14 Ağustos 2016 Pazar

Değerli Yazarımız Mehmet EROĞLU'dan Hayat ve Okumak Üzerine

Asla reklamını yapmadığı için hala olması gerektiği gibi tanınmayan, babası edebiyat öğretmeni kendisi inşaat mühendisi; ama ilk romanıyla ödül almış ve Nobelli yazarlara! hem de nasıl fark atarak kök söktürecek  İzmirli değerli yazarımız Mehmet EROĞLU’nun hayatı 
ve okumayı tanımlaması:

“Her insanın doğumundan ölümüne  kadar süren kısa ya da uzun bir ömrü vardır. Ama herkesin bir hayatı yoktur. Bir hayatımızın olmasını istiyorsak, önce onu edinmeliyiz.”

“Okumak, edebiyat bize yaşamak istediğimiz hayatlar armağan eder.”

“Eğer bir hayat edinmek istiyorsanız ya da edindiğiniz hayatın figüranı olmak istemiyorsanız, okuyun!”

"Okumak, en az yatırımla en çok getiri sağlayan bir eylemdir."


Çok seçkin  tanımlar gözükür bana. Sorun yapabilmek!
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 14.08.2016, 10:50
acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci

Paylaş :

35 yorum:

  1. Reklamını yapmayan o kadar çok değerlerimiz var ki.okumalı hep okumalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın Ceren. Edebiyata bakış çok önemli. Bakışlar malum. Yazan var yazarmış gibi yapanlar. Dopdolu ve okkalı yazıp da ne yazık ki edebiyata bakışın gerçeğinde gölgede kalanlar var.

      Bu vesileyle seni burada gördüğüme çok sevindim ayrıca :)

      Sil
  2. Muhteşem gerçekten! Bu arada paylaşım hızına yetişemiyorum hanımcan :) ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde günde en fazla iki paylaşımla mı yetineyim :)))

      Sil
  3. ''Bir hayatımızın olmasını istiyorsak, önce onu edinmeliyiz.”Çok sağlam bir söz.Mehmet Eroğlu'nu inceleyeceğim.Teşekkürler bilgi için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü çok sağlam bir edebiyatçı :)

      Sil
  4. mehmet eroğlu ile tanıştım yaa ankarada bir etkinlikte, başarılı bir işi varken her şeyi bırakıp doğaya yerleşmiş yazmaya başlamış. ilk kitapları çok çok iyi yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derincim, ben de mi öyle yapsam?

      Sil
    2. onun şirketi varmıştı demircim :) kapatıp gitmesi kolay olmuştur :)

      Sil
    3. Benim kapatacak bir şirketim yok :) Ama yazacaklarım çok. Hatta birkaç gün önce bir romanın adı ve konusunda anlaşmıştık bile bir başka blog adresinde :))))

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Yanlışlık için özür dilerim Derin :)

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alıştım yanlışa. Bir kez daha özür:))))

      Sil
  8. sana bir kolaylık söyleyim. sana gelen ve başkalarına yaptığın tüm yorumları gmail'den izle ve oku. blogdan okuma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle yapacağım artık. Teşekkürler :))))))

      Sil
    2. aaaa... iyi fikirmiş :)

      Sil
  9. Hiç okumadım ne ayıp etmişim. Mazeret olarak uzundur okumadığımı öne sürerek susma hakkımı kullanacağım. (Yazarken rengi atmış kırmızıya dönmüştü)

    YanıtlaSil
  10. Blog yazısı okumaktan, yazmaktan ve yorumlarımıza cevap vermekten fırsat bulamamışındır da o yüzden, biliyorum Yağmurcum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayıbımı örtmem için güzel bir kapatıcı oldu bu cevap. Olmadı bir tutam saç alıp yüzümü kapatırım :))

      Sil
    2. Bir tutan saç :))))))) Tabii tabii :))) İyi fikir :)

      Sil
  11. Tanıtılması gereken o kadar cok yazar var ki
    Hiç bir yazar unutulmaz sadece onun devri geçer onu hatırlamak hatırlatmak bizim sizin göreviniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Tırnakla dişle didinmek demek yazarlık. Uykuyu filan feda etmek. Bir sabah herkesin tanıdığı yazarlara hiç aldırmam. Ama kitap taslağı reddedilse de yılmamış ve kalemiyle başarmış yazarların kitaplarını samimi bulurum. Ayşe Kulin hayat hikayesini anlatmıştı iki cilt halinde. Ki son derece elverişli bir çevreden gelmesine rağmen çektiği sıkıntıları okuyunca gözüm çok korkmuştu. Hala da öyle. O yüzden reklamsız değerli yazarlarımızın yeri başka.

      Sil
  12. "Okumak, en az yatırımla en çok getiri sağlayan bir eylemdir."
    Ne doğru bir söz. Bende bilmiyordum bu önemli yazarımızı,sayenizde tanımış oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim. Romanları da gerçek hayat çıkışlı :)

      Sil
  13. Ne kadar güzel söylemleri var. Çok kıymetli olduğu belli.

    YanıtlaSil
  14. Çok doğru cümleler var."Bir hayatımızın olmasını istiyorsak,önce onu edinmeliyiz"Buna benzer anlam dolu cümlelerin sahibini ben de tanımak isterim.
    Tanıtmanız çok iyi olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar doğru söz dizimi ve anlam... Bu kadar anlamlı ve doğru dizimli olmayanların bunca bilinmesi.... :)

      Sil
  15. Şapkamı çıkardım, Japonlar gibi yerlere kadar eğildim bu sözler karşısında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japonlar'a hayranım. Ayrıca bununla bitmez ççoook severim.

      Sil
  16. Gerçekten de muhteşem ....
    Emeğinin hakkının bilinmesini diliyorum ...
    Teşekkürler canım benim sevgiler

    YanıtlaSil
  17. "edindiğimiz" hayatın figüranı olmak istemiyorsak... okumaya dair ne güzel bir yaklaşım.
    Öyle çok yazar var ki hak ettiği kitleye ulaşamamış. Sahip olduğu kitleyi hak etmeyenlerden çok daha fazla üstelik. Acaba sadece bizim ülkemize özgü bir hal midir bu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar yazar potansiyeli olup da bu kadar edebiyatçı kıtlığı yaşanıyor olması.... :(

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci