. Tüyleri havalana savrula :)

      Sil
  11. ayyy, kukumav kuşu. bizim ailede çok kullanılır. kukumav kuşu gibi düşünmeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam senin ailende kast edilen haliyle şimdi kuku... Öyle gibi gözüktü bana :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci