4 Ağustos 2016 Perşembe

Siyah ve Beyaz değil; Siyah beyaz

Siyahı, en çok geceye yakıştırırım. Hani tepeden tırnağa siyah kesilenlere değil sözüm. Yine de gerektiği için siyah giyilmeyecekse giyside de aman aman başvurulmamasından yanayım. Ama biliyorum ki siyahın yeri çok yerde çok başka. O yüzden her şeyden birer tane siyah ille oluyor. Ancak eski resimlere yakışıyor siyah beyaz. 


Gün çok kısa. Belli saatleri  zaten bloke. Belli zaman dilimleri de günlük işlerin sürdürülmesi için ayrılmış. O zaman kendimize vakit yok. Saçınıza, tırnağınıza, ellerinize şu kadar dakika ayırın diye sütunlar ayıran gazetelere bakıyorum tabii; gerçekler bu süreleri yutuyor ama. Bulup buluşturulanlar dışında kendimize ait zaman neredeyse pek yok. Bugünkü gibi aşırı sıcaklarda mecburen oturup kalmak dışında kişisel eğilimler için ayrılacak süre, göz ucu bakışlar ve geçerken bilgisayar başında şöyle bir konaklamak. Gerçi şöyle bir konaklama asla sizi kolay kolay bırakmaz. Bu da uyku süresinden çalmaktır. Yani akşam saatleri o çiçekten bu çiçeğe bal özü toplayan arıların uçuşmasındaki telaş tadında bir o masanın başında bir bu makinenin başında geçer.

Fotoğrafla yoldaysam bile mutlaka iki arada bir derede uğraşırım. Balkondaysam da bulurum çekecek bir şeyler. Gezi sırasında  filan görmem bile nereler geziliyor. Sonradan fotoğraflara bakarak geziyorum galiba oraları. Fotoğraf makinesi elden düşmeyince senelerin çekilmişlerinin dağ gibi yığılması demek bu. Elbette fırsat buldukça dosyalıyorum, konulandırıyorum. Ama dijital fotoğrafların sağladığı bu kolaylığı eski makineler sağlamazdı. Tarayıcıdan geçirmek yerine eski fotoğrafların fotoğrafını çekiyorum ki ilk çekildiklerinin anlamını bir ölçüde de olsa hissettirsinler. Tarayıcım da yok zaten. Edinmeye de niyetim yok.

Hepten unuttuğum bir fotoğrafıma rastladım bugün. Ya Side’de ya  Alanya’da çekilmişti. Yaz tatilinde. Alanya’daysa Kale’de, Side’de ise  her akşam güneş batırdığımız antik tiyatronun henüz restore edilmemiş ve biz güneş batırırken keçi sürüsünün gezindiği taş basamaklarında.

İşte o resmim. Siyah beyaz. Ona arkadaş olsun diye ilkokul paso resmim de bir yanda. Haliyle o da siyah beyaz. Ve ondan da eski bir resim daha. Gençlik Parkı'nda. Çarpışan arabalarda. Babamla. Yandaki çocuğu da babam çağırmış sanırım o da eğlensin diye. Bildik biri değil.

Diyeceğim, bir saatten önce çekilen fotoğraflarda saklı anılar, siyah beyaz!
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 04.08.2016, 21:33
Acemi.demirci@gmail.com; @AcemiDemirci
Paylaş :

47 yorum:

  1. Siyah beyaz fotoğrafların ruhu var o havayı bize aynen aktaran.....sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Evet, başka bir şey o. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Makinamın siyah beyaz yanına da tek renk ayarı var, şu sıralar en hoşuma giden mod siyah beyaz arasında kırmızı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok nefis resimler çekişiniz. Hepsine tek tek baktım.

      Evvelki yıl, yanlışlıkla eğim değmiş ve Çeşme'nin bize biraz uzakça koyunda çektiğim tüm fotoğraflar siyah beyaz çıkmış. Hoşuma gitti. Zaman zaman hep koşturmacalı çekimlerde olduğumdan böyle sürprizlerle karşılaşıyorum. İyi oluyor aslında :))

      Sil
  4. Siyah beyaz fotoğrafları hep sevmişimdir. Bana çok anlamlı gelir, yazını çok beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok anlamlı olyor siyah beyaz fotoğraflar.

      Ha bu arada, bu resmim çekildiğinde tüm makineler renkli çekiyordu. Yani bu pozdan sonra benim makinemle çekilenler renkliydi. Bu resmi, tatilde karşılaştığımız, Annem'in çocukluk arkadaşının ailesinden biri eskice makinesiyle çektiği için resim siyah beyaz. Aynı kılıkla az sonra çekilmiş resimlerim var, renkli :)))

      Sil
  5. Siyah beyazlardaki siz çok güzelsiniz.Mana dolu bir yüze sahipsiniz.Ben de resim çekiyorum.Daha çok doğayı, hayvanları ve binbir çeşit çiçekleri.
    Gün yetmiyor bana da, geceden çalıyorum hep.Blogdan evvel uyku saatime dikkat ederdim ama artık geç saatlere kadar oturuyorum.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu resimden birkaç saat sonra ya da önce ama benim makinemle çekilen resimlerin renkli. Bu makine az önce de yazdığım gibi başka ve eskice bir makine ile çekilmişti. Siyah beyaz o yüzden.

      Yazdıklarınız için çok teşekkürler.

      Evet, haklısınız. Giderek blog çok zaman alıyor. Bir şeyler mi yapmalı. Mesela belli saatlerde filan mı uğramalı... Hem vakit alıyor hem oturgan yapıyor. Bunu ben de hissediyorum artık. Bir düşünelim, aklımıza neler gelecek çare olarak :)))

      Sizin fotoğraflarınızı görebilecek miyiz? Başka çalışmalar var mı elinizden çıkan? Resimdi, fotoğrafları işlemekti gibi? :)

      Sil
    2. Canım, siyah beyaz iki üç tane var şu an bilgisayarımda kayıtlı.Bazı yayınlarda Milas'taki yazlıktan çektiklerimi kullanıyorum.Mail adresim eceevren20@gmail.com Sizinkini bilemediğim için bana mail atabilirseniz memnuniyetle paylaşabilirim.Sevgilerimle.İyi akşamlar diliyorum:)

      Sil
    3. Göndermenizi bekliyorum o halde :) Adresinize bakarsanız....

      Sil
  6. Eskiden nerde öyle her an resim çektirmek. Haftalık fotograf çektirmeye gidilirdi fotograf stüdyosuna.
    Çekilen fotograf bir haftada ancak alınırdı. Tek poz olurdu ama bir ömrü içinde gizlerdi o siyah beyaz suret.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu resim tesadüfen siyah beyaz. Tatildeki Annemin arkadaşının ailesinin eski makinesiyle çekildiğinden. Az sonra benim makinemle çekilenler renkli. Ama resmi bulup görünce o eski makineye teşekkür ettim. Çok anlamlı olmuş. Belki renkli olsa bu anlamı veremezdi. Biraz kara kalem çalışmaları andırmış.

      :)

      Sil
  7. eski addams family filminde de morticia'nın bir sözü vardır; 'siyah böyle bir mutlu bir renktir' diye.
    siyah beyaz filmlerin ve resimlerin döneminin insanı olmasam da, her daim hoşuma gitmiştir nostalji dokulu fotoğraflar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumdaki resimler tek renk. Siyah beyaz. Ama bu resim, renkli fotoğraf döneminin çoktan başladığı sıralarda. Sadece eski bir makineyle çekildiğinden siyah beyaz. Benim fotoğraf makinemle aynı gün çekilenler renkliydi oysa.

      Siyah beyaz fotoğraflar ayrıcalıklı. Fotoğraf deyince aklıma onlar gelir. Zira fotoğraf makinesi bulunduktan sonra çekilen ilk resimler siyah beyazdı.

      Bu arada siyah özel bir renktir mutlaka; ama renkler içinde en uzak durduğum iki renkten biridir.

      Sil
  8. Renkli fotoğraflar, ne kadar iyi de olsalar, syah beyaz fotoğrafın tadı, güzelliği başka...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı poz benim makinemlme çekilseydi renkli olacaktı. Eski makine ile siyah beyaz çekim olmuştu. Çok da iyi olmuş. Tesadüfi bir şeydi; ama iyi ki benim makinemle değil de eski bir başka makineyle çekilmiş.

      Yayınladığım tüm resimler sadece benim çektiklerim; ama kendi resimlerim zaman zaman bu kategoriden ayrı olabiliyor haliyle. Doğal olarak :)

      Sil
    2. Hepsi birbirinden güzel... Ayrıca istisnalar kaideyi bozmaz :)))

      Sil
    3. Sen güzel görürsün zaten. Bilmez miyim :)

      Sil
  9. Ben de anıları hep siyah beyaz fotoğraflarda bulurum.Daha gizemli, daha farklı gelir, sırrı içinde gizlidir adeta.Beyazın duruluğu, siyahın asaleti ile karışınca tüm güzellikler ortaya dökülür.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şeyleri düşünüyoruz. Anılara götüren resimler ille siyah beyaz olmalı. Anlamlı oluyor öyle. İlk çağrışım anı oluyor eğer fotoğraf siyah beyazsa :)

      Çok sevgiler.

      Sil
  10. ben de siyah beyaz resimlerimi çekip bilgisayara aktarıyorum arada bakmak için ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokmuşuz fotoğraf çekenler olarak... Bir ara görür müyüz onları yayınlarsan?

      Çok sevgiler...

      Sil
  11. Fotoğraf çekmeyi ve hatta çektirmeyi hiç sevmezdim. Dürüst olmak gerekirse hala sevmem. Ancak her şey kaybolup gidiyor hayatta. Geriye kalanlar anılar... Bu yüzden fotoğraf çekmeye başladım ve çektirmeye. Ortaokulda neye benziyordum, inan belli değil Acemi Demirci :) Hiç fotoğraf yok..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Aynı kaderi paylaşıyoruz kendi fotoğraflarımızdaki kıtlık konusunda.

      Gezerken sırf fotoğraf makinesinden görüyorum etrafı. Sırf çekşiyorum. Ama kendi çektiğim resimlerde ben olmuyorum. Fotoğraf çekeceğim diye de hep grubun sonunda kalınıyor haliyle. Arada bir durumu fark eden ya da hep aynı turla gittiğimizden artık tanıdık olanlar "şu manzarayı kaçırmayın; sizin de resminizi çekelim" dediklerinde benim de resmim oluyor. Onca yer gezdik bakıyorum benim doğru dürüst resmim yok. Olanlar da da öyle pozlarım var ki yüzümü buruşturmuşum falan. Neyse ki öyle bile olsa ara ara çekenler olduğu için memnunum.

      Çok sevgiler canım :)

      Sil
  12. Resimler çok güzel bayıldım. Bence bu dijital olayı kötü oldu. Tamam her şeyi fotoğraflıyoruz ama eskisi gibi tab ettirme, acaba nasıl çıktı resimler heyecanı kalmadı. Üstelik her şeyi bilgisayarda depoladığımız ve bastırmadığımız için de albüme bakma zevki de ortadan kalktı. Siyah beyaza gelince.. Duygu yoğunluğunu arttırıyor bende. Renklerin verdiği coşkuyu çekince duygular daha bir ortada oluyor sanki.. Yine zevkle okudum. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O "zevkle okudum" ibaresi birazdan senin son yazına ben de bırakacağım Yağmurcum. Sevgiler :)

      Sil
  13. Siyah beyaz fotoğrafların ayrı bir güzelliği var. Sade bir güzellik. Ben bu fotoğraflardan çok keyif aldım. Zamanda yolculuk gibi oldu sanki. Kendi ailemin eski fotoğrafları geldi aklıma. Emeğine sağlık :)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk fotoğrafım, eğer benim o zamanki kırmızı Kodak makinemle çekilseydi renkli olacaktı. Otuz altılık bir ruloda negatifi bulunacaktı. Ancak benim değil de Annem'in arkadaşının ailesinin siyah beyaz çekebilen eski fotoğraf makinesi ile çekildiğine çok sevindim burada beğenildiğini okudukça.

      Sevgiler :)

      Sil
  14. Siyah beyaz olan herşey daha bi anlam yüklü gibi gelirdi bana.Şuan bile siyah beyaz filtreli çekilenler öyle :) Sizin yazınızı okuyunca da anladım Siyah ve Beyaz değil siyahbeyaz :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah beyaz...Ying Yang gibi biraz değil mi? :)

      Sil
  15. Fotoğraf da güzel tabii; ama anlam katan sizin asaletiniz olmuş. Ne yalan söyleyeyim ilk fotoğrafa bakmaktan daha doğrusu baktıktan sonra üzerimde bıraktığı etkiden dolayı, yazıya da diğer fotoğraflara da odaklanamadım. Çok başka bir havanız var. İnsanı hemen yörüngesine alıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel şeyler duydum. Öyle miymişim :) Farkında değilim. Çok teşekkür ederim. Çok teşekkürler :)

      Sil
  16. Blogunuzu ve yazınızı çok beğendim. Bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Birazdan uğrayacağım.

      Sil
  17. Çok güzel fotolar... Geçmişe kendi fotoğraflarıma daldı düşüncelerim... Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bir siyah beyaz fotoğraf günleri mi yapsak... Ben kotaramam da yine Sade ve Derin'e kalır niyetlenirsek. Gayrete getirecek fotoğraflar yayınlamalı galiba :)

      Sil
  18. Eski fotoğrafların hazzı bambaşka... Belki anılardan belki verdiği histen..
    Seviyorum bende siyah beyazın birbirine gimişliğini..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha etkileyici oluyor siyah beyaz resimler. Daha derin, daha gölgeli, manidar. Çok sevgiler :)

      Sil
  19. Anıları biriktirmekten daha güzel ne var.. Dönüp dönüp bakarak anıları tazelemek ne hoş. Zaman akıp giderken bi onlar kalıyor değişmeden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah beyaz resimlerle ne güzel birikiyor anılar... Çok sevgiler :))

      Sil
  20. Geçmişin anılarına tutunan bir olarak ben de ara ara fotograf albümünü çıkarıp anılara dalarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınlayalım , bir siyah beyaz fotoğraflar etkinliği yapalım. Diyorum da, yazdım yukarıda da yeterince ilgilenemem. Ama keşke gerçekleşse... İsterim.

      Çok sevgielr :)

      Sil
  21. Babam üniversite harçlığını çıkarmak için fotoğraf çekermiş. Çektirip de almayan bir sürü insan olurmuş. Babam da atmaya kıyamazmış. Hala hiç tanımadığımız insanların fotoğrafları duruyor kutularda. Arada çıkarıp bakıyorum. Kimler, hikayeleri neler bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz ilkokuldayken Babam zaman zaman bizim fotoğraflarımızı çekerdi. Zaman zaman da bir alt sokaktaki fotoğrafçıda çektirirdik. O fotoğrafçıda çektirdiğimiz en son fotoğrafları alamamıştık. Çünkü fotoğrafçı kapanmıştı. Ben de onları merak ederim hep. Ne oldular, duruyorlar mı, yoksa eskicilerde satılır ya, öyle mi bir şey odu diye. Fotoğraflar gerçekten birer öykü. Çok selamlar :)

      Sil
  22. anlattıkların güzel ama fotolar daha güzeel :) bi deeee, bence gezerken önce gez sonra foto çek yaaa. gezmek için gezseneeee yaa amaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tavsiyeyi hep duysam belki kırk kez söylenirse olur yaklaşımı tutacak ve gezdiğim yerleri gezerken göreceğim. Sonradan fotoğraflardan değil. Ama çekmeden olmuyor. Çünkü benim çektiğim bir konuyu çekene pek rastlamıyorum. Kurulduğundan beri hep katıldığımız bir tur şirketi var Ankara'nın ki kemikleşmiştir katılımcıları, o turdakilerden de bu huyumu belleyenler oldu, kendileri hiç yorulmaz bakınıp ne çekilecek diye. Peşimden gelirler. Kimi beni ziraat mühendisliği öğrencisi sanıyordu ilk zamanlarda kimi arkeoloji kimi de sanat tarihi :)

      Sil
  23. Fotoğraf makinesini iyi ki icat etmişler Acemi Demirci. Gerçekten de yoksa geriye baktığımızda ne kalacaktı. Herşey geçip gidiyor, ömürler bitiyor, geriye yalnızca yaşayan resimler kalıyor.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci