9 Ağustos 2016 Salı

Bozcaada’da bir çarkıfelek

Güzelliğine sıfat bulamadığım cennet gibi bir yer olan ve bitmesinden, tükenmesinden  ödüm kopan Bozcada’nın taş evlerinden birinin demir dış kapısı üstüne abanmış, bahçe duvarını kapladığı yermezmiş gibi demir kapı açıldığında içeri gireceklere de hoş geldiniz dercesine yaprak yaprak sarkmıştı sarıcı bitki. Çiçeklerin çoğu solduğundan yapraklar arasında epeyce arandım koskoca bir demeti andıran sarmaşığımsı dolantıda. Tek tük bile denemeyecek kadar az sayıda açmış çiçek vardı o an. Üç bile değildi belki onca daldaki çiçek sayısı. Fotoğraftaki işte o saklılardan biri. Bu çiçeğin üç adı var;  Çarkıfelek, Saat Çiçeği, Passiflora.

Pek saate benzetemem.  İlk adı daha uygun galiba. Çarkıfelek. Üçüncü adı, etkisi yüzünden olmalı. Bugün fotoğraf gruplarında bunu paylaştım.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 09.08.2016, 22:53
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci
Paylaş :

35 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Haklısın. Kala capcanlı doğası var. Tarım yapılıyor. Mimari zaten malum, çok güzel. Özgün. Gelincikler orada ya şurup ya da kurabiyelere renk ve lezzet veriyor. Çok selam ve sevgiler :)

      Sil
  2. Bu çiçeği ilk annemden duymuştum. O saat çiçeği dediği için benimde dilimde öyle yer etti. Üzerindeki saniye, akrep ve yelkovanı andıran yapısından dolayı saati anımsattığı için bu ismi vermişler çiçeğe. Benim bildiğim hikayesi bu :) Blog sayfamdaki saat çiçeğimin senin objektifinden ekranımıza yansıyan halide çok güzel olmuş. Teşekkürler.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsim vermelere bayılıyorum. Öykülerini dinlemeyi severim. Haklılar. Saat de denilmesini sağlayacak her türlü unsura sahip. Senin sayfandaki saat çiçeğine gözüm kayar hep. Biraz bakarım :)

      Sil
  3. Çok severim hem Çarkıfeleği hem de Bozcada'yı.. İkisi aynı yazıya dahil olunca da ayrı bir anlam kazandı. Taş evi, demir kapıyı, Arnavut kaldırımlı sokağı canlandırmaya çalıştım kafamda. Gittim geldim :)) Buarada güneş saatine olan benzerliğinden dolayı saat çiçeği denmiş olabilir yada bana öyle geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bozcaada, çarkıfeleğe ilaveten ben güneş saatlerini çok severim. Peri Bacaları diyarındaki taş evlerin duvarında ya da bedestenlerin ortasında kocaman güneş saatleri vardır ya, çoook severim. Çocukken düşlerimden biri Peri Bacaları'ndaki gibi bir kesme taş evde yaşayacağım ve kocaman avlusunda -orada ev bahçesine avlu ya da hayat deniliyor- büyücek bir güneş saati olacak. Ben de saati tahmin etme oyunu oynayacağım. En son Safranbolu'daki bedestendeki güneş saati resmi çekmiştim. İyi ki hatırlattın Yağmurcum. Çok sevgiler :)

      Sil
    2. Ne güzel bir hayalmiş bu böyle. Ben görmedim Peri Bacaları'nı. Ama görmeyi isterdim. Safranbolu'daki bedestende bulunan güneş saatinin resmini bende çekmiştim. Buarada konuyla hiiiiç alakası yok ama Pazar günleri kabusumdur. Buda mı tesadüf diyesim geldi :) Benden de kocaman sevgiler,

      Sil
    3. :))) Başka bir dünya oralar. Peri Bacaları’nın etrafı bağdır hep. Tarladır. Ihlara mesela. Havza nitelikli bir kanyon. Dolayısıyla Antep fıstığı yetişiyor içinde. Şelaleler ve şarlaklar yani küçük şelaleler egzotikleşiverir mi desem sanki tropik iklime mi döner desem. Yılan yastıkları kıpkırmızı açar. Adını aldığı sürüngen de bazen bir oyukta yöre çocuklarını deyişiyle güvencir –güvercin değil- avlamak için bekler. Bir de maden suyu dereciği vardır içinde akan Melendiz Çayı yanı sıra.

      Tesadüfler güzel  Çok sevgiler Yağmurcum.

      Sil
  4. Bozca ada ayrı güzel bu çiçekte Resim şahane :) Günaydın .....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönmeyi istemediğim, burada kalsam dediğim bir yerdi. Ve her gören de aynı fikirde :))) Bozulmamış, öykü gibi,tablo gibi, şirin, masal gibi bir yer.

      Sil
  5. Bozcaada yı bende çok seviyorum. Şimdi oralarda olmak vardı. Ama sanki en güzel, ilk bahar aylarında oluyor. Sokaklarında dolaşıp, EfiBadem Kurabiyesinden yemek ne güzel olurdu.
    Ben de hayranımdır çarkıfelek çiçeğine, ne muhteşem yaratılmış. Bir makalede, en kolay yetişen ve bakılan çiçeklerden olduğunu okumuştum ama Kıbrıs'ta pek göremediğim için yetiştirme işine de kalkışamadım. Belki sevmez bu kadar nemli ve sıcak havayı.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bademli domates reçelinden de bahsetmeli değil mi? Domatesten reçel olmaz değilmiş, olurmuş. Ne lezzetti. Gelincik şurubu, gelincik kurabiyesi ve domates reçeli... Offff, şimdi sıra mı, bunları hatırlamak için çok uzağız oraya :))))

      Sil
  6. Meyveli olanı da varmış bu bitkinin ama benim bahçemdeki de böyle sadece çiçekli. Ve pek sanatsal bir şey ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçen var anladığım kadarıyla. Ne güzel. Ankara'da çarkıfeleğe hiç rastlamadım. Çeşme'de de bir kez. Meyvesinden haberim yok. Gülgillerin mesela elmamsı bir meyvesi olur çiçek sonrası. Yanlış hatırlamıyorsan elma da gülgilllerden. Yasemin de zeytingillerden.

      Sil
  7. görüntüsü harika insan hayran hayran bakakalıyor bu çiçeklere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçekleri nasıl tanımlamalı. Biçimleri, renkleri, kokuları gözle görülürse, duyulursa en güzeli. Ama ortak adları çiçeği duyunca estetik, ıtır, güzellik zaten beliriveriyor ilkten akılda değil mi? :)

      Sil
  8. Passiflora aynı zamanda bitkisel sakinleştirici bir şurup.Acaba bundan mı yapılıyor diye düşünmeden edemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı etki bu çiçeklerde var. Yazımın sonunda açık açık yazmamaya çalışarak belirttim :)))) Bu bitkiden diye duymuştum.

      Sil
  9. Acemi Değirmenci'nin hızına yetişemez oldum. Tam yorum yazmayı düşünürken bakıyorum başka bir yayın var. Saatler geçmeden saat çiçeğine bakarken buldum kendimi. 3 isim de yakışıyor.Passiflora da bir sakinleştirici adı aynı zamanda.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilinen bir çiçek olduğu kesin. Ankaralılar bilir mi emin değilim. Burada görmedim. Ben de gezdiğim yerlerden biliyorum..
      Sizi yormak istemem. Birden çok yayınım varsa birisine -lüüütttfeeennn :)- yorumda bulunsanız unutmadığınız, es geçmediğinizi düşünmem için yeterli. Çok sevgiler bozkırımızdan yaylaya, size :)

      Sil
  10. izlandadayım iyi burası serin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorduk Derin, sıcaklara dayanamayıp soğuğa doğru gideceğini. Neyse memnunsun ya :))))

      Sil
    2. kuzey ışıklarında inşallah :)

      Sil
    3. Burada da meteor yağmuru olacak birazdan. Değişik bir adı vardı kuzey ışıklarının. İçinde bol ünlü ses olan bir sözcük. Çıkaramadım şu an İyi seyirler :))

      Sil
    4. Yanılmıyorsam Aurora deniliyor o muhteşem ışıklara.

      Sil
  11. Ne güzelmiş. Diğer isimlerini bilmiyordum. Bence saate de benziyor gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oturup saydım saat mi desem diye yapraklarını. On iki tane olsa tercih ederdim. Ama değil. O yüzden çarkıfelek demeyi seçtim. Seçme şansım vardı çünkü. Çünkü Ankara çiçeği değil. Ankara'daki adıyla öğrenmedim o yüzde :))))

      Sil
  12. Adı ne olursa olsun görünüşü güzel. Göze hoş geldikten sonra adının çok da önemi yok bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok ince işli, narin, renkleri göze güzel gözüken çiçeğin güzelliği, adı ne olursa olsun değişmeyecek. :)

      Sil
  13. bozcaada görmedim ya gideyim bir ada meraklısı olarak :)

    YanıtlaSil
  14. Dönmezsen şaşmam. Öyle güzel. Gelincik şurubu, gelincik kurabiyesi tadılmadan dönülürse o gezinin tadı tuzu noksan olabilir :) Domates reçeli eski Beşiktaşlı Milli Rum utbolcunun eşinin elinden en iyi. Fotoğraf bekleriz o güzel yerden. Koyun sürüleri, kale.Bir de komşusu Gökçeada var. O daha yetişememiş Bozcada'ya. Ama ben orayı da çok sevdim. Orada da Nefise Karatay'ın babasının kahvehanesinde sakızlı kahve iyi gidiyor.

    YanıtlaSil
  15. Olmadık yerde, taş aralarında karşıma çıkıyor çarkıfelekler. Görünce "Hava iyiden ısındı." diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmim ettim, Ankara değil oralar :))))

      Sil
  16. Bozcaadaya geçen yıl gitmiştim ve resmen aşık oldum. Doğallığı henüz bozulmamış bir yer. Umarım çok fazla ayak basmaz, el değmez.
    Çarkıfelek meyvesini duymuştum ama ciceğinı görmemiştim hiç. Güzelmiş 😊 sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bozcaada'yı gören herkes senin yazdıklarını hissediyor değil mi? Başkası mümkün değil çünkü :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci