28 Ağustos 2016 Pazar

Uzaktan Şahince Bir Selam; BOZKANAT

 
En uzaktaki direklerden birinde Ağustos güneşi altında güneşleniyordu BOZKANAT. Görüş alanındayım. Alışkın beni görmeye. Objektife zaten yıllardır alışkın. Artık umursamıyor bile. Benim için “lenslerle ne kadar ilgili” diyordur eminim. “Gözlükleri var, elinde fotoğraf makineleri var. Yani lens hamalı kendisi” diyordur bana.

Hep uzaktan bahsediyorum da kuşları fotoğrafladım kareler söz konusuysa.Bugün o uzağı fotoğraflamak istedim. Fikir vermesi için. Yoksa uzak; ama  birim olarak ne kadar uzak? Fotoğraflarda görülen elektrik direğinin tepesinde nokta gibi görünen BOZKANAT, fikir verebilir. 

Makinem hiç de fena değil. Pek amatör sayılmasa da profesyonel değil tam hakkıyla. Gerçek profesyonellerin makinelerini taşımak bile zor. Onlarla yarışabilecek hali yok.

BOZKANAT, beni görünce bir eğildi. Bir selam verdi. Sessizce. Sonra etrafı yetiklemeye devam etti. Şahinlerin hayatı direklerde, yükseklerde güneşlenmek ve av kollamakla geçer.

Daha önce de yazmıştım  hani doğal hayattan canlı edinmeler vardı. En ünlü edinilen de bir Akdeniz fokuydu. Badem. 

BOZKANAT da benim edindiğim. Gerçi tescilli değil. Kaydı, şartı var mı bilmiyorum bu edinmelerin. Ama gönüllü olarak BOZKANAT ve yavruları BOZCA ve BOZÇE’yi edindim. Hatta onların yavrularını da. Bir de kerkenezler var. Kuşlar aleminde erkek olanlar pek renklidir, süslüdür.  Erkek kerkenezlerin başı çok hoş bir pastel mavidir.

O yüzden birinin adı GÖKBAŞ diğerinin BOZBAŞ. Böyle, keşke  doğadaki canlılara gönüllü sahiplensek kafese tıkmadan. 

Temizlik anlayışları, alışkanlıkları, yaşam tarzları bize hiç benzemeyen köpeğinden tavşanına, kemirgeninden sürüngenine evlere  tıkmadan doğada sahiplenip onları kollayıp koruyabilsek.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 28.08.2016, 11:09

Acemi.demirci@yahoo.com.tr;
@AcemiDemirci
Paylaş :

18 yorum:

  1. Dün bir söyleside izledim.Diyor ki böcekler ölürse 50 yıl sonra Dünyada yaşam sona erer.İnsanlar ölürse ama yaşam yine devam eder :) Demek ki biz yok eden taraftayız diye düşündüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arılar yok olursa beş yıla bile kalmadan. Böcekler, sinekler bile, arılar tozlanmayı sağlıyor. Tozlanma, meyvenin oluşumu. Böcekler ondan ona konarak tozlanmayı gönüllüce yapıyorlar. Ve meyveler oluyor. Meyveler, yeni ağaçların tohumu demek.

      Bizim hakkımızdaki yargın çok doğru. Ve ne yazık ki... Utanarak kabul etmekten başka bir şey yapamıyoruz ...

      Sil
  2. Ayarlarda resimleri lightboxla gösterin kısmına hayır dersen fotoğrafa bastığımızda tam boy büyüyüp daha rahat bakılıyor. Ben telefondan bakarken ayrıntıları görmek içim büyütmek istiyorum ama lightbox sisteminde pek olmuyor.

    Zum objektifin gayet iyiymiş :)Benim büyük zumlu makinam net çekmediği için kendinden nefret ettirdi , şu an küçük makina edindim zum ve makro çekimi yok ama hafif, pratik ve güzel çekiyor :) (Aslında zumlu mercek takacak yeri var,bende yok, bak makinanın hakkını da yemeyeyim :) Fujifilm xt10, o kadar anlattım merak edersin şimdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ettim, ettim merak :) Tatile giderken resim çekmiş olmak için alınmış makineler değil, evet :)))

      Aslında resimlerin üzerine tıklayınca altta tüm resimler sırasıyla çıkıyor ve tam ekran halinde görülebiliyor onlardan birine ikinci kez tıklanınca. Cep telefonumda internet olmadığından biraz yabancı kalmış olabilirim konuya.

      Hangi fotoğraf makinenle çekiyorsun bilmiyorum; ama gördüğüm tüm kareler harikaydı. Ben çok beğendim senin sayfalarındaki fotoğrafları.

      Başka hobi edinmeyelim artık, ne vakit var ayıracak ne de onu da tasnifleyecek sabır artık :)

      Sil
  3. yetiklemek. hep böyle şeyler yaz. anlamasam da çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksaray sözcüğü. Kontrol etmenin öz Türkçesi. Sık kullanıyorum. Yetmek kökünden. Her yene yetip, yetişip gözden geçirmek. Türkçe benim hassasiyetim. Ödüm kopar yozlaşacak diye.

      Anlamadığında sorar mısın?

      Sil
  4. Çokk sevindim bu sürprize...mesajını okuduğumdan beri ağzım kulaklarımda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Ben de sizi görmekten sevinçliyim şu an :)

      Sil
  5. Ben de "yetiklemek" sözcüğüne taktım:) Farklı anlamları da var sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek anlamlı. Göz atmak, kontrol etmek, ne var ne yok diye bakınmak ile anlatılan şeyleri anlatıyor.

      Sil
  6. Doğaya zarar vermesek, olduğu gibi korusak ne güzel olur... Kafese tıkmak ne ola ki?:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Evlat edinmek için ille de insan ve yavru olması gerekmiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Ben zaten büyüteceğim bu işi. Göçen kalan ne kadar kuş varsa hepsini edineceğim. :))))

      Sil
  8. Eminim sahipsiz kuşlar bir gün senin balkonda buluşacaklar.

    Keşke doğal ortamda sağlıklı,yaşayabilseler.
    evlere gerek kalmazdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok akıllılar. Kendileri için ne düşünüldüğünü anlıyorlar. Kuş beyinli filan hiç değiller. Bayağı beyinliler :)))))

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci