2 Ağustos 2016 Salı

Üşüyen Kibritçi Kız'dan Kuğulu Park Önündeki Süslü Mendilci Kıza

 Ona rastlayalı epey oldu. Bahar aylarıydı muhtemelen. Tunalı’da. Çocukluğumun, öğrenciliğimin caddesinde. Baba evinin olduğu yer. Annem hala orada.

Kuğulu Park’ın  girişinden az aşağıda  oturmuş mendil satıyor güya. Pek de gönlü yok gibi.  Şimdi elinde mendil tutuyor; ama büyüyünce ayna olacak sanki.

Pek süslü. Üst başı yeni. Saçları özenle taranmış. Tokası da renkli mi renkli. Bazen yerlere seriyor mendilleri bazen eline alıyor.

Kibritçi kız masalıyla büyümüştüm. Beni çok etkilemişti hala kibritsiz kalmaktan çekinirim. Kibritçi Kız da bu mendilci kız kadar şanslı olabilseydi keşke. Üşümeden, oyun oynayarak yaksaydı kibritleri bahar günü.

Şimdi mendilci kızlar var. Kibritçi kız gibi de  değiller. O mendilleri ille satıyorlar.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 02.08.2016, 23:18


Paylaş :

29 yorum:

  1. Çocukları çalıştıran herkes en ağır cezalara çarptırılmalı. Lütfen siz de suça ortak olup da sakın olaki mendil satın almayın bu ekonomik istismardır . Şikayet edildiğinde ailesinin elinden alınıp çocuk esirgemenin himayesine geçiyor bu çocuklar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok duyarlı olunması gereken bir konu. Bu çocuklardan mendil almıyorum. Biraz Türkçe ile hemen etrafı sarıyorlar. Şimdi bizim buralara çok sardılar. Yaşam Kent'in içi de doldu. Çözüm, marketten çıkanların paçasına yapışmak değil.

      Sil
    2. Sizin ne kadar duyarlı olduğunuzu biliyorum. Sözüm asla size değil
      Ben genele söylüyorum . Çünkü insanımızın acıma duyguları yüzünden bu çocuklar sokaklarda

      Sil
    3. Anladın zaten... Bu konu hepimiz üzdüğünden gösterilen tüm duyarlılıklar çok yerinde ve haklı. Anladım, anladım <3

      Sil
  2. Kibritçi kız beni ne çok ağlatmıştı... Üçüncü sınıftaydım, öğretmenimiz yanımdaki arkadaşıma okutmuştu. O kadar hıçkırarak ağlamıştım ki, öğretmenim beni eve izinli göndermek zorunda kalmıştı. bunları yazarken bile gözlerim doluyor. Ama mendilci kızlar şanslı, hiç biri hiç değilse donarak ölmüyorlar :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O son kibrite kadar umudum vardı. Ama kibrit söndü. Tepkim senden farklı değildi...

      Sil
  3. elimde değil üzülüyorum, bazen karınlarını doyuruyorum; ama sattıkları herhangi bir şeyi almıyorum çocukların

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anki hallerine de gelecekte nasıl birileri olacaklar ve toplumda ne yaralar açacaklarına da elde değil üzülüyoruz Meltem...

      Sil
  4. Kibritçi Kız'ın yakmadığı yürek var mıdır acaba? Çocukluk travmasıydı benim için resmen, bu yaşıma geldim hala unutamam.
    Çocuklar çalıştırılmamalı... Ben almıyorum hiçbir şey. Kötü ki, bir hayat tarzı olmuş bu belli kesim için. Çok üzülüyorum Acemi Demirci. :-/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Kibritçi Kız... O öykü yeniden yazılsa, bizim buradaki bloggerlar el ele verip Kibritçi Kısa sıcak çorba içirsek...

      Sil
  5. Kıyamıyorum gördüğümde bu çocukları... Alsam bir türlü almasam iki türlü :/
    Son günlerde şeker veriyorum, bozuluyorlar çok fena ama yapacak birşey yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nereden baksak olacak şey değil değil mi? Hadi her şey normal olsa bile , mendil temizlik için alınır. Ama çocukların mendilleri en pis yerlerde sürünüyor. Sanırım alan oluyorsa da bunu göz ardı etmiyordur. Ne temizlik konusunda henüz fikri olabilecek ne de kendisine ne yaptırıldığının farkında olamayacak yaştaki çocukların kendileri de yerlerde üstelik...

      Sil
  6. Yazık bu çocuklara... Çok üzülüyorum... Çocukluğumda kibritçi kıza ne kadar üzüldüysem bu çocukla misli misli üzülüyorum... Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Persephone... Bu çocukların da bu çocukların ileride yer alacakları toplumun da işi kolay olmayacak gibi....

      Sil
  7. :( İçlendim yahu küçücük çocuk ya sokakta işe başlar yada evlenir hiç adil değil hiç nefret ediyorum

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuruz umarım. Kibritçi kızın üzmediği çocuk yok galiba. İnsan tek kendini sanıyor paylaşım olmadan.

      Paylaşım demişken... Bir farkındalık paylaşımına ben de dahil oldum. Ama ne mesajlar aldım. Kişisel paylaşım muamelesi yaptı kimisi. Gülünebilecek bir konu da değil. Bir hastalık içindi. Paylaşanın hali olmadığı, farkındalık için paylaşıldığını hala anlatıyorum oradan buradan :))))9

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Buldum, okudum; ama sanırım yoruma kapalı. Yorum gönderemedim.

      Sil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Hava ancak dokuzdan sonra azıcık nefes alınabilir olunca şişe koyulabildiğimden uykuya aldığım için desem.... Çok saçma olur :))) Bilmiyorum neden. Bir kez daha deneseniz....

    YanıtlaSil
  11. "Neden diye sorma "

    Dogarken sormadılar ki.
    Doğacakmısın diye ?
    Sorsaydınız,

    Odan pembe olacak.
    Karyolan sallanan,
    Oyuncak evin,barbylerin,araban,
    Şekerlemelerin,
    İpekten zıbınların.
    Yünden patiklerin,
    Özel hastane ve dadıların...
    İstermisin ?

    Geleceğim sandınız...
    Hayır gene de gelmem,
    Neden ?
    Savaş ve ihtiraslarrınız desem...!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar bilseydi kendilerini nelerin beklediğini !..

      Sil
  12. görünce onlardan varsa hep ıslak mendil alıyom. kuğulu park çook severiiim :)

    YanıtlaSil
  13. Çocukluğumuzun, liseli günlerimizin parkı. Biz lisedeyken daha büyüktü. Yandaki yabancıların binasına dek parktı. Sonra yol açıldı, göbek eklendi. Daha daha daha sonra da alt geçit. Şimdi bile güzel; ama öğrencilikteki güzelliği koru niteliğindeydi.

    Seni oralarda görmedim. Görsem tanırdım. Ortaokulda Ünye'deydim ve uzaktım. Ama büyüdüğüm yer. Benim için çok anlamlı.

    Caddenin sonu olduğu için pek uğramıyorum; ama yine içinden geçtiğim olur. Seni oralarda görmedim :))))

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci