20 Ağustos 2016 Cumartesi

Kısacık bir sözcük; ama anlamı hiçbir sayfaya sığmadı!

Dağ, çatısız bir dev evdir. Odaları ağaçların dalları, otların arası, ağaç gövdelerinin oyukları, kovuklar, taş oyuntuları, belki mağaracıklar, çalı dipleri, toprağın derinleridir.

Dağ demek, koşanından sürünenine, kuşundan, böceğinden, arısından uçanına, karıncasına çeşitli ufacık  canlının  orada görünmez olup ortak adlarının DAĞ olmasıdır.
 
Dağ, anı anına tutmayan, zirvesiyle eteğinin çiçeğine, havasına kadar  farklı olduğu inişler çıkışlardır. Hele bir krater gölü ile topaz yüzük takmışsa. Hele bir zirve çanağı varsa. Yani krater ağzı. Hasandağı’ında  iki tane  hem de.

Şarlaklardan şelalelere dağın içlerinde saklı gizemler,    görünce çıldırtacak güzellikte tablolardır ben gibileri. Dağ, kısacık bir sözcüktür; ama henüz hiçbir sayfa açılımını sığdıramadı satırlarına!!!

İşte dağ bile değil arkadaki tepelerden fotoğraf gruplarımda bugün paylaştığım kare. Şimdiye dek yalnızca bir kez görüp  fotoğraflamamın ardından yine fotoğraf gruplarımda paylaştığım, duyanı belki uyku tutmayacak kadar korkutucu çığlık atan  yılan kartalı.

Bugün yine buralardaydı. Hareketlenince ben daha iyi kare peşindeyken , ürktü kaçtı sanırım. Ama yine de çekebildim. Çığlık atmadı bu kez.
  
DAĞ; Kısacık bir sözcük; ama anlamı  hiçbir sayfaya sığmadı!
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 20.08.2016, 10:23

Paylaş :

31 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bizim güzel öğrenci kızçemiz :)

      Sil
  2. Bu kartal buralardaysa etrafta yılan da var demektir, aman dikkat!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Calimerom, var. Ben bir kez sabah işe giderken bir parlak yumak halinde yolda önde görünce duraksadım. Anladım hemen. Ama başını koparmışlar. Yandaki bitmemiş müstakil evler sitesinden bulup atmışlar herhalde. Oysa öldürmelerine gerek yoktu. Hiç insana zarar vermediler. Başıboş köpeklerden çok çekti ve çekiyor buralar; ama onlardan tek bir zarar gelmedi. Köpeklere de acıyorum. Ya sürü olup saldırganlaşıyorlar ya da aç kalıyorlar. İnsana, hayvana, bitkiye yetişebilseydik....

      Sil
  3. Dağ... Şu an bulunduğum yerde sağımda solumda ve arkamda... Neler saklıyorlar diye düşünüyorum. Hem haşmetli hem huzurlu... Bir tane martı görebildim henüz, bir de bir anne kedi ve yavrusu var, pek korkmuşlar, birileri kötü davranmış belli ki, onları besliyoruz. İki günüm kaldı yeşilin ve mavinin içinde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karadeniz mi? Martı olduğuna göre :))) İki günün tadını çıkarmanı isterim.

      Sil
  4. 'topaz yüzük', 'zirve çanağı'...ne hoş benzetmeler.
    dağlar muhteşemdir.
    içinde dağ geçen tüm şarkılar ve türküler de öyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek topaz yüzük benim benzetmem. Dağlı şarkı, türküleri ben de çok severim. :)

      Sil
  5. Ayyy çok korktuğum bir şey varmış..:((dağları seviyorum hele şu The Sound of Music'i izlediğimden beri hayranım dağlara, tepeler, kırlara ama o şey yüzünden (yukarıda söz etmişsiniz)ismini bile yazamıyorum çok korkuyorum ya fobi derecesinde...:( kartal varsa demek o da var ııı!!!!
    Çok güzel anlatmışsın yine roman tadında kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Dağlarda her canlı olur. Hatta Anadolu parsı gezermiş eskilerde. Atmış yıl öncesine kadar. Şimdi de foto kapana yakalanıp görülenler var. Haberlerde görünce çok seviniyorum. Bir dünya trekinge gittim Bolu Dağı'ndan, Doğu Karadeniz Dağları'na hiç rastlamadım sürüngene.
      Onlar bizden korkuyor. Ama Kuşadası, Dilek Yarımadası Mili Parkı'nda yaban domzları cirit atıyor. İnsanların yanına geliyorlar.

      Sil
  6. Ne kadar farklı bir tarzda yazmışsınız çok hoş olmuş gerçekten :)) Sanırım farklı yapan anlatımınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Dağlardan bahsedince böyle oluyorum galiba :)

      Sil
  7. Çok güzel bir dağ anlatımıydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Cem Kazan. Dağların güzelliği yansımıştır sanırım :)

      Sil
  8. Belki bu kez sevinç çığlığı atmıştır, utangaç bir selam vermiştir sana kim bilir:) Çok güzel anlatmışsın bizlere. Teşekkürler.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  9. Bugün piknikteydik.Sığırcıklar ötüp duruyordu.Aklıma siz geldiniz.Bakın sığırcık kuşunu bile öğrenmişim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim. Ankara'da piknik için çok uygun bir gündü.

      Sil
  10. Toros Dağlarının bazı yerlerinde şelale gibi akan sular, kaynaklar, küçük akarsulara da rastlıyor insan.Bir de çok değerli madenler. Son yıllarda domuzlar da görülüyor.
    Dağların eteklerinde harika yerleşim yerleri, köyler var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toroslar'a hayranım. Sedirinden kokusuna. Orada her şey çok güzel. Ne şanslısınız. Fotoğraflar beklerim sizden o halde. Çok sevgiler :)

      Sil
  11. Dağ ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi.... Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Teşekkürler persephone. Çünkü dağlar çok güzel. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. hasandağı ve yılan kartal. senden duydum. kartallara bayılırım yaaa :)

    YanıtlaSil
  14. Hasan Dağı'nı İstanbul'da, Ege'de hatta Karadeniz ve ötesinde pek bilmezler :))) Hattuşa desem...İşte savaşmayan, bilinen ilk kaya resimlerini yapan, tarım ile uğraşan o görkemli uygarlık Hasan Dağı gölgesinde yeşermiş. İlk kaya resimlerinde de Hasan Dağı var. O kadar muhteşem ki... Öykülerimde çok anlattım. Kendisi için de yazılarım var. Ankara'dan Aksaray'a girişten epeyce önce karşıya dikilir. Zirvesi hep karlıdır. Bir yanı doğal meşe ormanıdır. Halvadere köyü -ki şimdilerde köy değil; ama köy demeyi ben severim- eteğindedir. Öyle bir suyu var ki o yemyeşil köyün. Şeker gibi. Bir de adet varmış. Duyunca hemen aklıma kurgusu geldi ve Çatlançanak Mevsimi adlı öykümü yazdım. Dilek tutulurmuş orada. Zirvede. İki zirve çukurlu. Yani kraterli. Sönmüş yanardağ. Güzelliğini anlatmakta yeterli olamayacağım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzelmiş. ayrıca dilek de zirve de :) ya bak sen seversin anadolu efsaneleri adlı kitap var. çok uygun sana :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim Derin :)

      Sil
  15. Yılan kartalı,pozunu vermiş yine sana.
    Dağı anlatınca böyle güzel kıskanmıştır.
    Özlemişim yazılarını.

    YanıtlaSil
  16. Öyle oldu. Ben de o güzel anlatıma doyamadım bugün :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci