21 Ağustos 2016 Pazar

Metalik renkli sicimsi dallar

Teller, konaklamadır. Uzun yoldan göçen ya da uzun yola giden kanatlıların pençeleriyle kavradıkları  havada asılı ince bir uğraktır bir yerde. Orada uçulmaz, ama uçma öncesi konup konaklanılır.

Teller,  direkler arasında boylu boyunca. Kah türkülerdeki telgraf direklerinin telleri onlar kah şimdilerin yüksek gerilim hatları. Kimi yerlerde de toprak altından giden, iletişimin, gecenin gündüze dönmesinin metalik görüntüdeki akışı.

Ya o ağaç dallarına öykünen metalik renkli sicim gibi büklümlü  teller olmasaydı… Dallar yeter miydi yükseklerin canlıları olan konukları ağırlamaya? Yetmezdi. Bazen toprak altından gitselerdi diye düşünsek de elektrik telleri bir yerde bambaşka bir  anlamdalar. Leylek yuvasından şahin konaklamasına ev sahibi onlar. Geniş kanatlarını gere gere güneşlenmelerine. Ki dün de çok ender rastlanılan yılan kartalı konmuştu dağ silsilesi ile uzayıp giden metal ışıltılı çelik tellere sessizce. Oysa bir çığlık atsaydı, hem de yalnızca bir kereliğine. İnleyecekti her yan. Dağ taş.Yankısı bile yeterdi her deliğe bir av olma korkusundaki canlının sinmesine.

Bugün kızıl şahin güneşlenmekteydi yine. Belli ki iki cambazın aynı anda bir telde olmaması sadece insanların dünyasına özgü değil. Çoğu canlının dünyasında bu ilke geçerli demek ki. Gördüm, Dün kartal vardı tellerde tek başına.  Bugün şahin. Kayaların, yükseklerin bu iki görkemli canlısı aynı anda aynı yerde olamıyor galiba.

Bu resimlerdiler,  kızıl şahin,  BOZKANAT’ın yavrularından BOZÇE ya da BOZCA. Hani bir adet başladı haylidir, yaban hayvanı edinme. Hatta onlardan Akdeniz foku Badem çok ünlü olmuştu. BOZKANAT da benim edindiğim yabani canlı. Bir kuş. Kızıl şahin. Bana da alışık. Geçerken ille kendi ötüşüyle selam verir. 
Elimde fotoğraf makinesini görünce de poz verir hem de hiç yüksünmeden. Hatırnazdır :)

Buralardaki kayalık kısımlara tam anlamıyla şahin  yuvaları yaparlar, yavru çıkarırlar, tellerde güneşlenip avlanırlar. Saksağanlar dirlik vermediğinden bu seneki yuvaları gözümün önünde değil.  
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 21.08.2016, 14:08


Paylaş :

38 yorum:

  1. bu teller onlar için hiç tehlikeli olmuyor mu? ne güzel kuşlar bunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen sipsivri kırmızı tepeli yüksek gerilim hatlarının en tepesine konuyorlar. İlkin -yedi, sekiz yıl önce- bakamıyordum. Yanarak düşecekler sanıyordum. Neyse bir şey olmadı. Bir kez yalnızca daha küçük bir direkte tel koptu belki de, alev çıktı ve şahin de uçtu. Çok sevindim.

      Çok güzeller değil mi? :)

      Sil
  2. Ne de güzel poz vermiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O pozları yakalayana kadar sabırla bekliyorum. Bazen ışık ters oluyor. Bazen rüzgar ki buralar Ankara'nın en rüzgarlı yerleri, tam sevdiğim gibi, makineyi sallayınca bulanık çıkıyor. Arada iyi olanları da paylaşıyorum :)

      Sil
  3. Ne güzel poz vermisler cok hos kareler olmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Saksağanlar olmadıkça rahatlar.

      Sil
  4. Ah o saksağanlar... Şahin ya da kartal, gökyüzü sakinleri de biz yeryüzü sakinleri gibi gidip banklara oturacak değiller ya. Bu aralar nerede bir kuş, böcek görsem "Demirci neredesin" çıkıveriyor ağzımdan, ben de şaşırıyorum. Dün bahçemize gittik İkram beyle, bakır rengi bir yusufçuk gördüm ve "neredesin Demirci?"

    YanıtlaSil
  5. Sanki poz veriyor gibiler.Siz de gerçekten iyi yakalıyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  6. Onlarla yakın yaşamaya başlayalı beri onlar poz vermeyi ben de yakalamayı öğrendik :)

    YanıtlaSil
  7. ümmiye koçak nette araştırdım okudum izledim. çok sevdim yaaaa :) ya yün bebek sen izledin mi. henüz bulamadım nette ama bizim sinema blogçusu ömer'e söledim bakalım bulsun garik barik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen önermeden hiç dizi, film izlemiyoruz ki Derin :))) O yüzden hala izlemedim :))))

      Sil
    2. ben derinci sen demirci ha haaaa :)

      Sil
    3. Kafiyeli olmuş. Sare ve Anais'i okudun mu? Sare, benim babaannem. Demirci sülalesinden. Öykünün sadece sonu gerçek değil. Öyle olmasını istediğimden istediğim gibi bitirdim. Gerçek bir öykü. Sare babaannem yaşamış.

      Sil
    4. okuycam ivit aklımda deden demirciköyü okuycam. demircigiller :)

      Sil
    5. Aa, çoktan okumuş bitirmiş olduğunu duyacağımı sanıyordum :)))))

      Sil
    6. pazar ya ev işi yemek yapma tembellik yatma uyku günüm :) en sevdiğim gün :)

      Sil
    7. Pek sevmem Pazarları. Onun için yazdım ya "Ben Severim Pazartesileri" diye. Ama sen çok maharetli bir genç kızsın. Kesin kabak dolması yapmışındır. Pasta konusundaki, börek konusundaki hünerlerini zaten gördük. Müthiş bir kızsın bu konularda artık biliyoruz )))))))))

      Tembellik mi? O ne? Öğrenmek isterim :)

      Sil
  8. Bu büyük yırtıcıları görünce öyle çok heyecanlanıyorum ki... Arabanın içinde çırpınıp duruyorum "bakın, ben ne gördüm, ne gördüm!" diye. Ama bizim çekirdek ailede bir ben böyleyim tabi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz, bizi anlarız :) O sevinç bambaşka. Çok da özlemiştim seni. Yarına sayfandayım :)

      Sil
  9. Anlatım çok akıcı ama resimi nasıl çekebildiniz.Tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim . Bir kerede olduğu çok az. Epeyce vakit ayırıyorum. Onları ben de karelerden görüyorum. Resim çekmekten seyretmeye fırsat kalmıyor :)

      Sil
  10. Bütün bu yazdıklarınızı Kuşlar Alemi başlığı altında toplayıp yayımlamak lazım :) Ne kadar içten anlatıyorsunuz kuşları. Sanki onlar kulağınıza fısıldarmış gibi sevinçlerini, dertlerini...

    YanıtlaSil
  11. Çok iyi olurdu. Neden olmasın. Fikir için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. Bu seferki doğa misafirin etrafına merakla bakan bir pozcuyu andırıyor :) Çok güzel bir kuş. Sende her zamanki gibi güzel yakalamışsın. Ellerine sağlık.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  13. Bir yandan güneşlenirken bir yandan da av bakınıyor. Sağı solu da hep kolaçan ederler kendileri için. Uzun süre sırtı dönük durdu. Bekledim :)))

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  14. Boşuna demedim onlar seni bilirler.
    Bir telde de ikisi konmamışlar sanki birbirlerinin sınırlarına girmeden mesafeyi de korumuşlar.
    Tebrik ederim.Özlemişim dedimya akşam akşam iyi geldi iyi ki uğradım.Kalemine,emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Kuşlar, çiçekler... İyi gelmez mi :))) Hepsi buradaki dallarda, bahçede :))))

    YanıtlaSil
  16. Hiç hiç hiç böyle düşünmemiştim elektrik tellerini.. Ne güzel bir pencere açtın, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metropolün bizi formatlaması. Başka türlü bakamaz olduk :)

      Sil
  17. O bahçede bir gün dingin bir dostla bir çay içmek isterim.
    Termosum her an hazırdır benim.
    Karşımda şekersiz çay içen şeker gibi dost olsun yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çökelekle-yufka ekmek olursa hayır demem.

      Sil
    2. Hiç sorun değil. Burada yufka satılıyor :)

      Sil
    3. Çorum'dan çökelek gelmiyor ki bu aralar.
      Neyse Erzurum çeçil peyniri buluruz o zaman,köy pazarından.

      Sil
    4. Harika. Daha ne isteriz :)

      Sil
  18. Küçükken belki de her çocuk gibi, kuşlar elektrik tellerindeyken neden çarpılmazlar diye düşünürdüm.
    Çok güzel yakalamışsınız yine. Harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Çok şükür ki çarpılmıyorlar. Ama bakarken hep aklıma gelir bu olasılık :9

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci