16 Ağustos 2016 Salı

Siyahın kıskançlığına rağmen

Akşam iş dönüşü yoluma çıktı. Komşu site önündeki parkın meyille yola inen  yamacını kaplayan, yol kenarı boyunca uzanan kuru otlar arasında bir kömür parçası gibi dururken gördüm onu. Uzun süre olduğu yerde hareketsiz kalınca  “acaba yanıldım mı” dedim. Kuş olduğundan eminim çünkü. On saniye hareketsiz kalmak bir kuş için olağan değildir. Gözlerim o kadar alışık ki onlara o bir bebek yumruğu kadar küçük canlıları seçebiliyorum epeyce uzakta hatta otların arasında olsalar bile.
 
Serçe olmadığını anladım. Serçeler çoklukla kalabalık halde uçuşur. Dört beş bireylik küçük bir sürü halinde en azından. Pek ayrılmazlar birbirlerinden. Takım ruhludurlar. O zaman serçe değildi. Kara kızıl kuyruk olmalıydı. Kara kızıl kuyrukların sırt tüyleri, kömür gibi simsiyahtır. Yuvarlak, boncuk gibi gözleri de. Göğsü açık renktir. Ama uzunca kuyruğunun içi ya… Bir alev dili gibi, yalım ateş gibi turuncumsu, kızılımsı, günbatımsı bir renkte. O, iç karatıcı siyahın pek muhtemelen ki kıskançlıktan sakladığı iç açıcı, göz alıcı  renk. Öyle bir kızıl ki gün doğumu da kendini bulur o  tüylerde gün batımı da. Ateşin alazı da, kayısının beneği de. Öyle bir al. Böyle bir siyaha rağmen güneş doğarkenki kızıl.
 
Makinemin sesini duyunca  uçacak biliyorum. Durup acele çektim o yüzden. Güneş çiğ ve tepede hala. Ekrana yansıyor güneş ışığı. Gözü kamaştırıyor. Göremiyorum. Kuş da siyah gözlüğüm de kara. Zorlandım.

Baktım uçtu. Ne iyi etti de uçtu. Kuyruğunu gere gere yandaki bitmemiş sitenin tel örgüsüne kondu. Kuyruğunun allı, kızıllı tüyleri bir an için tüm görkemiyle gözüktü. Çekmemin mümkün olamayacağı kadar kısa süre içinde. Ve çite kondu.  Çitte çektim nihayet. Yedi, sekiz pozdan çitte olan iki tanesi belirgin ve yayınlamaya değerdi. İlk resmi, fotoğraf gruplarında da yayınladım. Sıra şimdi burada o halde.

Kuşlar, uçarken, öterken, konduklarında her halleriyle başkalar; her halleri güzel.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 16.08.2016, 19:07


Paylaş :

24 yorum:

  1. O ne kadar güzel kızıl tarifidir öyleee
    Siyahın kıskançlığından sakladığı offfff bayıldımmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zamanki, her konudaki inceliğin Tigriscim :)

      Sil
  2. Kuşlar hep uçsun.. / yine aynı şey geldi aklıma 'bir tek kuşlar ihanet etmez, bir tek kuşlar'

    YanıtlaSil
  3. Kuşları sevmek için ne kadar çok neden var görüyorsun değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde pek çok.. Çok özel anlamları var benim için. Belki anlatırım bir gün.

      Sil
  4. Muhteşem bir anlatım olmuş yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşem bir görüntüyü anlatmak ancak böyle mümkün Naz :)

      Sil
  5. Sizin sayenizde yeni kuş çeşitlerini öğreniyor ve araştırıyorum.Bilgim artıyor sayenizde :)

    YanıtlaSil
  6. Buna çok sevindim ben de sizin sayenizde :)

    YanıtlaSil
  7. Rıza Tevfik'in "Uçun Kuşlar" şiirinden birkaç dizeyi mırıldanarak okudum;
    "Uçun kuşlar uçun doğduğum yere
    Şimdi dağlarında mor sümbül vardır
    Ormanlar koynunda bir serin dere
    Dikenler içinde sarı gül vardır."

    Kuşlar hep özgürce uçsunlar...

    YanıtlaSil
  8. Blogunuzun adına kadar kuşlara sevginizi görmek....

    YanıtlaSil
  9. Ayşe'ciğim bu yazın bana Alkatraz Kuşçusu filmini hatırlattı, eğer izlemediysen mutlaka izle, çok eski ama harika bir filmdir. Sevgilerimle...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bunu sıkça duyar oldum. Hiç kaçırmadığım bir filmdir televizyonda mesela. Çok izledim. Kuşlar böyle. Minicik yürekleri, canlarıyla kocaman sevgiler ediniyorlar :)

      Sil
  10. Gün boyunca pencereden sesleri geliyor. Bu saksapan, bu papağan bu kumru diye dinlemeyi çok seviyorum. Kırlangıçların çılgın uçuşu, sığırcıkların akşam dansı,serçelerin sevimli zıplamaları,martıların süzülmeleri. Hele bir de makinama yakalandıysalar değmeyin keyfime. Kuşlar, bana özgürlüğü çağrıştırıyorlar sanırım, hep uçsunlar.

    İlk fotoğraf harika çıkmış.

    Bak aklıma getirdin kuşlarımı toplayayım ben de bir yazımda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuş şöleni var yani size pencere dışında. Harika. Papağan nüfusunun yüksek olduğu bir yatılı okul bahçesi var diye biliyorum İstanbul'da. Kaçan papağanlar zamanla üremişler ve İstanbullu olmuşlar :)))

      Kuş resimleriyle renklenecek yazıyı bekliyorum :)

      Sil
  11. Bunlar seni tanıyor anacım başka acıklaması yok.
    Biliyorlar ki Yasemin bizi en güzel anlatır...!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayıldım bu yoruma. Ne desem, hangi sevinç nidasını atsam :))))

      Sil
  12. Ne güzel fotoğraf makinesi hep yanında... En güzel anlatı ölümsüzleştiriyorsun... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lenslerle hep çok yakınım sanırım. Gözlüklerim, uzunca bir süre kontakt lenslerim, fotoğraf makinelerim... Lens hep yanımda :))))

      Çok teşekkürler.

      Sil
  13. yaa baksanaaa, sen bu kuşlara yakınlaşabilsen deee bacaklarına etiket filan koysan ve hep takip edebilsen :)

    YanıtlaSil
  14. Siyahın kıskançlığı mı, yoksa kızılı daha albenili gözlere sunması mı? Belki o siyah olmasa bu kadar güzel bir kızıl olduğunu fark etmek daha bir zor olacak, ya da kızılın güzelliği kalmayacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç yabana atılmaz bu görüş. Ama siyah kıskançtır. Örter, göstermez başka renkleri. Karartıcıdır :))))

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci