15 Temmuz 2016 Cuma

Serçe ve Kızıl Mısır Tanesi

Taa Kafkaslar’da bir pazardan alıp, gümrükte sorun çıkaracak endişesi taşıya taşıya  getirdiğim üç mısırın tanelerini nihayet iki yıl sonra, bu yaz  ekebilmiştim. Bildiğimiz mısır ektiklerim;  ama bilmediğimiz renkte, taneleri farklı biraz biçimsel açıdan.

Biri, daha küçük olanı  duman rengimsi. Ya da fare tüyü mü derler öyle bir bulanık gri, boncuk gibi de sanki. Küçümence. Bildiğimiz mısırların dörtte biri bile değil belki. Bir diğeri de kızıl. Alışılmış tanelere benzemiyor şeklen. Su damlası sanki taneleri. Dıştaki ucu sivrilerek sonlanıyor. Farklı ve renkliydiler. Tohum alırım gittiğim her yerden. Oralardan aldığım da bu mısır türleriydi.

Geldikten kaç gün sonra dikebilmiştim nihayet. Suladım. Bekledim baş vermelerini bir hafta boyunca.
Bu arada serçeler, baştankaralar kâh yavru kâh ergin karatavuklar konup, eşelenip daldan dala uçuşuyor. Arada bir de objektifime yakalanıyorlar.

Bir serçe yakaladım. Hemen çektim. Geçen yıldan paketinde kala kala sadece onun tohumu kaldığı için dere otu, roka, tere, maydanoz, fesleğen değil de frenk maydanozu ektiğim tarhda,  mısır tarhlarında pek neşeyle zıplayıp duruyor döne döne.

Çektiğim resimde ne göreyim! Ağzında bir yem. Böyle bir poz zor yakalanır. Nasıl sevinmez insan yakalanmış bu ana. Poza da sevindim, serçenin yem bulmuş olmasına da elbette. Gerçi ağaç varsa, bahçe varsa kuşlara yuvada vardır yem de.

Resme biraz dikkatli bakınca ağzındaki yemin, benim baş vermesini beklediğim kızıl mısır tanelerinden biri olduğunu görmez miyim? Kızayım mı, güleyim mi şimdi ben, bana bakışından kolayca anlaşıldığı gibi kendisi de sonucu merak eden bu serçeye…

 Hiç kızılır mı o minicik şeye J Afiyet olsun minik serçe;  yarasın e mi!
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci)i 14.07.2016, 23:31


Paylaş :

13 yorum:

  1. Çok hislendim.Doğayla sohbetiniz, yaratılan her şeye bakışınız inanın beni hayata bağlamaya başladı.Karamsarlıktan kurtuluyorum.İyi ki tanıdım sizi.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Sizinle ben de hem değerli bir kalemle hem de açık sözlü bir dostla tanışmış oldum. Ve yazdıklarınızı okuyunca çok memnun oldum :)

    YanıtlaSil
  3. Resimlerin şairi mi desem yoksa şiirlerin ressamı mı bilemiyorum? Çekilen bir fotoğraf ancak böyle yorumlanır. Bu güzel sözler ancak bu kadar güzel fotoğraflanır. Ağzında mısır tanesiyle serçeyi ne de güzel yakalamışsınız. Tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O bakışı yok mu gagalarının arasında mısır tanesini aceleyle kapmışken :))) Bana
      "kalk sen taa nerelerden getir, iki yıl sonra ancak dikebil, sulayıp gözünün içine bak çıkacak mı diye; ama ben gelip biraz eşelendikten sonra kapıp gideyim. Sen de baş vermemişler diye yan" der gibi :) Kabahat işlediğini bilen bir çocuk gibi...

      Neyse ki toplan on tane bile değil; ama resimlerini ekledim. Baş vermiş taneler var. Hangi renkteki mısır bilemediğimden ve koçan verdiklerinde de Ankara'da olacağımdan ".... :)

      Sil
  4. He he heee! iş işten geçmiş be Demirci, kızsan da ne fayda? Afiyet olsun serçe hanıma:D

    YanıtlaSil
  5. :)))))))) Çok güldürdün Calimero :)))

    Serçe hanım artık adresi öğrendi. Her sene gelip eşelenecek gibi mısır tanesi, dere otu, roka, tere falan falan tohumu ile beslenmek üzere. Bu da ağzında başka tohumlarla fotoğraflanması demek. Galiba biz serçe ile böyle bir anlaşma yaptık. Ben ekeceğim o da tohumları kapıp kaçmadan poz verecek :))))))

    YanıtlaSil
  6. Hahaah :)) Bu durumda yapacak bir şey yok. Serçeciğe afiyet olsun , yarasın demekten başka :) Tohum filiz verip yeşeremedi belki ama bir serçenin karnını doyurarak faydalı olma adına görevini yerine getirmiş bence.
    Sen hayata böyle güzel bakmasan ne bu güzel kareler, ne bu güzel yazılar ortaya çıkmazdı canım. Yürekten teşekkürler :)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  7. :) Çok teşekkür SADE. Sevgi ve selam ile :)

    YanıtlaSil
  8. Ağzının tadını biliyormuş küçük yaramaz 😉❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem ağzının tadını biliyor hem de kabahatini. O bakışı :)))))

      Sil
  9. Sizi facebook üzerinde ekledim.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. ayy kuşlar hep mutlu gözüküyorlar insana de miii :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci