27 Ağustos 2016 Cumartesi

Mazı tepesindeki küçük yürek pıt pıt atarken

En ufak bir çıtırtıda, belli belirsiz bir harekette bile ürküp kaçan kuşları fotoğraflamak hayli sabır ister.  Başlarını ne zaman nereye döndürecekleri belli olmaz. Başka yöne  bir zıplayışta geçiverirler dalın tepesindeyken. Ben fotoğraf çekmek için saatler harcıyorum. Onca fotoğraf arasından da bir tanesi  ya işe yarar oluyor ya da bulanık olduğundan bir başka sefere kalıyor iyi poz.


Ufacıktır çoğu kuş. Serçe, kuyrukkakan, baştankara, kara kızılkuyruk mesela. Ne kadar küçük oldukları anlaşılsın diye bazen olabildiğince uzak, yakınlaştırmaya başvurmadan çekerim onları. Kıyas imkanı olsun diye. Bir avuç içine sığabilecek kadar miniktirler.

O, yürekleri pıt pıt  atan ufacık canlıların tüyleri bir nakış şenliğidir. Farklı renklerdeki tüyler dokumalardaki gibi dizilip incecik, benekli, çizgili, serpme desenlere bürünmüştür. Kimi kuşun göğsü lekeli beneklidir. Sırtlarındaki tüyleri de geometrinin şaşakaldığı  bir çizim başyapıtıdır.

Balkonda dondurma keyfi yapmak, aynı anda tek tek mazıların, karaçamların, kavakların, iğdelerin, at kestanelerinin tepelerinde göz gezdirmektir benim için. Aslında o küçücük kuşlar gözle kolay kolay da görünemezler çoğu kez. Benim çektiğim kadar uzak mesafedelerse hele. Kimi fotoğrafları kuyrukkakan hayli uzağa, birkaç yüz metre öteye konduğunda çektim.

Balkondaysanız, tek bir açınız var demektir. Işık kötüyse başka konuma geçemezsiniz. Şartlar bellidir ve iyileştirilemez. Neyse o anki durum, o koşullarda çekeceksinizdir remi.

Öyle oldu. Kuyrukkakanın yüzlerce tane resmini çektim. Nefes bile tutulur ki sallanma olmasın. Ama bu saatte, bu ışıkta, buradan, bu mesafede bu kadar çıkabildi. Ben, elimden gelenin en iyisini yaptım gibime geliyor.
(Her hakkı saklıdır)

 Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 27.08.2016, 15:11

Paylaş :

23 yorum:

  1. Çok sabır ve şans gerekiyor kuşlar için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet :) Bunu bilen biriyle karşı karşıya olmak da sık olan bir şey değil :)

      Sil
  2. Kuşlar çok ürkek ve hareketli oluyorlar onları takip etmek zor hakikaten. Tecrübeyle sabittir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzlerce resimden birinde gözü gözüküyor mesela :)))

      Sil
  3. Bu fotoyu görünce aklıma alaksı olmasa da çocukluğumdan bir dörtlük geldi:
    Oymanda biy tıytıy vaymıs,
    Yiyoymus yapyaklayı kıtıy kıtıy
    Pis tıytıy, kaka tıytıy
    Neden yedin yapyaklayı kıtıy kıtıy.
    Belik de bu afacan o ormanda olsa o pis, kaka tıytıy yapyaklayı yemezdi, kimbilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katiyen yiyemezdi o obur tıytıy ormandaki yaprakları bizim kuyrukkakan orada böyle etrafa bakınsaydı. Tıytıy, başını bile çıkaramazdı neredeyse artık :))

      Çok sevdim ben bu tıytıy tırtılı :))))

      Sil
  4. Kıskanır oldum o kuşları 🙈
    Uzaktan da olsa bir ceeee eee deyip de kaçıyorlar, kırlangıçlar da görünmez oldu zaten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göç etmişlerdir:)) Kırlangıçlar göçmen kuşlardan.

      Bildiğim kadarıyla baharda buralara en son gelen örümcek kuşu. En son da onlar gidiyordur. Leylekler çoktan yoldadır. Bugün ilk kez kerkenezlerin ikisini de aynı direkte gördüm. En az yedi yüz metre ötede. Çektim; ama istediğim berraklıkta değil.

      Şunu anlıyor insan, yeter ki açık alan, tepeler, dağlar ,ağaçlar, otlar olsun kuş da, tavşan da, tilki de, kaplumbağa da, kirpi de oluyor. Daha neler hatta.

      Sil
  5. Sabrına , emeğine sağlık. Hepsi güzel ama dört numara ayrı bir yer edindi içimde.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  6. Balkonda gayet iyi fotolar çekmişsiniz.Ben beğendim valla :)

    YanıtlaSil
  7. Öyle güzel kuş ki kuyrukkakan, resim biraz bulanıkmış filan unutturuyor, değil mi? :)

    YanıtlaSil
  8. Gayet güzeller... Şartlar olsa da başarılı bir iş çıkarmışsın... Valla yazdıklarını okudukça, doğa konusunda ne kadar az şey bildiğimi farkediyorum... Kuyrukkakan adında kuş varmış, benim haberim yok:( sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Ben de böyle yorumlar olunca iyi ki gördüklerimi fotoğraflayıp paylaşıyorum diye seviniyorum.

      Bilmemen normal. Şehrin göbeğinde güvercin, kumru ki Ankara kumrusu ile İstanbul'unki farklı, İstanbul kumrusu küçük kumruya benziyor- , saksağan, karga ve serçe var. Sahil kentiyse martı ile karabatak bir de.

      Çok koptuk dağdan kırdan, bayırdan. Sonuç, birkaç kuş dışında başka kuşları görmeden, bilmeden yaşamak...

      Sil
  9. mazı tepesi. bence nefis bir roman ismi yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir bitmiş romanın var. Yazarı, okuru benim :)))) Kimseler bilmiyor. Okumadı. Görmedi. Yedi yıl olmuştur bakmadım bittikten sonra. Adını Mazı Tepesi ile değiştirsem mi dedim. Bu güzel ad ona hiç uymadı. Bir de taslak var, hani babam ve onun yatılı ortaokulunda okulunda okuyan diğer köy çocuklarının hayat mücadelesini anlattığım. Ona zaten uymuyor. Şimdi yeni bir kurguda bulunmalıyım o halde. Yeni bir roman. Adı, Mazı Tepesi. Bu addaki tepe, hem mazı cinsi ağacın en yüksek dalının ucu hem de gerçek bir tepe olsa, mazılarla kaplı?

      Sil
    2. mazı tepesi. şimdiki yaşamınla ilgili olmalı. doğa ve kuşlar olmalı. kuşları yazabilirsin. onların hayatlarını. kuş ağzından. ben kartal adım yiğit. mazı tepesine gelmeden önce şurda yaşıyordum :)

      Sil
    3. Çok heyecanlı. Devamı ? :)))

      Sil
    4. mazı tepesi halkını yazcan işteeee sen yazcan mazı kuşçusuuu sensiin :)

      Sil
  10. Mazı kuşçusu. Çok beğendim. Tigris de bana başka bir ad taktı. Sözcüklerin ressamı. Bir de galiba orman perisi var. Şimdi bunca adı yan yana ularsam kıskanmayacak İspanyol olmayacak gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya baksana, bi film var, mutluluğa boya beni, çok sevdiğim bir anime, izlesene bi tanecik film, resim sanatı ile ilgili. değişik bir bakış açısı. hayranım bu filme. bi deee, orman perileri her zaman iyi olmayabiliyor, ölümcül de olabiliyorlar mitolojide :)

      Sil
    2. kuşlar adlı romanı okusana. çok sevmiştim. kuzey romanı. 3 nisan da yazdım blogumda, kitap başlığında, kuşlarla ilgili nefis ve hüzünlü bir roman :)

      Sil
    3. Eee, Derin sonunda film ve kitap önerir. Ve bu gerçek oldu :))) Bakacağım. Aklıma kaydettim.

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci