28 Ağustos 2016 Pazar

Kaşla göz arasında ibibik; gönül alan kuyrukkakan

Nihayet hüthüt. Yani ibibik. Bol ismi olan bir kuştur. Hüthüt, ibibik, çavuş kuşu hep onun adları. Başka adları olduğunu da duydum.

Senelerdir duyarım sesini. Yaza gelmeden sabah erkenden alçak tonda öter hep. Mazıların altından. Tepelerin eteğinden. Çitin hemen berisinden. Göremedim ama bunca zamandır hiç, sesini duymakla kaldım. Hatta sesin geldiği yerden emin olsam da “demek ki aslında başka yerden sesi geliyor galiba” dediğim oldu.

Bunca zamandır üç kez görmüşlüğüm var hüthüt ya da ibibiği. İlki yirmi yılı geçkin bir süre önce Sarı Germe tatilinden. Bir anlığına gördüm  tıpkı bugünkü gibi. Bir çamın sık dalları arasındaydı. Birkaç saniyeliğine içinde şöyle bir gözüme ilişmişti.

İkincisi Nahçıvan gezisinde. Yakınlarda. O görkemli Kafkas doğasının güzelliğinde apayrı bir güzellik olarak. Yine yalnızca bir anlığına.

Üçüncüsü bugün. Çite konmuştu. Koyu, kızıllaşmaya başlamış  kirli sarımtırak pek süslü tüyleri, başındaki hotozuyla. Çit tellerinin birleştiği  beton direğin üzerinde duruyordu. Uzaktı. Çıplak gözle görülemeyecek kadar. Hemen çekmek istedim. Ama makineme davrandığımı görmüş olmalı ki çekmek istediğimde çitte yoktu. Bir anlığına da olsa görmüş olduğuma sevindim sonunda. Şu ibibiğin ettikleri :)

Neyse, gözüktü sonunda hüthüt. Tam sesini duyduğum yerde. Yere konduğunda asla görülemeyeceği  doğa oyunları içinde. Ki gözükmesin zaten.

Pek çok hayvan bir şey simgeler, bir anlama gelir. Tilki mesela. Kurnazlığın sembolüdür. Kaplumbağa ya da baykuş bilgeliğin timsali. Hüthüt kuşu da bir kavramla özdeştir. O da, o kavramın simgelerindendir.

Dün bir türlü net olarak fotoğraflayamadığım kuyrukkakan bugün yine tüm telaşı, bir yerden bir yere kalkıp kalkıp konuşu ile dünkü uğraştırmasından sonra gönül almak istercesine pozlar verdi. Ve  ilk kare, fotoğraf gruplarımdan sonra buradaki yerinde.

Bazı kuşlar sizden bir hareket olmadan kaçmazlar. Yaklaşmanız halinde, bir hareket halinde havalanırlar. Kuyrukkakan, huzursuz bir kuş. Kuyrukkakanın kaçması an meselesi. Değil hareket, çıt çıksa uçuverir. Resmini çekmek bu yüzden meşakkatli. Çit tellerine konduğunda epeyce kaldığı oluyor, belli ki yoruluyor ikide birde kalkıp uçmaktan; ama makinenin sesini duymasın… Başa dönüyoruz. Yeniden nerelere kondu diye taramaca o zaman.

Yine de düzinelerce resmini çektim kondukça. Hava kararmaktaydı ve tepelerden dolayı da bir buçuk saat önce güneş görünmez olunca netlik tam değil. Ben de renk ayarlarını yapamadım bile onu  poz verir bulunca. Güzel pozlar verdi bugün. Kerkenez çok yakınımdan,  birkaç metre mesafeden, tam göz hizamdan uçtu. Tüyleri paslı kızıl kanatları ve gök renkli başıyla. Kuşlar, iyi dostlar :) 
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 28.08.2016, 19:25


Paylaş :

30 yorum:

  1. sayende ne çok kuş ismi öğreniyorum. fotoğraflar da cabası.
    kuş gözlemciliği mi yapıyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat buldukça. Gruplarla değil. Yakın çevrede. Çeşme'de. Ağaç olan her yerde :)

      Sil
  2. İbibikler öter ötmez ordayımmmmmm
    Hiç aklıma gelmezdi şu ibibik nasıl bir güzellik diye, sayenizde tanıştım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkısı da çok güzel. Böyle güzel kuşa böyle şarkı. :)

      Sil
  3. Size Kuşların Efendisi demek gerek. Onlara farklı gözlerle baktığınız kesin. Bizim göremediklerimizi görüyorsunuz. Bu güzel dostluk hiç bitmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Çok beğendim "Kuşların Efendisi" çağrınızı. Hiç şikayet etmem. Keşke öyle olsa.

      Sil
  4. Benim de hemen ibibikler öter ötmez ordayım geldi aklıma.Demek ki şarkılarda bile geçen kuş,buymuş :) Vay be adına bile şarkı var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, net söylememişim demek ki. Bu, kuyrukkakan. İbibik değil. İbibik daha büyük, hatta buna göre birkaç misli. Hotozlu. Göğsü beyaz değil. Koyu sarı, sırtı beyaz siyah şeritli. İbibik gözüktü. Gördüm çitte. Kuyrukkakanı aranırken. Bu arada makinem kapalı. Açıp çekeceğimde yerinde yoktu.

      Henüz çekebildiğim tek bir ibibik karesi yok. Zaten görebildiğim üç keresinde de saniyeler boyunca ancak görebildim. Ama gördüm...

      Sil
    2. Bir de iyilik istiyoruz o zaman :)

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  5. Kuşlar iyi dostlar gerçekten Acemi Demirci😊 Baharı müjdelerler, sevinç getirirler😊 O kadar severim ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmez mi kuşlar :))) Her canlı onlar gibi hem şarkı söylese hem gökyüzünde hem yerde hem dalda hatta kimileyin suda güzel seyirler suda... Renkleri, desenleri.... Onlar çok güzel.

      Sil
  6. Evet maalesef çok haklısın arkadaşım kuşlar iyi dostlar. Hem de ne iyi dost. Çook sevdiği muhabbet kuşunu kaybeden ve günlerce arkasından ağlayan biri olarak onların ne kadar samimi içten bir dost olduğunu çok iyi bilirim. Hüt-hüt ya da ibibik kuşlarını görmüşümdür mutlaka ama sanırım ismini bilmeden bakmışımdır muhtemelen. Hüt-hüt kuşu hem Kur-an'da geçiyor ve hem de hasret türkülerimize konu olan kuşu bize tanıttığın için teşekkürler. Emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Hanife. Muhabbet kuşu için üzüldüm. Hüthüt kuşunu fotoğraflayamadım. Umarım çekebilirim resmini. Kuşlar başka :)Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. Oh nihayet bildiğim bir kuş türü:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimdeki kuyrukkakan mı? Bir gün ibibiği yani hüthütü de çekmeyi diliyorum. Sevgiler :)

      Sil
  9. Evlenmeden önce evde babamın kanaryasını beslerdim. Eşimin astımı nedeniyle evlendikten sonra evde tüylü hayvan bakamadım, senin bu kuşlar böyle arz-ı endam ettikçe ben adamın başını yiyip ya fotoğraf makinesi alacağım, ya da kuşu böceği çok olan bir yere taşınacağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) İkisi de olsun :)))

      Evde hayvan ben de beslemiyorum. Onları kendi ortamlarındayken seviyorum.

      Sil
  10. Çol güzel yakalamışsın :) Şirin ibibik :D Şaka şaka kuyrukkakan, ama bu kadar şarkısını söyledik bir ibibik de gelip poz versin artık :D

    YanıtlaSil
  11. Bugün Emel teyzemle görüştüm. Çok mutlu oldu. Annenin ismini merak etti.Merakla telefon bekliyor benden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İleti adresini yazabilir misin? Orada yazarım. Ama Annem'in Babasını bilmeyen yok. Ziya Hoca. Yusuf Ziya Güvenç. Beni de tanır Utku Teyze. Yasemin ben.

      Sil
    2. sertaccihan@hotmail.com mesajını geç gördüm yarın ararım

      Sil
  12. Çok güzel bir kuş, üstelik poz verme konusunda da hiç fena değil :)
    Fotoğrafı çeken sen olunca belki naz yaparak ama güzel pozlar vermiş :)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  13. Poz veren kuyrukkakan. Birkaç gündür ben onları görebileyim diye ellerinden geleni yapıyorlar ki sabahın erkeninde -onların yemlenme vaktidir - ve akşam üzeri. Bu sabah keklikler gözüktü. Hatta uçtular. Boz renkli gözükürler uçarken. Kanatları güvercininki gibi filan açık değil hep çırpınır halde. Kerkenez sabah ta nerelerden öttü ki hep balkonun önünden geçerken ötüp seslenir. Çıkıp baktınm. Hatta fotoğtafladım. Sabah durakta yine yukarıda, başımın üzerinde dönüyordu. Serviste bir baktım serçe sürüsü hiç alışıldık olmadık halde servis izliyor. Aksam yine kerkenez. Ve daha ötesi bu kuyrukkakana arabadayken yan park yeri önündeki mavi çamın tepesine gelip kondu. Bir müddet seyretti. Dayanamadım. Fotoğraf makinemi alacakken uçtu. Kuşlar böyle. Akıllı. Anlayışlı. Sevimli. Güzel. Neyse zaten bunları birazdan yayınlayacağım. Bugün çok dar bir gündeyim.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  14. Yanıtlar
    1. Evet. Seviniyorlar da sanırım onlarla ilgilenince :)))

      Sil
  15. Hüt hüt herkese görünmüyor biliyorsun şanslısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir huyu olduğunu bilmiyordum. Öyle miymiş :)))

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci