8 Temmuz 2016 Cuma

Yalnızca deklanşörle kuş avı. Ne taş ne sapan ne saçmayla… Bunlarla asla!!!

Sokakla bahçeler arasında sınır olan taş duvarın dibindeki sıçramaya dikkat kesilince  onu görmüş oldum. Zaten farklı ötüşü hemen çalınmıştı kulağıma.

Kuşların insan görünce tedirgin olup kaçmasına çok sevinirim. İnsana alışmalarını hiç istemem. Zira herkes aynı tutum içinde değil. Kimi kuşları seyreder, kimi taş atmaktan avlamaya meyleder. O yüzden kuşların insandan olabildiğince uzak kalmaları beni sevindirir.

Bu, ardıç çamı gölgesinde kısa kısa sıçrayan kuş,  tam bir güvensizlik içinde insana karşı; ama bir de kararsız bir de kararsız... Kaçıyor bir hareketimle; ancak uzaklaşmıyor. Durup bana bakıyor merakla. Hani derler ya köpekten korkunca bir haller olurmuş insanlara da saldığınız enerjiyi köpekler etrafınızda fark eder ve saldırırmış diye. Galiba kuş sevenlerin yaydığı enerjiyi de kuşlar fark ediyor.  Bu yüzden midir bilemedim, bir sıçrıyor ardıca benzeyen bu kuş bir bana bakıyor. Gölgeye kaçınca pozları belirsiz. Zaten topu topu iki dakika sürmedi onu çekebildiğim. Dalların arasına kaçıverdi. Aferin ona, hep kaçsın.

Sonra kitap okurken arkada, baştankaralar geldi. Bir serçe resmi çektim ki gagaları arasında yenidünya çekirdeği galiba. Köşede yenidünya ağacı var, onun altında, kozalaklara yakın. Daha bir kez olsun meyvesinden tatmadık yenidünya ağacının, mevsiminde buralarda olmadığımızdan. Kuşlar yemiştir umarım meyvelerini. Eğer öyleyse ne çok sevinirim, ne çookkk…
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 08.07.2016, 19:1


Paylaş :

22 yorum:

  1. Merhaba, bugün Milas'ta bir çay bahçesindeydim.Bir tost yerken , bir serçe yanaştı.Minik parçalar atmaya başladım.Birden çoğaldılar.Kapan uçuyor, aynısı mı yeniden geliyor bilemedim ama o kadar mutlu oldum ki.Mutlaka hayvanların sezdikleri hissettikleri şeyler var.Yine bir gün İstanbul'dayım.Bir şeyler karalarken içlendim, ağlamaya başladım.Hıçkırıklara dönüştü sonra.Tekir kedimiz bana milim kıpırdamadan ve ben yatışana kadar gözlerini dikti.Ama sanki üzgün bir ifadesi vardı.Bazen hayvanların bizi daha iyi anladığını düşünüyorum.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladıkları, sezdikleri kesin. Serçeler çok oyuncudur. Bir gün bir serçenin ayılma bayılma oyununa denk geldim. İnanamadım. Bir daha da rastlamadım. Ama ne oyundu, benim diyen yapamazdı :)

      Sil
  2. Ben de inanıyorum, kuşlar insanlar konusunda seçiciler.
    Bir de yiyeceklerini özenle geçiyorlar. Bahçede kayısı veya kiraz ağaçlarında kuşların gagaladığı meyveler en güzelleri. Seçiciler.
    Seviniyorum, kuşlara zarar verenler azaldı.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim kuşlara zarar verenlerin azaldığını duyduğuma :)

      Sil
  3. Ben de hayvanları severim ama dokunamam.Fakat ablamın bir kedisi var.Ne zaman ablama gitsem kucağıma geliyor,oturuyor.Onun sayesinden biraz daha attım korkumu :) Kendine zarar vermeyecek insanları tanıyorlar sanki :)

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle öyle olmalı. Ben resimlerini çekerken çoğu objektife baktığına göre :) Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba :)

    Çok güzel bir yazı ve tabi ki güzel bir çekim olmuş, tebrik ederim. Bence de insanına göre hareket ediyorlar. Umarım herkesin içinde doğa sevgisi olur da bir gün, kimseden kaçmalarına gerek kalmaz :)

    YanıtlaSil
  6. Serçe gibi sekti yüreğim karelerine bakarken. Ne de mutlu etti beni bu kuşlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırf güzellik, müzik, renk, neşe kuşlar. Kızgın bakışları bile güldürür :)

      Sil
  7. Kuşlar sevildiği yeri biliyor, hep objektifinize yansıyor. Kafeslere kapatılmaktansa doğal ortamda güzel onlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazlıkçılarca geri götürülmeyip buraya salıverilen kedilerden sonra nüfusları çok azaldı. Bir de avcılar var. Geldiğimiz gün, gece yarısı tüfek atıldı hemen yanı başımızdaki makilikte. Bir kaşığı doldurmaz onların eti, ama cıvıltıları bir dünya. Kimseler kuşlara zarar vermesin.

      Sil
  8. dün köydeki evimize girdiğimizde, ufak bir kuşcağız yatıyordu salonun ortasında. eve girmiş çıkamamış, belli :(
    bir haftadır martının biri sitenin bahçesinde dolanıp duruyor. kanadının biri kırılmış, uçamıyor. belediyeye ulaşamadık. bir iki kez indim, yakalamaya çalıştım, kaçtı gitti, sonra yine geldi ama yakalayamadım. arda sesi geliyor, üzülüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salonun ortasında :))) Pek keyfş yerindeymiş aslında. Martıya üzüldüm. İnsanlara yaklaşıp yiyecek bulmak derdinde olmalı. Vapurlarda simit veriyorlar, ekmek yer o zaman. Proteine de ihtiyacı var. Demişken... Paris'te Lüksemburg bahçelerinde dil peynirini elimizden kapan güvercinleri hatırlayınca.... Martılar peynire bile razıdır balık yerine karadayken sanırım.... Belki de yakalamışındır ben yazana dek...

      Geçmiş olsun bu arada. Sel filan. Oraların o güzelliği yapıyor bazen bunları da. Çok sevgiler. İyi tatiller. Oluşunun yanaklarından öperim.

      Sil
  9. Bizi de camdan bahçeye konan be tedirgin tedirgin yiyecek arayan kuşları seyrederiz. Camdan seyretmek bizim iyi yoksa çocuklar kovalarlar kuşları ;) kovalarlar diyorum ama gecen kus evine gitti benim oğlan, kuşların ayaklarından baglanmaları hosuna gitmemiş - anne yazık, kuşları ayaklarından bağlamışlardı sevmedim Oray'ı dedi :) ins bu hassasiyet yayılır da kuşları gördüğü yerde kovalamayında bırakırlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba çocuk kalbi. Kuşlarla oyun oynuyordur belki yakalamaca kovalamaca gibi. Ya da eve davetsiz konuk.

      Çok sevgiler :)

      Sil
  10. kuşlar doğayı güzelleştiren en güzel varlıklar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Çok güzel ve öz bir yorum Ömer. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Bazen yolda arabayla çok yakınına girdiğimiz halde uçmayanlar oluyor, tam ani fren yapacakken kanatlanıyorlar. Zamanlamayı müthiş ayarlıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendilerince bir oyun gibi. Rus ruleti mi derler bir garip oyun var ya, onun kuş dilindeki olanını mı oynuyorlar acaba? :)

      Sil
  12. ayyy senin de bir dünyan olmuş onlarla yaa. insanlardan daha iyi onlaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın :) Birkaç dünyam var galiba. Kuşlar ve doğa biri. Edebiyat biri. Arkadaşlar biri. Yakınlarım biri. Çok da değilmiş aslında. Başka dünyam da yokmuş; yazarken anlamış oldum :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci