8 Ağustos 2016 Pazartesi

O Şiirdeki Gibi

O Şiirdeki Gibi
Hala Anlatamıyoruz...

Bu yazıma tema olarak elektrik direğine konacakmış gibi gözüken  kuş şeklindeki bulutu seçtim. Uçan kuş şekline girerek ne anlatmak istediğini hala kimse anlayamadı  o bulutun...

 Kitaplarda, dizilerde sitemdir. Yakınmada beylik konudur. Sürükleyicidir. Çünkü dile gelmediğinden bilinmezde kalır. Çünkü gerideki bir gizi içerir. Eskilere dayanan acılar, kayıplar, sızılar, sırlar, daha neler neler anlatılamayanlar olur kalır. İçte de ukde olarak kalırlar..

Kitap okumak, blog okumaktan önce daha seri ve hızlıydı. Şimdilerde kitap okumak hala sürse de ekrandan okuma yani bloglarda gezinme de başka bir okuma türü olarak gerçeğimiz.

Denk geldiğim, en sık rastladığım kavram, iletişimsizlik. Anlatamamak yani. Ya da anlaşılamamak. Anlaşılamamak; ama daha çok anlatamamak gözde dağlar gibi büyümüş bir dertlenme konusu. Öyle bir dertlenme ki çift çanak zirveli bir yanardağ. Bir ucu anlatamamak öte ucu anlaşılamamak…

Ne zaman bu kavramlara denk gelsem aklıma ilk Orhan Veli gelir.  O da anlatamamaktan çekmişti. Neyi anlatamadığını  belki tam bilemedik; ama bir şeyi ya da şeyleri anlatamadığını bir şiirle açık açık söze dökmüştü.

Orhan Veli’nin “Anlatamıyorum” dediği günden bugüne anlatılamayanlar çoğalmış. Öyle ki sıkça karşımıza çıkacak kadar. Kitapta, dizide, blog yazılarında. Ya da konuşma sırasındaki bir iç dökmede.

Orhan Veli’nin anlatamadığı şeyler olduğundan bahsettiği şiiri, bugün hala aynı dertten çekenlerce hallerini resmeden  dizeler oluyorsa eğer… Hala anlatamayanlar var o zaman. O günden bugüne öyle düşünenler varsa, anlatamamak kimilerince hala bir çaresizlik demek ki.

Malum, iletişim konusunda sıkça yazıyorum. Denemelerle. Orhan Veli şiirindeki dertten şimdilerde çekenlerin halini o zaman en iyi yine bir şiirle mi anlatmalı? Ne kadar anlatılabilir bilemeyeceğim; ama bir çabalasam dedim.

Bugün de anlatamayanlar ve anlatılamayanlar olduğunu anlatsam... Elimden geldiğince tabii. Bir Orhan Veli şiirinin gölgesinde elbette… Çıkış noktası böyle bir şiir olunca eli ayağı dolanıyor  insanın. Çekiniyor insan hem de nasıl. Anlatamıyorum yani  :)  Ve şiir:
 
 O Şiirdeki Gibi

Orhan Veli’den bugüne değişen bir şey yok!
Anlatamıyoruz neyse o dilimizin ucunda olup da söylemediklerimizi.
Satırlar aç oysa kestirmeden deyivermeye,
Kulaklar tok suskunluğun böylesine.
Anlatamıyoruz.
Belki hiç anlatılamayacak…
Bir şey var iç ağrısı ve hep öyle kalacak.

Sindikleri kuytulardan dışa atamıyoruz
Dilin ucuna gelip de ağızdan çıkmayan baklaları.
Kaç kez niyetlenilip de kaç bin kez yutulanları.
Yazıyoruz, çiziyoruz, mış gibi yapıyoruz;
Yine de Orhan Veli dizesine körü körüne zincirliyiz,
Anlatmak için bile çözülmüyoruz o sitemli mısradan.

Gevezeyiz fazlasıyla ona buna gelince,
Çalçene, deli dolu, neşeli de olabiliriz hatta.
Anlatılamayanlara gelince sıra ama…
Ketum olmamıştık hiç böyle daha önce.
Ağzı sıkı, sözleri mühürlü, içi kor, dışı taş kesilmemiştik hiç.

Anlatılamayanları anlatmak zor!
Değil ağızdan, yazıya, şiire dökerken bile.
Her yanı denizle çevrili bir ülkede
Nehrin bile olmadığı bir kentte yaşamak gibidir anlatamamak…
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 08.08.2016, 09:38

Paylaş :

32 yorum:

  1. Kuşlar yoksa ben varım demiş bulut.. Anlamak istedikten sonra anlatmaya hacet yok ki.. Misal resimdeki bulut gibi yapabiliriz. O nasıl ki kuşun olmadığı göğü şenlendirmiş, sözün olmadığı yerde bizde anlayabiliriz. Yapabiliriz.. Sevgiyle,

    YanıtlaSil
  2. Hiç öyle düşünmemiştim. Ama doğru. :)

    YanıtlaSil
  3. Çocuklığumdan beri bulutları takip ederim.Anlam katarım.
    Sizin paylaştığınız da çok anlamlı..

    Anlatmak istemekden çok,anlamak istemeyenleri,hiç anlamam...
    O yüzden onlara anlatmaya çalışmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Sivrisinek ve davul zurna örneklerini hatırladım. Çok sevgiler :)

      Sil
  4. Anlatamadıklarımı ancak, bu kadar anlatabilirdim gibi geldi okudukça ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim bu yoruma. Bir anlatamamak, anlamamak gidiyor. O zaman Ne, Nasıl, Nerede, Neden, Ne zaman ve Kim -5N 1K-kuralı mı geçmeli. Bir dahakine bunu yazayım. Çok sevgiler :)

      Sil
  5. çok doğru valla. herkes anlatamadım diyor ve herkes anlaşılamamaktan şikayetçi ama çok konuşan bir toplumuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok konuşup hiç anlatamamak, anlaşılmamak :)))) Sırf "Evet" ve "Hayır" ile konuşulsa nasıl olurdu acaba? :))))

      Sil
  6. Anlatamamayı anlatmak, anlaşılamamayı göstermek... Kelimeler saklanmışlar, yazacak bir şey bulamıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu anlatmak ve anlaşılmaya gelince anlatacak kelime yok demek kii... İşte sorun bu :))))

      Sil
  7. Ben anlatamadıklarımı anlatmaktan çok uzun bir süre önce vazgeçtim Acemi Demirci. Ne zaman birine anlatacak olsam, hep oradan vurdu beni vakti geldiğinde. Uzun süre önce vazgeçtim insanoğluna güvenmekten. Anlatamamak daha iyi bazen, anlatmaya çalışıp da anlaşılmadığını görmekten iyi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin o yanı da var. Çok haklısın. Konuşma en zor sanat. O yüzden türemiş galiba "sohbet" sözü :)

      Sil
  8. Orhan Veli'ye olan aşkım Anlatamıyorum şiiri ile başlamıştı... Anlatmak istediklerimizi anlatamamak yoruyor... Fotoğraf çok güzel... Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahit Sıtkı ve Orhan Veli. En sevdiklerim. Çok büyük şairler. Cahit Sıtkı'nın şiirlerini öyle görüyorum ki bazen şaka yollu "Hay Allah, önce doğmanın getirisi. O yüzden benden önce yazmış bunları" diyesim geliyor. Tabii yazardım da onun yazdıklarının yanından geçemezdi. Ama duyumsama aynı. Bazı şiirleri var ki hissettiğini öyle anlatıyor şaşıyorum. Herkese Dair şiiri en sevdiğim şiir dünyadaki tüm şiirler içinde :)

      Sil
  9. Kuşlar uçar, kuşlar uçar ben koşarım...
    Ben koşarım ben koşarım kuşlaaar uçar...
    Bir de içimdeki korkular var,
    Ardım sıra koşturur, kovalar.
    Anlatabilsem dilimin ucundakileri;
    Ya anlatamazsam? Ya anlayamazsan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte böyle . Kime rastlasam ya anlatamıyor ya anlaşılamıyor. Aklıma Orhan Veli geliyor o zaman. Ve Orhan Veli o şiiri yazdıktan bunca sene sonra o sorun hala varsa ben de elimden geldiğince o sorunun hala var olduğunu anlatmaya çalıştım. Şiirimsi bir şeyle :)))9

      Sil
  10. İletişimsizlik günümüzün en büyük sorunlarından biri, değindiğiniz için teşekkürler, nefis bir yazı olmuş elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok konuşup da ne anlatabilmek ne de anlaşılabilmek... Dinlemek galiba tek yolu. Candan ve kulak kesilip. Hoş geldiniz hem :)))

      Sil
    2. Hoş bulduk teşekkür ederim ... :)

      Sil
  11. Yazmayı seçenlerin ortak gerekçesi dinletememek sanırım; "Madem dinlemiyorlar, e okusunlar o zaman. Belki anlarlar."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözüm yoldaydı... Nerelerdeydin? Yollar buz tutu sandım Ordu'dan bu yana? :)))

      Sil
    2. :))) söylemesi ayıp, bol bol gezdim. Ne yazabildim, ne okuyabildim. Şimdi de arayı kapatmaya çıktım ama çok şey kaçırmışım anlaşılan. Neyse biraz daha dolanayım buralarda. Sevgiler, öpücükler ;)

      Sil
    3. Ooo, işin zor. Kolay gelsin o zaman. Çok sevgiler :)

      Sil
  12. Belkide bir kuş bulutudur kim bilir :) Gökyüzüne bakmayı sevdiğim için zaman zaman bulutları şekillere benzetirim. Bu bulutta öyle zamanları hatırlattı bana.
    Derlerki ne anlatırsan anlat, anlattıkların karşındakinin anladığı kadardır.

    Sevgi ve selam ile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten kuşa benziyor gibi geldi bana. Hatta konmak üzere de ayaklarını tutunmak için hazırlamış. Rengine bakında da allı turna. Yani flamingo :)

      Umarım anlatabiliyorumdur; umarım karşıdakinin anlayabildiğince anlatıyorumdur bir de :)

      Sil
    2. Anlaşabiliyorsak sorun yok bence, ki öyle olduğunu düşünüyorum :)

      Sil
  13. Anlatmak istediğinde dinlenmeyen, anlamak istediğinde susulan bir insan geldi gözümün önüne. Anlatamayanlar, güzel roman olur :).
    Fotoğraf da çok başarılı. Hatta genel olarak fotoğraflarınızı beğeniyorum diyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinleme inceliğinde olmayanlar var ara sıra. Ne kaprisli bir insanmış diyesim geldi. Hiç çekilecek gibi değil galiba böyle insanlar:)))) Anlamaz, dinlemez... Neyse :)

      Fotoğraflarım için dediklerinize çok teşekkür ederim Gizli Özne :)

      Sil
  14. Aynen öyle çekilir dert değil :)))
    O halde yeni romanımız ANLATAMAYANLAR :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiiiççç mi? :( Hem de dert :))) Feciymiş... Aman aman :))))))))

      Roman? Neden olmasın? Şiir bile yazılıyorsa.

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci