13 Eylül 2016 Salı

Dağ balerinleri

Devasa bir çiçek sapını andırırcasına tek gövde üzerinde, tek tek dizili çiçek taç yapraklarımsı kollarını pervane gibi çevire çevire rüzgarın nefesinde dönüyorlar. Gün doğumundan gün batımına. Rüzgara aşık pervane bunlar; ışığa aşık ufacık pervane kelebekler gibi.

Dağ başlarından yükselir kolları. Tren yolları boyunca köy çocuklarının gelip geçen vagonlardaki yolculara utangaç gülüşleri, dağınık saçları, ellerinde sokumlarıyla  el sallamaları gibi sallanır durur kanatları. 

Tek başına olanı da vardır, çoklusu da. Bir arada dans edercesine süzülür, tepelerindeki kanatları, yel değirmeninin pervanesine selam edercesine. Kızıl gökten bulutlu göğe onlar bilir havanın renklerini.

Yorulmaz balerinler gibi dönedururlar tepelerde, yükseklerde. Kuşlar yuva yapmaz kanatlarına. Onların kanatları da kuşlar gibi uçamaz. Ama çırpınır ha bire. Her çırpınış, bir evin, bir köyün, bir şehrin ışımasıdır.

Onlar dağ balerinleri. Yalnızlıkta, yalnızca dönerler.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 11.09.2016, 22:28

Paylaş :

28 yorum:

  1. bakış açısı ne kadar farklı oysa kı. bızım buralarda çok var ben ne düşünüyoorum bunları acaba nasıl dıkıyorlar ne kadar elektrık üretıyorlar kı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralar da dolmuş rüzgar türbünleri ile. Çok seneler önce on kadar vardı. Beş yıldır tüm tepelere kondu. Şimdi bir tanesinin montesini görmek kısmet oldu.

      On yıl, muhtemelen on beş yıl önce , Fransa'da galiba bir köyde rehber anlatmıştı. O köyler sırf rüzgar enerjisi ile aydınlanırmış. Sen nereden bahsettin?

      Sil
    2. Hataydan bahsettım, cağğnııım memleketmdeym dee

      Sil
    3. Tatildesin anladığım kadarıyla. İyi tatiller. Çok severim oranın mimarisini, doğasını, eski dar sokaklarını, yemeklerini, otlarını, zahter salatasını...

      Sil
    4. aaa biliyosun memleketimi, ben çok seviyorum bir gün mutlaka kesin dönüş yapcam mutlka, yemek konusunda çıtamız bayağıyüksektir özellkle

      Sil
  2. Bu da bir farklı bir bakış açısı :) Dağ baletini...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bakıyorum galiba. Çok duyuyorum çünkü hem yazılı hem sözlü. Hoş geldin hem :)

      Sil
  3. Ne güzel bir anlatım. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim özlem. Selamlar. Bir süre daha Harmandallı. Sonra Hüdaydalı olur :)))

      Sil
  4. Her gün önünde geçip giderim ama hiç o gözle bakmamıştım. Bakış açınız çok geniş ve romantik sanırım :) Yüreğinize sağlık. Farklı bir bakış açısı kazandım sayenizde. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Şu anki telaşla araya giren koşturmada cevaplamam gecikmiş. Özür dilerim bu yüzden :)

      Bunu hep duyarım. Bakış açım değişikmiş. Bana da öyle geliyor. Kentten köyden, okumuş okumamış, okumamış; ama okumuşlara pabucunu ters giydirir, suya götürür susuz getirir; zengin, orta direk ve daha zordakilerden; çalışan, çalışanları küçümseyen, çalışmaya çalışanlardan çok kişi tanıdığım; dünya edebiyatını bildiğim; birkaç yabancı kültürü yakından olmasa, yüzeysel olsa da öğrendiğim; İç Anadolu'dan başlayıp kuzeylisinden güneylisine batılısından doğusuna insanından tabiatına gezip gördüğüm, taşralıdan ailesi saraylı diye öğünenlere dek tanıdığımdan bir de tabiatın dilinden biraz anladığımdan olmalı galiba :)

      Sil
  5. bak sen bizim wind breaker'lara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balerin oluvermişler pervaneler :)

      Sil
  6. Don kişot bunlara da Dulcinea hatırına saldırır mı acaba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acı bir kahve içeli henüz kırk yıl olmamışsa olabilir :))))))

      Sil
  7. Bana ürkütücü geliyorlar. Sanki başka bir gezegenden gelmiş de toprağın özünü çekip, dünyayı lastik top gibi söndürüvereceklermiş gibi ;) ben ve şizofrenik düşüncelerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, öyle görünüyorlar.Elektrik direkleri de bunlar da farklılaştırıyor. Tüm yükü dağlar çekiyor direkleri , pervaneleri talırken :))))

      Sil
  8. O kadar kocaman olup da zarif gözükmeyi nasıl da başarıyorlar :) Yine de eski hallerini tercih ederim sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, dönmekle ilgili galiba zzrafeti. Bir de çiçek sağı gibi gövdesinde :)

      Sil
  9. Eminim,enerji konusunda sağlıklı bir teknik olması,senin iltifatına
    layık olmuş bu balerinler yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıklı olmasını seviyorum. Çevreye de zarar vermiyorlar. Teşekkürler Merih :)

      Sil
  10. Ne kadar önemli bakış açısı siz pervanelere bu kadar anlam yüklerken ben ise sizin bu yazınızı gördüğüm de aklıma ilk gelem dün seferihisarda ilk defa fark ettiğim pervanelerin üzerinde Ağaoğlu yazısıydı:) siz pervanelere bu kadar anlam yüklerken ben sizin yazınızı gördüğümde Ağaoğlu bu işi de yapıyor die aklımdan geçti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi yazıyor? Hiç görmedim benim sıkça karşıma çıkanlarda. Markalarını merak etmedim aslında :) Şimdi Ankara'dayım. Bugün dönüş günüydü. Aklında kalacak :)))

      Sil
  11. Yolculuk yaparken izlemesi çok hoşuma gidiyordu yön döndükçe farklı açılar oluşuyor.
    Çoğalmaları iyi mi kötü mü bilemiyorum yabancı bir film izlemiştim bulunduğu bölgede artan kanser vakaları ile ilgili:(
    Dağların balerinlerinin dansı masum mu acaba.

    YanıtlaSil
  12. Öyle bir çoğalmak ki çöp dağları oluşmuş botlarla malum yolculuklara çıkılan koylarda. Ki oralar dünyada sadece bu bölgelerde biten ve yalnızca Çeşme ve Sakız Adası'ndakilerin ticari değeri olan sakız çalılarının ki budanırsa ağaç olarak yetişiyor, kekik, sarı kantaron, karabaş otu ve daha nice onlarca tür şifalı ve endemik bitkinin yetiştiği yerler. Baharda orkideler açar. Dikenin şevketi bostanından deve dikenine enginarına yetişeni var. Yazık oluyor oralara. Geri dönülmez şeylerin zararını yine bizler çekeceğiz sonuçta.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci