7 Temmuz 2016 Perşembe

Tepelerin en uzak noktasında apansız bir kare

Tesadüfen yakaladım o görüntüyü. Orada öyle bir görüntünün beni beklediğinden habersizdim. Nereden haberim olabilirdi ki zaten; kızıl şahin bir yana da ötüşüyle yeri bilindiğinden, hele ki tilki hiç haber vermez. Üstelik apaçık ki kızıl şahin de bilmiyordu bir tilki ile burun buruna geleceğini.  Ona da sürpriz oldu tilkinin apansız belirivermesi.

Gözlerim öylesine alışık bir farklı renge, bir karaltının olmaması gereken bir yerde olmasını seçmeye. Algıda seçicilik herkeste farklı. Bendeki böyle. Tepelerin en uzak noktasından apansız bir kare, hem de  iki özneli. Hem de kolay rastlanmayacak bir karşılaşma konulu.

Fotoğraf makinemi kaptığım gibi kızıl şahini fark ettiğim noktaya odakladım. Kızı şahin birden kamburlaştı. Hiç öyle durduğuna rastlamamıştım. Bu arada objektife tilki girdi. Şaşırdım ve çığlık atacaktım sevinçten. Görüntü, hareket edersem kaçardı ve yeniden toparlamak zaman alacağından pozdakiler belki yeniden karede olamazdı. Zaten yakınlaştırma en sonda. Yeniden aynı noktayı bulmak için normale çevirmek, yeniden yakınlaştırmak… Neyse, toparladım ve deklanşöre baktım.

Öyle hızlıydı ki kızıl şahin ve tilki bakışması. Meydan okuması. İkinci karede kızıl şahin uçuyordu. Üçüncüde tilki havalanmış kızıl şahinin arkasından bakıyordu.

Böyle ender rastlanan bir görüntüye Ankara’da rastladım. Ve Ankara’dan uzakta, rüzgarın uğultusu eşliğinde, serince  yayınlamaktayım.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 07.07.2016, 15:22
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci

Paylaş :

14 yorum:

  1. Süper! Neyşınıl Cografik tadında! ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Emine, benim Minia National Geographic sayfama :) <3

      Sil
    2. :))) bence de neyşınıl coğrafik olmuş objektifiniz ve yazılarınızın dansı çok uyumlu...:))

      Sil
    3. Memnuniyeti yazarak değil simgesel anlatabilirim, böyle; :)))))))

      Sil
  2. Nefis kareler. Şans ve becerinin birleştiği anlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin yakalamayı istediği ve birden karşımda görünce sevincimi bile yaşayamayıp deklanşöre basık fotoğraflamaktan başka düşüncem olmayan kare idi :))

      Sil
  3. Birbirini tartan iki kabadayı gibiler, çok güzel kareler... :)))

    YanıtlaSil
  4. Aaa, çok beğendim ve yakıştırdım konuya bu yorumu. Kabadayı hiç aklıma gelmemişti. Filmlerden biliyorum. Evet, tıpkı :)

    YanıtlaSil
  5. Kediler de tehlike olduğunda kabarırlar ya ;) gerçekten güzel bir kare. Doğa fotoğrafçısı gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ender bulunacak bir kare. Yaşasın, yakaladım :)

      Sil
  6. Şans melekleriniz size ne de güzel bir kare sunmuş öyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mükemmel bir anın müthiş karesi gerçekten :)

      Sil
  7. nat geo wild olmuş buuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba ben onların gönüllü katkıcılarından, katılımcılarındanım.

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci