13 Ağustos 2016 Cumartesi

Kuş Saklambacı


Birkaç hafta önce yan site bahçesindeki mazıların dibine konduğunda görmüştüm bu yıl ilk kez. Fotoğraflayamadan havalanmıştı. En ufak bir sesi bile duyabiliyor kuşlar. Ve duydukları zaman pııırrr…


Bugün tesadüfen fark ettim. Açıkçası çıplak gözle, birkaç metre gibi çok yakından olmadıkça  ya fark edilemez ya da en iyi ihtimalle serçeden ayırt edilemez çoğu tür. Diyelim ki fotoğraf makinenizin objektifinden,  yakınlaştırmayla seçebilirsiniz ne cins kuş olduğunu. Ya da en iyisi dürbünle bakmak; kırlarda, dağlarda.

Sanki kurbağa ayaklarını andıran  renkleri matlaşmış mazı yaprakları arasında, mazının uzayıp gitmiş ince ana dalında saklambaç oynar gibi kendini göstermemeye çalışarak epeyce bir oyalandı. Hava rüzgarlıydı. Objektif sallanıyor bu yüzden. Bulanıktı da. Çok uzak mesafe olmamasına rağmen  çok da iyi çıkmasa da idare edilebilecek bir sonuç verdi yine de çekim.

Saklambacı seven kuyrukkakanın mazı dalında, mazı yaprakları arasındaki oyununun fotoğrafları. Sobelendiğini hala bilmiyor.
(Her hakkı saklıdır)

 Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 13.08.2016, 23:14

 @AcemiDemirci
Paylaş :

20 yorum:

  1. Doğa bize huzur veren, sürekli takip edebilsek kim bilir ne kareler yakalayabileceğimiz hareketlilik içinde .Bir gün yazlıkta arkadaşımla balkonda oturup, çimenlerin üzerinde nasiplerini arayan serçeleri neşeyle ve ürkmesinler diye hiç kıpırdamadan seyrediyoruz .Ne yazık ki telefonlarımız içerde kalmış.Arkadaşım da doğa aşığı ve içindeki hiç bir hareketi kaçırmayan biri.Bana 'Serçelere bak!''dedi.Hepsi birden durmuş havaya sabit bakıyorlar ve kıpırdamıyorlardı.Bu neredeyse beş dakika sürdü.Sonra birden, hepsi kıpır kıpır oldular.Bu durum bizi çok etkiledi.Hikmeti nedir diye çok düşündük.Benim aklıma sonra gelen şu oldu.Bir yazımda hayvan sevgisinden bahsedeceğim, desteklemek için bir takım değerli sözler arayışına girmiştim. Hayvanların O'nu tesbih ettiklerini ve insanoğluna ibret olması gerektiğiyle ilgili bir ayeti yazıma geçmiştim.İşte öyle bir andır diye düşündük.Sevgilerimle Ayşe kardeşim.Hayırlı geceler dileklerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öle bir an yakalamış mıydım ben de diye düşündüm bir an. Hatırlayamadım. Ya da denk geldiysem bile fark etmedim galiba.

      Ancak serçelerin kum banyosuna zaman zaman rastlıyorum. Tam hamam sefası yapıyorlar kumda. Çok eğleniyorlar bir de. Epeyce fotoğrafladım da o hallerini.

      Sevgilerimle :)

      Sil
  2. Gören gözlerine sağlık... Ben kesin serçe diye bakardım:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzaktan fark edilmeleri çok güç. Başka kuş sanıp da fotoğrafını çektiğimde diyelim ki sapsarı bir kuş gördüğüm zaman sürpriz sözcüğünün gerçek anlamını gerçekten anladığım anlar. Bu arada bu cümleyi yazarken fark ettim ki kuşlar, insanların artık vakti kalmayan bu konuyu biliyor :)

      Sil
  3. Kuşlar daldan dala binbir oyunla uçup dururken neden sobelenmeye istemezler?
    Onları insanlardan bu kadar uzaklaştıran saklambaç oyununun acımasızlığı mıdır acaba? Yoksa geçmiş deneyimleri çok mu inciticidir?
    Kişilerin niyetinden kuşku duymasalar belki poz bile verirlerdi.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuş yüreklerinde insana karşı güvensizlik var galiba. Onları seven insanlar bile bir bakıyorsunuz nesli tükenmekte olan bir kuşu avlayıp tenceresinde pişerken resmini çekiyor o kuşun canlı canlı dalda resmini çekmek yerine....

      Sil
  4. Çok komik ya tipe bak :)) birgün fark edilmemek için saçımdan bir tutam alıp yüzüme doğru tutmuş ve gayet iyi saklandığıma kanaat getirmiş bir salağım ben, o da benden farklı değilmiş :)))

    YanıtlaSil
  5. Estağfurullah Yağmurcum, salak filan yok aramızda. Aksine sen sosyal zekası yüksek birisin. Çok farklı zekalarımız var. Daha yakınında olanlar sana söylüyordur mutlaka bunları. Hani annen, ablan, teyzen, halan filan :) Biz burada gördüğümüzle bildiğimizden sosyal zekayı fark ediyoruz elbette tek.

    Ama güleceğim yine de. Bil bakalım niye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güne çok esrarengiz başlıyorum iki gündür :) acaba niye? Bugünde enteresan bir biçimde erken uyandım kendime gelipte bulabilir miyim ki?

      Sil
    2. Yağmurcum, erken kalkan yol alırmış :)

      Sil
    3. Kahvemden bir yudum almıştım ki etkisini gösterdi. Yorumun kapalı olmuş sanki. Erken kalkan yol alırmış, o yol "kendime gelip de bulabilir miyim?" diye soruyorsun ya... İşte bulmadaki yol :)))

      Kahve iyi şey. Hele de sabahları. Zihin açıyor :)))))

      Sil
  6. Sobelendiğinin farkında olmadığı için pek de rahat:) Sizden iyi dedektif olabilirdi :)

    YanıtlaSil
  7. baksanaa, alkatraz kuşçusu diye bi film var sen deee ankara kuşçusuuu kikirikii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Çok kez seyrettiğim eski, siyah beyaz bir film. Gerçek hayat öyküsü diye hatırlıyorum bir mahkumun... Bu sıfatı çok beğendim. Sevgiler :)

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Evet :))) O yüzden hap saklanma halinde kuyrukkakan. Sesini duyuyorum ama kendisi yok. Bir de hüthüt ya da diğer adlarıyla ibibik ya da çavuşkuşu... Sesini yıllardır duyarım; ama bir kez bile göremedim. Bir poz için onca zaman bekledim. :)

      Sil
    2. Nerede gördüm bilir misiniz hüthütü? Nahçıvan'da.... Buradakiler utangaç demek ki :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci