11 Eylül 2016 Pazar

Bayram hakkında epeyce deneme ve öyküm var. Eski bayramların güzelliği, çocukluğumuzun bayramları ekseninde, özlü. Ancak bayramların amaçları var. Bunlardan biri de insanlar arasındaki bağ. Saygı, sevgi, halden anlama. Bu konuda yazmayı daha uygun gördüm bu bayram. Evvelki yazılarımın tekrarı olmasın diye. O yüzden "ÇİTLER", bir bayram yazısıdır.

Ezbere yazar olduk bayram yazılarını. Tamamen katılıyorum eski bayramlar, çocukluğumuzun bayramları gibi değil şimdikiler, onları çok özlüyoruz. Bayram giderek  mesafeler, koşturmaca, iş yoğunluğu nedeniyle  farklı algılanır oldu.Ama...

Ama bayramlarda mesela Kurban Bayramı'nda açlar amaçlanmaz mı? Bayramlar  insanlar için değil mi? Anlamı var, amacı var bayramların. İşte onlar unutuldu asıl eski bayramlar kaybolurken.

Mutlu, yolları gözlenirken yolların can acıtmadığı, amaçlarının gerçekleştiği, huzurlu nice bayramlar dilerken bu bayramın esenlik dolu geçmesini isterim.
İYİ BAYRAMLAR!



“ÇİTLER” adlı çalışmama;

linkinden ulaşılabilir.


Okuyacak olanlara keyifli anlar dilerim.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 11.09.2016, 11:11
acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci
Paylaş :

21 yorum:

  1. Boş vakit bulduğumda okuyacağım aldım linki canım :)

    YanıtlaSil
  2. Karşıdaki insanı tamamen anlayamasak bile anlamaya çalışsak biraz ne güzel olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazım bir bayram yazısı. Ezbere yazar olduk bayram yazılarını. Tamamen katılıyorum eski bayramlar, çocukluğumuzun bayramları gibi değil şimdikiler, onları çok özlüyoruz. Bayram giderek mesafeler, koşturmaca, iş yoğunluğu nedeniyle farklı algılanır oldu.

      Ama... Ama bayramlarda mesela Kurban Bayramı'nda açlar amaçlanmaz mı? Bayramlar insanlar için değil mi? Anlamı var, amacı var bayramların. İşte onlar unutuldu asıl eski bayramlar kaybolurken

      Elimden geldiğince ve çığırtkanlığa vardırmadan onları anlatmak istedim bu yazımda.

      İyi bayramlar :)

      Sil
  3. Artık kurban Bayram'ının amacı bende kurban kestım deyip kurban kesenlere görgüsüzlük yapmak. İyi Bayram'lar:)

    YanıtlaSil
  4. Çitler yazını bir solukta okudum Ayşei'ciğim, ekleyecek tek sözcük bırakmamışsın, kalemine, yüreğine sağlık. Sevgiler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Müjdecim. Bir başlıyorum kuzeyinden güneyine, doğusundan batısına, çölünden dağına geziyorum her konuda. Uzun oluyor o yüzden ama... Sonunda böyle yorumlar okuyunca çok hoşuma gidiyor bu gezinti :9

      Sil
  5. 'bayram'kelimesini tam anlamıyla hissedebileceğimiz bayramlar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Bayramın kutlu, hanen mutlu olsun canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlki buydu o zaman "demiştik ya" nın :)

      Sil
  7. Ben çocukken,ilk Tv yayınları olurdu,Ve bayram proğramlarında;
    Eski bayramlardan örnekler verilirdi, ( şimdi biz büyüdük,yaşlandı dünya )şairin dediği gibi.Kutlu-mutlu insanlar daha mı çoktu o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiler bozulursa yeniler pek o eskiler kadar yerinde olamıyor galiba. O şarkı doğru söylüyor sanırım :)))))

      Sil
  8. ay evet yaaaaa çitlerimiz var. benim de çitim odam mesela. yazdığım film izlediğim kitap okuduğum odam hayatımın geçtiği yer nerdeyse :)

    YanıtlaSil
  9. Yani o çitin adı "dört duvar" :)

    YanıtlaSil
  10. Benim çitim evim ve bahçem. Ne zaman dis dünyadan bunalsam kaçip sigindigim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilecek en güzel, sağlam, güvenli çit, o çit :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci