22 Ağustos 2016 Pazartesi

Ekinler Sararırken Bir Gülhatmi

Yeşil sözcüğü, yaşıldır asıl. Yaş kökünden gelir. Yaş olursa toprak yani su değerse yeşil olur ancak da ondan.

Temmuz yaşıldır; yani yeşil. Ağustos’a göre hem de yemyeşil. Haziran’ın hemen ardından gelişinin mirasını yer. Ağustos’a bir şey kalmaz ama bahar yağmurlarından. Kırıntı bile.

Bozkır buralar. Karasal iklim hükmünde. Bu sitem değil. Karasal iklimin güzelliğini Ankaralılar bilir. Yoksa tek Ankaralı kalır mıydı Ankara’da? Güzellik ille denizde değildir. Bu, doğuyu görünce öyle bir anlaşılıyor ki.

Terk edilen tarlalar şimdi  akın akın Ankara’nın eski kadim semtlerinden kaçanlarla dolarken gün geçtikçe ekin biten tarlalar kule biten sitelere dönüşüyor. Kıyıda köşede kalan son yabanileşmiş tarlalar kendi halinde. Baharda hala çavdarları başak başak boy veriyor. Altın yusufçuk bugün de geziniyordu kurumuş yabani havuçların kupkuru  taç yaprak sapları arasında. Serçeler, kondukları yerde   salıncakta sallanır gibi sallanıyor otların yan dallarında.

Hemen yolun başında nasıl bir neşeyle yolun öte yanındaki bloklara nispet yaparcasına boylanan, tümden pembe çiçeklerle donanmış  gülhatminin neredeyse kökünden biçilmiş olduğunu gördüm bir iş dönüşü. Dipte  gövdesinden birazcık kalmıştı. İki karış kadar.
 
Çiçek olsun da, kökten sökülmesin de tek, o iki karış  yaralı ana daldan pembe gülhatmiler biter yeniden. Bitmiş de. Sararmış, anız olmuş ekilip biçilmeyen anız görümündeki eski tarlanın solgun sarına teselli olmuş sanki pembeliğiyle. Kesilen ve tohum dolu üst kısım da yanı başında, yerde. Bugün resmini çektiğim pembe gülhatmi, fotoğraf gruplarımdan sonra blogumda.

Hayat, hayatın engebeleri, engellemeleri, mücadele, ayakta kalma, neredeyse yok olmuşken hayata tutunma…
Gülhatmi bugün öyle çok öykü anlattı ki…
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 22.08.2016, 21:01


Paylaş :

38 yorum:

  1. O çiçeğin adı gülhatmi miymiş?Çocukken çok vardı her yerde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Çocukluk çiçeği gerçekten. Bu yıl buralarda her rengi açtı. Beyazı da :)

      Sil
  2. Kuştan, çiçekten hikayeler çıkarmak. Bu ne güzel bir yetenektir.

    YanıtlaSil
  3. Ben de görürdüm ama isminin gülhatmi olduğunu bilmiyordum, çok güzel çekmişsin, Ankara'nın bozkırını, havasını, iklimini çok severim, İstanbul'un yapış yapış sıcağı yoktur burada. Missss....canım Ankara'm hem Ata'mız da burada uyuyor ya, başka hiçbir şehre değişmem. :)
    kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Hemfikiriz Müjdecim.

    Bu, gülhatmi çiçeği. Bir de hatmi ağacı var. Ben asıl onu severim. Buna benzer kocaman çiçekler açar. Beyazını tercih ederim ben. Beyaz, eflatun, pembe renkte açmış bir dünya çiçekle dolu çok güzel bir ağaç.

    YanıtlaSil
  5. Bu çiçeği hatmi çiçeği olarak biliyorum ben. Yaylada evin bahçesinde çoktur.Şimdilerde solmaya yüz tuttu. Blogda fotoğraflarını da çok kullandım. Eski yaylacılar ayı gülü diyorlar. Eskiden mağaraların kapısında çok olurmuş.
    Soğuk algınlığına çok iyi geliyor. Burada her rengi var. Bordosu da çok güzel.
    Sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağacına hatmi deniliyor. Çiçeğine hatmi dendiğini de duydum. Ağacı çok güzel. Baştan aşağı çiçeğe bürünnüş bir ağaç düşünün. Beyaz beyaz. Eflatunu, pembesi de var tabii.

      Bende ayı gülü adını sevdim. Tam anlamıyla doğa gözlemi sonucu verilmiş bir ad olduğu besbelli olduğundan :)

      Sil
  6. Her tarafta karşıma çıkardı bu çiçek. Hiç bir yerde ekilip dikilmez bilirim. Doğada kendi haline boy gösterir. Adını bilmezdim. Sayenizde onu da öğrendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi göbeğini kendi kesen bir bitki. Tohumunun uçup kaldığı yerde çıkıyor sanırım. Kimseler dikmedi buradakileri de. Zaten insanlar nedense park bitkilerine, çiçeklerine pek merak sardı. Kimse yaban mersini Karadeniz'deki adıyla "likapa" dikmiyor mesela. Kar yemiş dikmiyor. O her yerde meyve vermez; ama yaprakları kauçuk ağacını andırır. Manolyayı andırır. Nefistir. Meyvesi de tek tek koca taneli bir üzüm salkımı gibidir.

      Çiçek, bitki konusu açılınca... Söyleyecek çok şey var.

      Sil
  7. Ne güzel, ne güçlü Gülhatmi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O bomboz kule dikilmeyi bekleyen eski çavdar tarlasını öyle neşelendirmiş ki kıyıdan kıyıdan :))

      Sil
  8. Rahmetli Barış Manço'nun şarkısından aşina olduğumuz güzellikle tanıştırdın birçoğumuzu.Ne güzel oldu.Nane limon kabuğu hatmi çiçeği... Sen çok yaşa emi Acemidemirci ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep o arsız pembeden. Parlak parlak görünce çekmeden edemedim resmini.

      O şarkı kulaklarımda çınladı resmi çekerken. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Onun taç yapraklarının arası yapışkanlıdır ya hani. Çocukken onları ayırır, burnumuza, yanaklarımıza yapıştırırdık. Hatta geçenlerde bir arkadaşla piknikte bu çiçekten görünce ona da söyledim. Yüzümüze yapıştırıp güldük halimize :) ❤

    YanıtlaSil
  10. Pembe yanaklı olmak için iyi fikir :)

    YanıtlaSil
  11. Yaaa doğayı ne kadar iyi tanıyorsun... Bayılıyorum.. İlk kez duydum yeşil'in yaşıl olduğunu... Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. :) Teşekkür persephone. Zaman zaman fırsat olursa böyle, yaşıl gibi, başka doğa kadar ilgili olduğum konular da ortaya çıkıyor. Var epeyce öyle konu... Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  13. Fatmagül derdik biz de buna. Barış Manço'nun şarkısındaki Hatmi çiçeğinin bu çiçek olduğunu öğrendiğimde çok şaşırmıştım ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep bir gül getirilmiş galiba ismine. Makbule Hanım'ın yaylasındaki adında da gül vardı. Ben ağacını çok severim. Çiçeği de bomboz bozkıra renk saçıyor. Barış Manço'nun şarkısında geçecek kadar da şifalı :)

      Sil
  14. Allahın mucizesine bakarmisin o kadar sararmış otun içinde o güzel çiçek ben burdayım diyor :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarıya neşe oluyor pembe pembe. Sevgiler :)

      Sil
  15. Görmüşlüğüm var bu çiçeği . Fakat adının gülhatmi olduğunu bende bilmezdim. İmkanım olsa kış çayı yapmak için biraz toplamak isterdim :) Bitkilere ayrı bir düşkünlüğüm var .
    Doğa ne güzel şey. İsmi gibi dolu dolu. Ellerinize sağlık

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazsız, kaprissiz bir çiçek. Kendiliğinden her yerde bitiyor. Her renkten. Geçenlerde yolumun üzerinde beyazı açmıştı. Nedense yolumun üzerinde çiçek açmasına ya da bazen dökülmüş gül yaprakları olmasına memnun oluyorum. Sanki doğa ayağınıza gelmiş gibi.

      Sevgi ve selam ile.

      Sil
  16. Gülhatmi ne de güzel direniyor sararan dallara..:) Çekimler harika.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  17. Ekinlerin sarardığı başka diğer çiçeklerin solduğu şu sıralar o parıltılı pembeyle açıyor. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  18. Bıktım artık, yapamayacağım dediğimiz yerde şuncağız gülhatmi kadar olabilsek dünyayı yerinden oynatırdık be!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun bir resmini çektim görsen gülmekten hal kalmaz. Karşıda kuleler... Gökyüzüne merdiven gibi. Yolun bu yanında da gülhatmi boylanmış. Bakınca kuleyle boy ölçüşüyor. Gülhatmiler çok şey anlatıyor. Oncağız kadar olmak var :))))

      Sil
  19. Gülhatmi.. Hüüp diye içime çekip duduklarımı çepeçevre sarmasına bayıldığım çiçek :)) Tutunmayı başarmış, bana inadımı hatırlattı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken hanımeline "ballı baba" derdik. Ve onun çiçeğinin dibindeki balı ziyan etmezdik ... Aynı şeyi akasya çiçeği içinde yapardık; ama akasya çiçeğini yerdik. Ben hala akasyacıyım.

      Sil
    2. Offf çok severim Hanımelinin balını. Ama akasyayı hiç denemedim. Merak ettim şimdi nasıl bir tadı var ki?

      Sil
    3. İnceltilmiş bir tat. Nefis. Çiçek ıtırlı, tatlı. Pasta çok kaba onun yanında. Çikolata çok koyu. Anlatamadım; ama çalıştım en azından akasya lezzetini.

      Sil
    4. Bu merakla gel de 1 sene bekle. Ne zamansız bir merak oldu bu.

      Sil
  20. Belki de ben erken bahsettim :)

    YanıtlaSil
  21. Sözcüklerle olan bilgi birikimine hayranım.

    Ne güçlü bir çicek,çiceklerin güçüne de hayranım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman adımın çiçek kökenli olmasına çok sevindim :)
      Selam ve sevgi ile :)

      Sil
  22. foto çok güzel yine çiçek de çok güzeeel :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci